"תגלית ייחודית" אותרה בין שרידי פומפיי

ארכיאולוגים הגדירו את המרכבה הטקסית שנמצאה באתר כ"גילוי יוצא דופן שלא נראה כמותו ברחבי איטליה" • "השתמשו במרכבה בחגיגות ובמצעדים"

חלק מהמרכבה שנמצאה בסמוך לפומפיי // צילום: אי.פי.איי. // חלק מהמרכבה שנמצאה בסמוך לפומפיי

מרכבה טקסית שלמה נמצאה לאחרונה בסמוך לפומפיי, העיר הרומית העתיקה שהוחרבה בהתפרצות הר הגעש וזוב בשנת 79 לספירה, כך נמסר אתמול (שבת) מהפארק הארכיאולוגי המפעיל את המקום.

על פי אנשי הפארק, מדובר באחד מתוך כמה גילויים חשובים שנמצאו לאחרונה באזור שמחוץ לחומות העיר העתיקה, הנמצאת בסמוך לנאפולי של ימינו. "זהו גילוי יוצא דופן שמציג תגלית ייחודית שלא נראתה כמותה עד כה בעתיקות ברחבי איטליה, והיא נשמרה במצב מצוין", נמסר.

המרכבה שאותרה בסמוך לפומפיי // צילום: אי.פי.איי.
המרכבה שאותרה בסמוך לפומפיי // צילום: אי.פי.איי.

המרכבה, שנמצאו עליה אלמנטים של ברזל, קישוטים מברונזה ושרידי עץ שעברו מינרליזציה, נמצאה באכסדרה של אורוות סוסים בחורבות של יישוב מצפון לפומפיי, שם התגלו שרידיהם של שלושה סוסים. . על פי הערכות, המרכבה שרדה את התפרצות הר הגעש מכיוון שהמבנה שבו שהתה התמוטט – ושודדי עתיקות מודרניים לא הצליחו להגיע אליה.

הסימנים הראשונים לקיומה של המרכבה נמצאו ב-7 בינואר. עוד נמסר מאנשי הפארק כי היא נמצאה בשטח של אחת הווילות העתיקות ביותר באזור של וזוב.

המרכבה שאותרה בסמוך לפומפיי // צילום: אי.פי.איי.
המרכבה שאותרה בסמוך לפומפיי // צילום: אי.פי.איי.

ארכיאולוגים באתר מאמינים שהמקומיים השתמשו במרכבה בחגיגות ובמצעדים, ואולי אפילו כדי לקחת כלות לבתיהן החדשים. מאז גילויה של פומפיי ב-1748, אותרו בה כמה מרכבות, אך זוהי המרכבה הטקסית הראשונה שנמצאה בשלמותה בהריסות העיר.

בחודש נובמבר האחרון אותרו שרידים נדירים של שני גברים, שככל הנראה היו איש עשיר והעבד שלו שמתו במהלך מנוסתם מאימת התפרצות הר הגעש וזוב. כמו במקרים אחרים שבהם התגלו שרידי אדם מהאסון, תנוחת הגופות של שני הגברים נשמרה בגלל חדירת חומר מיוחד אל תוך החללים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר