מכללת HackerU

לימודי הייטק – מהם התחומים המבוקשים ביותר כיום?

על עולם ההייטק כבר שמעתם אינספור פעמים, אנחנו בטוחים בכך, הרי לא חסר בו כלום, נכון? כל מי שמגיע לשם, יש לו משכורת מכובדת, גם אם הוא ג'וניור (בשנה-שנתיים הראשונות שלו בתחום), יש לו "סמל סטטוס" שכל אחד יכול לקנא בו, תנאים מרהיבים ולא פחות חשוב - הגשמת חלום

האם כשאתה קורא שורות אלה מתעורר בך רצון להגיע לעולם הזה? לסיים לימודי הייטק בהצלחה ומשם להתחיל בקריירה משגשגת? אז זהו – שהמסע לשם אמנם לא פשוט, אבל הוא לגמרי אפשרי, בין אם זה במקצועות הטכנולוגיים או הקריאייטיבים.

 

אז מה תמצאו במאמר הבא, שקצת שונה מכל האחרים? אנחנו הולכים לענות על כל השאלות הבאות:

 

  • האם חייבים תואר או בגרות בשביל ללמוד הייטק?
  • מהם הטיפים החשובים ביותר בכניסה לעולם ההייטק והדיגיטל? (ומה ההבדלים ביניהם)
  • והכי חשוב – מה הם המקצועות המבוקשים ביותר לעשור הקרוב

תואר או בגרות – האם זה עדיין חובה?

 

עד לפני כמעט עשור וחצי, אם לא היה לך תואר – היה לך מאוד קשה להשתלב בתעשיות “נחשבות”. זאת אומרת, היה עליך לעבור את המסלול הכולל פסיכומטרי, לימודים אקדמאים במשך 3 או 4 שנים ורק אז להתקבל למשרת הג’וניור הראשונה שלך. זמן כולל של כמעט 4 עד 5 שנים. אבל למזלנו, הגישה הזאת השתנתה. בזכות מקומות הכשרה המספקים לימודי הייטק, ניתן לקבל את ההכשרה הטובה, המקצועית והפרקטית ביותר, תוך זמן קצר יחסית (נע בין 4 חודשים ל-14 חודשים, תלוי במסלול הלימודים).

ארגוני הייטק, משרדי פרסום ודיגיטל ושאר מקומות כבר לא חוששים לגייס ג’וניור חסר ניסיון ותואר שרק סיים קורס, ואם נחדד את הכוונה, לא באמת מדובר ב’חסר ניסיון’, כיוון שאם מדובר על קורס מספיק איכותי, אותו בוגר ככל הנראה הכין מספיק פרויקטים, שיעורי בית והגשות על מנת שהוא יהיה עם ניסיון פרקטי משל עצמו. לכן, לאותו ארגון כבר לא אכפת אם אין לך תואר או אפילו תעודת בגרות, מה שאכפת להם זה מהתפוקה ומהיכולת שלך, ולא תעודות מסוימות. כך שכיום בקלות ניתן להתקבל אל לימודי הייטק ללא בגרות או פסיכומטרי.

 

לגבי ג’וניורים – הרבה מעסיקים מעדיפים לגייס אותם, מן העובדה הפשוטה שהם יוכלו לשלם קצת פחות לעומת עובדים בעלי ניסיון. ומעבר לכך, הרבה מנהלים רואים תחושת שליחות בכך שהם מכשירים ג’וניורים טריים אל תעשיית ההייטק. והכי חשוב מבחינתם – הם מרגילים ובונים להם את הרגלי העבודה שהם רוצים, ולא של מקום עבודה אחר.

 

לימודי הייטק – עשה ואל תעשה

 

אם הגעת עד לכאן, אתה בטוח כבר חושב על לימודי הייטק וכיצד תשתלב שם, אבל ישנם טיפים חשובים וקריטים שעליך להכיר, כי אחרת, אתה עלול למצוא את עצמך בקורס או בתחום שפחות יתאים לו.

 

צריך לבחור תחום שאני אתחבר אליו?

 

לא לעשות: להיכנס לתחום רק כי הוא נשמע ‘סקסי ומושך’ ועם הרבה כסף.

 

מה כן לעשות: תחקור על מירב התחומים שקיימים בתעשייה, החל מעולם הסייבר והתכנות, עד לעולמות הדיגיטל, כשזה כולל שיווק דיגיטלי, עיצוב גרפי בשילוב UX/UI או אנימציה.

 

האם כדאי להקשיב לאחרים?

 

לא לעשות: אל תיתן לאחרים להוריד אותך מהרעיון של לימודי הייטק. או שידחפו אותך ב”כוח” אל הרעיון ש: “רק עם האקדמיה אפשר להגיע לשם”.

 

מה כן לעשות: להקשיב לאמת הפנימית שלך, לרצונות ולשאיפות שלך, דמיין את עצמך בעוד כ-10 שנים מהיום. איפה תהיה? אם תקשיב לאחרים שיהיו עם דעות שליליות או בקטע של: “אל תלך על זה” – אתה ככל הנראה לא תוכל למצוא את עצמך בעולם ההייטק בקרוב.

 

האם צריך להשקיע בלימודים?

 

לא לעשות: להירשם לקורס ולבוא רק לשיעורים (או במקרה של לימודי הייטק אונליין, רק להיכנס ל-ZOOM)

 

מה כן לעשות: כשמגיעים אל לימודי הייטק, חשוב ואפילו חובה לעשות שיעורי בית, להגדיל ראש, לחקור תמיד בעוד אתרים, לחפש ולאגור כמה שיותר מידע, לשאול את המרצים שאלות, להיעזר באנשים בכיתה ותמיד לכוון הכי גבוה שאפשר.

 

האם חובה ללמוד פרונטלי בכיתה?

 

לא לעשות: להינעל על הרעיון שההצלחה מגיעה אם לומדים אך ורק בכיתה או אך ורק אונליין מהבית.

 

מה כן לעשות: לבדוק איזו שיטת לימוד הכי תתאים לך, מה הכי תאהב, הכי חשוב שתמצא מקום שיוכל להעניק לך לימודים היברידיים – גם אונליין כשתרצה וגם ללמוד מהכיתה כשתרצה. כך תוכל לבחון מה הכי מועיל לך.

 

איזה קורס הייטק הכי כדאי לקחת?

 

כשמדברים על לימודי הייטק, האפשריות הן כמעט בלתי מוגבלות, אבל קיימים מספר מקצועות שהם “בולטים” מעל השאר, הן מבחינת משכורות, עניין ושאיפות והן מבחינת הפוטנציאל שלהם. כי כיום, לא מספיק רק לעבור הכשרה להייטק, צריך לחשוב על מקצוע שהולך להישאר איתנו מספר שנים. בחרנו 4 מקצועות שונים, שיתאימו אל המון קבוצות שונות באוכלוסייה.

 

סייבר ואבטחת מידע

 

מי לא שמע על המונח סייבר? ישראל היא אחת ממעצמות הסייבר המוכרות בעולם. אין פלא בכלל שהביקוש עבור אנשי סייבר ואבטחת מידע עולה ועולה, הרי תחשבו על כך, הכל כיום נמצא בדיגיטל, בין אם אלו אנשים פרטיים או חברות גדולות וארגונים. כך שכל המידע הכי רגיש של חברה נמצא בסכנה מתמדת, אך בשביל כך יש אנשי סייבר וחוקרים מיומנים שימנעו את הפציעה הבאה לכל הארגונים העומדים בסכנה הזאת.

 

למי זה מתאים?

 

מנהלי רשתות/ללא רקע, טיפוסים סקרנים ופדנטים, אנשים שאוהבים לחקור ושקדנים.

 

התפקידים הקיימים בתחום עבור ג’וניורים:

 

  • SOC – אחראים על מרכז ניטור אבטחת המידע בארגונים, מטרתם היא לגלות פעולות חשודות שעתידות לקרות בארגון
    שכר התחלתי: 7,000 עד 8,500 ש”ח
  • Penetration Tester – אחראים על בדיקות חוסן בארגונים, מטרתם היא לבצע ‘התקפות מדמות’ על ארגון, לגלות מהן נקודות התורפה שלו ולגלות על כך למעסיקים שלו
    שכר התחלתי: 8,000 עד 9,000 ש”ח

בניית אתרים Full Stack Development

 

בזמן משבר הקורונה, כמעט וכל בית עסק או ארגון עברו לעולם הדיגיטל, ובשביל כך? הם היו חייבים אתר. אבל לא סתם אתר שנבנה במערכת פשוטה, אלא אתר איכותי, מעמיק, כזה שאפשר למצוא בגוגל, אתר רספונסיבי שאפשר להטמיע בו מערכות שונות ומגוונות. לכאן נכנס תפקידם של בוני האתרים Full Stack, אשר יודעים לבנות ולפתח אתר גם על צד השרת וגם על צד הלקוח, כשבשני המקרים יש צורך בידיעה והיכרות עם שפות תכנות, ספריות ופלטפורמות שונות.

 


מכללת HackerU

 

 

למי זה מתאים?

 

אנשי QA/ ללא רקע, כאלה שאוהבים להתפתח ולחשוב הרבה, שהמוח שלהם עובד בלי הפסקה ושהמחשב הוא החבר הכי טוב שלהם.

 

התפקידים הקיימים בתחום:

 

  • מפתח Full Stack – האיש שאחראי על בניית האתר מכל זווית אפשרית, גם בצד השרת וגם בצד הלקוח.
  • מפתח Backend – אחראי על פיתוח הצד אך ורק בצד השרת
  • מפתח Front End – אחראי על פיתוח הצד אך ורק בצד הלקוח
  • מפתח WordPress – בוני אתרים על הפלטפורמה המוכרת ביותר כיום בעולם לבניית אתרים

שכר התחלתי לכל התפקידים הנ”ל כשהם בתחילת דרכם: 7,000 עד 8,500 ש”ח

 

שיווק דיגיטלי

 

עולם השיווק הדיגיטלי צומח מהרגע שהוא צץ לחיינו, האמת היא שזה מאוד הגיוני, בהתחשב בכך שרובנו מבלים עם הנייד/מול המחשב כמעט מחצית מהיום, לכן, אנחנו מבצעים את הקניות שלנו לרוב דרך הטלפון, או נחשפים אל תחומי שמעניינים אותנו דרך הרשתות החברתיות, גוגל ועוד. בתחום זה ניתן לעבוד במספר תפקידים שונים ומסקרנים, ואף לעבוד בתור עצמי.

 

התפקידים הקיימים בתחום:

 

  • מנהל קמפיינים ממומנים – האיש מאחורי הקלעים שמפעיל את הקמפיינים ברשתות החברתיות; פייסבוק, אינסטגרם ועוד. עליו לנהל את הקמפיינים ביד רמה, בהתאם לקהל היעד המתאים ביותר ובתשלומים הנמוכים ככל שניתן.
    מקדם אתרים/איש SEO – האיש שאחראי על הקידום האורגני של אתרים (ללא תקציב) על מנת שהם יעלו אל ראש תוצאות החיפוש בגוגל.
  • איש PPC – אחראי על העלאת המודעות/אתרים אל ראש התוצאות הממומנות בגוגל.
  • מנהל תוכן ומדיה חברתית – כותב מאמרים וכתבות לבלוגים ואתרים, מנהל ערוצי סושיאל מדיה ועוד.

שכר התחלתי לכל התפקידים הנ”ל כשהם בתחילת דרכם: 7,000 עד 9,500 ש”ח

 

עיצוב גרפי עם התמחות ב-UI/UX

 

לא משנה אם מדובר בארגון הייטק שמפתח מוצר דיגיטלי, סוכנות דיגיטל שרוצה אתר או חברה שרוצה עיצובים לפוסטים בפייסבוק ובאינסטגרם, בשביל כך הם יצטרכו מעצב גרפי מוכשר שיוכל לבצע את העיצובים הטובים ביותר, כי עם עיצובים טובים – התוצאות מדהימות! ומעבר לכך, כיום, בשביל לבנות ולפתח מוצר דיגיטלי איכותי, חובה שיהיה אחראי עליו איש UI/UX, הבן אדם אשר מבין את הפסיכולוגיה מאחורי כל החשיבה העיצובית וממשק המשתמש.

 

התפקידים הקיימים בתחום:

 

  • מעצבי ומאפייני חוויית משתמש – אחראי על עיצוב המערכות והממשק במוצרים דיגיטליים, וההכרה הפסיכולוגית מאחורי הדברים, כך שלמשתמש העתידי יהיה נוח ומובן להשתמש במוצר הדיגיטלי.
  • מעצבים גרפיים – עובדים על תוכנות Adobe השונות, ובעזרת הידע הרב שלהם בעולם העיצוב, יכולים לעצב אתרים, פוסטים לרשתות החברתיות, אפליקציות, מיילרים ועוד.היה כמה שיותר נוח וכיף להשתמש במוצר שלהם.

שכר התחלתי לכל התפקידים הנ”ל כשהם בתחילת דרכם: 7,000 עד 8,000 ש”ח

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...