קטגורית רכבי הפנאי בעלי שבעת המושבים חווה פריחה. יש דגמים חדשים, יש כאלו שחזרו אחרי היעדרות כל אלו מעבים את ההיצע למי שמבקש הרבה מקום ומראה קצת מסוקס (גם אם בלי יכולת שטח אמיתית). למסיבה הזו, שמסגרתה נמכרים למעלה מ-5,000 כלים כאלו בשוק הישראלי, מצטרך עכשיו הדור החדש של טויוטה היילנדר.
בשם הגודל
הקטגוריה הזו, מאוד אמריקאית באופייה, ולשם היא בעיקר מיועדת. למקומות בהם הממדים האדירים נחשבים סבירים, תאי נוסעים ענקיים נדרשים ואבזור אינסופי ומופלג הוא סטנדרטי. להיילנדר יש את כל אלו. הוא ארוך, גבוה ורחב. הוא גם חכם למדי ומצליח להציג מרווח שימושי ואמיתי בכל שלושת שורות המושבים שלו. ואפילו להשאיר מקום מספק למטען – יותר ממתחריו. הוא גם מאובזר מאוד. יש כאן פחות או יותר כל אביזר נוחות ובטיחות שתוכלו להעלות על הדעת. זה כולל מצד אחד מיזוג לכל שורה עם שליטה נפרדת ליושבי השורה השנייה. מהצד השני הטויוטה הזה מזהה כשהחלונות פתוחים במהירות גבוהה ושואל את הנהג אם היה רוצה לסגור אותם. לחיצה על אישור על אחד ממתגי ההגה וכל החלונות נסגרים. דוגמאות קטנות באוטו גדול למדי.
בשם החסכון
הקלף העיקרי של ההיילנדר מול המתחרים קשור למערכת ההנעה. רכבי גדולים ומפנקים כאלו, לא נחשבים חסכוניים בדלק. למעשה הם נחשבים ההיפך הגמור מזה. טויוטה, שעשתה לעצמה שם במערכות היברידיות, זורקת גם כאן אחת כזו לזירה. את הגלגלים מלפנים מניעה יחידה היברידית ואת הגלגלים האחוריים מניע מנוע חשמלי אחר, מייצר אגב הנעה כפולה. מה שמקבלים כאן זה ביצועים טובים למדי, תנועה שקטה רוב הזמן וצריכת דלק שבגזרת הקטגוריה הזו נחשבת לפנטסטית.

מה שלא מקבלים זה תנועה ממושכת על חשמל. היא אפשרית אבל דורשת תשומת לב וסבלנות. ואם נגענו בשוק היעד העיקרי למכוניות כאלו, גם כאן הדגש הוא יותר על נוחות מתגלגלת ופחות חדות רהוטה. זה אומר שסף האחיזה גבוה מאוד אבל הדרך לשם עוברת בהגה קל מאוד ומתלים שמעדיפים רכות על ריסון.
בשם המחיר
אי אפשר בשום פנים ואופן לקרוא לרכב שעולה 300,000 שקלים זול. אבל בהחלט אפשר להגיד שהוא זול משמעותית מהמתחרים שלו שמציעים את אותם מימדים ואבזור, אותו מענה לאותם צרכים. ההיילנדר מוסיף כאן את העניין ההיברידי שתורם לצריכת דלק נמוכה משמעותית ממתחריו. והוא גם זול יותר, לעיתים בעשרות אלפי שקלים, ממתחרים מקבילים אליו. מי שרוצה רכב פנאי בעל שבעה מושבים, יקשיב להצעה של ההיילנדר, בקשב רב.
טויוטה היילנדר הייבריד
מנוע: 2,487 סמ”ק, היברידי
הספק: (משולב) 248 כ”ס
מומנט (בנזין): 23.6 ב-4,400 סל”ד
גיר: אוטומטי, רציף
הנעה: כפולה
תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.3 ש’
מהירות מרבית: 180קמ”ש
צריכת דלק(מבחן): 11.1 ק”מ/ל’
בסיס גלגלים: 285 ס”מ
מחיר (מבחן): 290,000 שקלים (305,000 שקלים)
בעד: גודל, אבזור, שימושיות, צריכת דלק
נגד: כיול נימוח
שורה תחתונה: עושה המון היגיון
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
