כבאי פועל בשריפה ביערות הכרמל, ב-2010 // צילום: קוקו // כבאי פועל בשריפה ביערות הכרמל, ב-2010

יוחאי נהרג באסון הכרמל - אחיו התגייסו למערך הביטחון

ארבעה מאחיו ואחיותיו של יוחאי שמעון דיין בחרו להשתלב בחלק מהכוחות שפעלו בזמן האסון • "למדנו ממנו לא לוותר אף פעם, גם כשקשה"

במסגרת שירותו כצוער בשב"ס, יוחאי שמעון דיין ז"ל נשלח לפנות את כלא "דמון", ונתקל באש עזה שהתלקחה ביערות הכרמל. מותו הטראגי באסון גרם להתרסקות משפחתו.

טקס זיכרון לחללי אסון הכרמל

אלא שאז, אחיו ואחיותיו גייסו את תעצומות הנפש שלהם והחלו להתחזק ולהתגבש אט-אט בלעדיו. יוחאי, כך הם מספרים ל"ישראל היום", היה עבורם כמו אב. "הוא היה חדור מטרה, למדנו ממנו לא לוותר אף פעם, גם כשקשה", הם אומרים.

עם כל הקושי והכאב, מותו של אחיהם דחף אותם להתגייס למערך הביטחון ולהשתלב בחלק מהכוחות שפעלו באסון בזמן אמת ובסיוע להצלת חיי אדם. ישראל בן ה-31 משרת כבלש בתחנת מג'ד אל-כרום, אליאור בן ה-28 משרת כשוטר סיור בתחנת כרמיאל, בת אל בת ה-29 משרתת בשב"ס באותה יחידה שבה שירת יוחאי ז"ל, וטוהר בן ה-21 נמצא בימים אלו בהליכי גיוס לשב"ס.

"הוא היה חדור מטרה". אחיו ואחיותיו של יוחאי שמעון דיין // צילום: מישל דוט קום
"הוא היה חדור מטרה". אחיו ואחיותיו של יוחאי שמעון דיין // צילום: מישל דוט קום

"כל מי שנכח באירוע עשה הכל כדי להציל כמה שיותר אנשים. התגייסתי למשטרה במטרה להילחם למען אחי", אומר אליאור. "אשתי נמצאת בחודש התשיעי להריונה, והתאריך המשוער ללידת בננו הבכור הוא ביום האזכרה ליוחאי. כשנודע לנו על כך מהרופא, נדהמנו מצירוף המקרים. זו שמחה מהולה בעצב. הוא חסר בכל מקום והפאזל לא שלם".

טקסים אישיים לחללים

ב-2 בדצמבר 2010, פרצה שריפת יער על הר הכרמל. כוחות כיבוי והצלה פעלו לטיפול באסון ובפינוי אזרחים מאזורי הדליקה, ובהם היו אנשי שירות בתי הסוהר שפינו את השוהים בבית הכלא "דמון".

אוטובוס עם צוערי שב"ס, שנשלחו למשימת פינוי הכלואים ואנשי הסגל מ"דמון", נקלע למלכודת אש בין מחצבות קדומים לקיבוץ בית אורן. באסון הנורא נספו 37 צוערי שב"ס, נהג האוטובוס, שלושה לוחמי אש ושלושה קציני משטרה שניסו להציל את נוסעי האוטובוס הבוער.

מדי שנה, גופי המשרד לביטחון הפנים מציינים את יום האסון בטקס מרכזי רב-משתתפים ליד אנדרטת הזיכרון על הכרמל, שהוקמה לזכר הנספים בשריפה.

כבאי פועל בשריפה ביערות הכרמל, ב-2010 // צילום: קוקו
כבאי פועל בשריפה ביערות הכרמל, ב-2010 // צילום: קוקו

אולם השנה, בשל מגבלות הקורונה, הוחלט לקיים אירועים ייחודיים לזכר החללים. אלה ייפתחו בטקסי זיכרון עבור המשפחות השכולות, שבמהלכם הם יגיעו באופן אישי לאנדרטת הנופלים בכרמל לטקס אישי ואינטימי עם נציגי היחידה שבה שירתו החללים. במהלך הטקס, יודלק נר זיכרון אישי ויונח פרח.

היום (שני) החלה עליית המשפחות השכולות לאנדרטה, ובמהלך השבוע יפקדו אותה כ-200 מבני המשפחות. כל משפחה תועלה לאנדרטה כקפסולה כדי למנוע התקהלות ותוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. עם עלייתה להר, מלווה כל משפחה על ידי מפקד היחידה של הנופל, קצינת הנפגעים וקצינת רווחה.

משירות בתי הסוהר נמסר כי עבור עשרה חללים, שלהם לא יהיה ייצוג משפחתי במהלך השבוע, ייערך טקס אישי על ידי קציני שב"ס, שיתועד ויישלח למשפחות השכולות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו