"נוגדנים לקורונה מחזיקים מעמד חצי שנה"

חוקרים גילו כי אנשים שחלו בנגיף, משמרים את הנוגדנים של המחלה לתקופה של לפחות שישה חודשים • בכך, בתקופה זו הם מוגנים מפני הדבקה מחודשת

מחלקת קורונה במרכז הרפואי שערי צדק // צילום: אורן בן חקון // מחלקת קורונה במרכז הרפואי שערי צדק

מחקר שנערך על ידי הבנק הגנטי הבריטי (UK Biobank), מצא כי אנשים שחלו בקורונה, משמרים את הנוגדנים של המחלה לתקופה של לפחות שישה חודשים, ולכן במהלך הזמן הזה הם יחסית מוגנים מהדבקה מחודשת. מדובר במידע חשוב שמשליך גם על השאלה כל כמה זמן יהיה צורך לחדש את החיסונים נגד הנגיף. 

המשך חיסוני הקורונה // צילום: משה בן שמחון

אנשי הבנק הגנטי קיימו בדיקות דם לאנשים שחלו בנגיף פעמיים: אחרי שלושה חודשים ואחרי שישה חודשים. לדברי פרופסור נעמי אלן, המדענית הראשית של הבנק: "אחרי שלושה חודשים היו ל-99 אחוזים מהנבדקים שלנו נוגדנים נגד נגיף הקורונה בדם, ואחרי שישה חודשים היו ל-88 אחוזים". 

"נכון שלא ברור האם הנוגדנים מצביעים ממש על חסינות נגד המחלה, אבל זה להערכתנו מצביע על כך שבמשך חצי שנה לפחות אנשים שנדבקו באופן טבעי מוגנים מהנגיף", ציינה החוקרת. 

בבנק ציינו כי המחקר שלהם עולה בקנה אחד עם ממצאים נוספים של מחקרים מקבילים שנערכו בבריטניה עצמה ואיסלנד. למשל, מחקר גדול שנערך על אנשי מערכת הבריאות הבריטית שחלו במחלה והחלימו ממנה, מצא שגם אחרי 5 חודשים היו בדמם נוגדנים שידעו להילחם בנגיף. 

אולם גם אנשי הבנק וגם שאר החוקרים מציינים שוב, כי העמידות לנגיף אינה בהכרח אומרת שהאנשים לא יכולים להפיץ אותו הלאה. למעשה, שאלת ההדבקה של אנשים עמידים עוד לא הוכרעה בעולם המדעי, וכל עוד שלשאלה זו לא תהיה תשובה, ייתכן שגם מחלימים יצטרכו לעטות מסכות ולשמור על כל כללי ההיגיינה כדי לא להדביק אחרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר