"החברה הכחישה וציינה שהשניים הרימו את קולם" // צילום: GettyImages // "החברה הכחישה וציינה שהשניים הרימו את קולם"

"למה ליהודים תמיד יש בעיה לשלם?"

זוג ישראלים טענו שחוו השפלה מצד עובדות חברת התעופה יוקריין איירליינס • השניים יפוצו ב-5,000 שקלים בגין הערה זו ובשל איחור בהגעת המזוודות

בית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון קבע באחרונה כי חברת התעופה יוקריין איירליינס תפצה זוג נוסעים ב-5,000 שקלים בגין הערה פוגענית כלפיהם ובשל איחור בהגעת המזוודות.

מדובר בתביעה קטנה שהגישו בני זוג לפני קצת יותר משנתיים וחצי נגד חברת התעופה. לפי גרסתם, חברת התעופה סירבה להטיס אותם מווינה לנתב"ג בגלל רישום יתר. לטענתם, כשהתבקשו לשלם 60 יורו על משקל יתר במזוודת יד הם העבירו פריט מתיק למזוודה קטנה כדי לאזן את המשקל. השניים טענו כי "הושפלו ברבים" כשעובדות החברה אמרו להם בין היתר: "למה ליהודים תמיד יש בעיה לשלם?"

חברת התעופה הגישה כתב הגנה וציינה כי הנוסעים התבקשו לשלם על משקל יתר, סירבו לעשות כן ולא עלו לטיסה - ואין זה נכון שנאמר להם שיש רישום יתר. בית המשפט קיבל את הטענה של חברת התעופה. כמו כן, יוקריין איירליינס הכחישה אמירה כזו או אחרת וציינה כי השניים הרימו קולם, עלבו בנציגים והפריעו לתהליך קליטת הנוסעים האחרים.

גרסת התובעים התקבלה

עוד טענו התובעים כי לאחר שלא עלו לטיסה (וזאת לאחר שכבר הפקידו מזוודות במטוס שאליו לא עלו ורכשו כרטיסים בחברה אחרת) המזוודות שלהם לא הגיעו לארץ. החברה ציינה בתגובתה כי המזוודות אכן לא הורדו, והן נשלחו לארץ והמתינו לנוסעים כבר באותו היום בנתב"ג.

לאחר ששמעה את הצדדים קבעה הרשמת הבכירה דליה אסטרייכר כי על אף שחברת התעופה הכחישה את הדברים ("אמרות פוגעניות" - ש"ד), היא מקבלת את גרסת התובעים על האמרה המעליבה לכאורה "באופן העולה להשפילם ולבזותם, לרבות בשל יהדותם וארץ מוצאם".

היות שחברת התעופה לא סתרה את עדותם, קבעה הרשמת אסטרייכר כי החברה תשלם 2,000 שקלים לכל נוסע, ובסך הכל 4,000 שקלים. על האיחור במזוודה חייבה הרשמת את החברה בתשלום נוסף של 1,000 שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...