הדליפה נמשכת: פרטי לקוחות שירביט מופצים ברשתות החברתיות

החוליה שפרצה לחברת הביטוח ממשיכה להדליף מסמכים של מבוטחים – חלק מהם מהימים האחרונים • מומחה אבטחה: "דומה מאוד לשיטה של קבוצות תקיפה מאיראן. כנראה שהתוקפים ידרשו כופר של בין חצי מיליון למיליון דולר"

צילום: Getty Images

פריצת ההאקרים לשירביט ממשיכה לעורר סערה: קבוצת ההאקרים Black Shadow, שאחראית למתקפה על חברת הביטוח, ממשיכה להדליף את המסמכים ברשתות החברתיות – בהם שמות מלאים, כתובות מגורים, צילומי תעודות זהות, רישיונות נהיגה, טפסי דיווחים על תביעות שנלשחו בפקס וצילומים של רכבים שעברו תאונה. בין היתר הודלפה גם הקלטה משיחה של לקוחה עם החברה ופרטים אישיים של שופט בכיר. בשעות הצהריים קרס אתר החברה.

עד שעות הבוקר החוליה המשיכה להפיץ את המידע בטוויטר, זו חסמה אותו בשעות האחרונות לאחר פניות רבות של עיתונאים. בינתיים, המידע של הלקוחות ממשיך לצאת החוצה, ואותם האקרים דואגים לפרסם ללא הפסקה עוד מסמכים ומידע אישי של מבוטחים – ככל הנראה כדי להפעיל לחץ על שירביט לענות לדרישות.

"אנו מזהים כי לתוקפים מידע רב, ככל הנראה לפחות מ-2015 ועד היום, ובו פרטים על בכירים בתעשייה הביטחונית ומידע רגיש שהועבר בתכתובות מיילים בין עובדי החברה", מספר עידו נאור, מנכ"ל חברת הסייבר Security Joes בשיחה עם "ישראל היום". "בשלב הבא אנו מאמינים שהתוקפים ידרשו כופר עבור המידע. ההערכה היא בין חצי מיליון למיליון דולר, אותו הם יבקשו להעביר בביטקוין לארנקים ייעודיים", הוסיף.

רישיונות ותעודות זהות דלפו // בניין שירביט
רישיונות ותעודות זהות דלפו // בניין שירביט

"חברות ביטוח בפרט, והמשק הישראלי ככלל חייב להבין כי התוקפים הללו ואחרים יחפשו דרכים להגיע לחברות נוספות", מסביר נאור. "יש להרחיב את התקציבים לקראת השנה החדשה ולוודא כי כלל המערכות נמצאות תחת פיקוח אבטחתי כבד. על פי הערכות מצידנו שיטת הפריצה דומה מאוד לשיטה של קבוצות תקיפה מאיראן, ודרך התקשורת (טלגרם) גם היא מחזקת את העובדה".

"הארגון שלקח אחריות עלול לשמש כיסוי לארגון מודיעין זר. יש אפשרות שזו האיראנים", אומר ד"ר הראל מנשרי, ממקימי מערך הסייבר בשב"כ וראש מערך הסייבר במכון טכנולוגי HIT. "העניין עכשיו שצריך לעשות בקרת נזקים וצריך להבין שהאנשים האלה עלולים להיות נתונים ללחץ, אולי סחיטה ואפילו מעקב. כאן גורמי האבטחה של המדינה צריכים לתפור חליפת אבטחה בהתאם למידע שנחשף".

מנכ״ל חברת הביטוח שירביט, צביקה ליבושור, מסר בהודעה לתקשורת כי "החברה מעמידה את תחום הבטיחות והשירות ללקוחותיה בראש סדר העדיפויות, ומדורגת שנה אחר שנה בצמרת חברות הביטוח בישראל בתחומי פעילותה, הן על ידי אגף שוק ההון במשרד האוצר והן על ידי לשכת סוכני הביטוח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר