"המאוורר קטע לילד את האצבע"

הורים לתינוק בן 11 חודשים הגישו תביעה על סך 1.13 שקל נגד המשווקות של אותו מאוורר, שגרם לקטיעת האצבע של בנם • היבואן מסר בתגובה: "בהוראות השימוש נכתב מפורשות שאין להכניס אצבעות או חפצים אחרים למוצר"

מאוורר // תמונת אילוסטרציה: Getty Images // "פציעתו של התובע מהווה חוליה בשרשרת של פציעות ילדים רבים נוספים"

לאחר קטיעת אצבעות של מספר ילדים שכף ידם נתפסה בלהבים של מאווררים ביתיים והכרזתם כמסוכנים על ידי משרד הכלכלה, בימים האחרונים, הוריו של תינוק בן 11 חודשים הגישו לבית משפט השלום בתל אביב, תביעת נזיקין בסך של מעלה ממיליון שקלים, נגד רשת המרכולים והיבואן של אותו מאוורר בגין הנזקים שנגרמו לילדם. 

לקראת חגי תשרי, השנה, החלו לייבא ושווק מאוורר תעשייתי בעל להבי מתכת חדים ללא הגנה של ממש מפניהם, מאחר והסבכה לא מנעה חדירת אצבעות אל להבי המתכת של המאוורר בזמן פעולתו. מבנהו המסוכן הפך אותו למעשה למכשיר קוטל אצבעות סדרתי, כאשר סורגי סבכת המאוורר היו מרווחים במידה שאפשרה גם לאצבעות ידו של אדם בוגר לחדור בעדם ולהיפגע מן הלהבים. מספר מקרים זהים, התקבלו במהלך חג הסוכות בבתי החולים של קטיעות אצבעות, פציעות ונזק כבד לילדים קטנים שהכניסו אצבעות דרך רשת המאוורר.

עד כה הוגשה תביעה ייצוגית על סך מיליוני שקלים נגד המשווקות של אותו מאוורר, שנטען בה שהחברות מכרו מוצר שאינו עומד בתקן הישראלי הרשמי, מה שגרם לפציעות חמורות אצל הילדים. 

כעת תובעים הוריו של תינוק בן 11 חודשים, ממרכז הארץ, באמצעות בא כוחם, עו"ד כרמי בוסתנאי, 1.13 מיליון שקלים, ובתביעה מצוין כי פציעתו נגרמה כתוצאה ממגע אקראי בלהבי המאוורר, כאשר אצבעו של התינוק נקטעה באופן שהצריך טיפול רפואי, שכלל ניסיון כירורגי לשחזור האצבע שלא צלח ועל כן נדרשה השלמת קטיעה של האצבע. 

עורך הדין כרמי בוסתנאי
עורך הדין כרמי בוסתנאי

"פציעתו הקשה של התובע באצבעו כתוצאה מפגיעת להבי המאוורר אינה עומדת בפני עצמה אלא מהווה חוליה בשרשרת של פציעות ילדים רבים נוספים, שנגרמו למרבה הצער תוך פרק זמן קצר באותה שנה, בתקופת חגי תשרי, מאותו דגם של מאוורר - ובכולן נגרמה קטיעה מלאה או חלקית של אצבעות כף היד", נכתב בתביעה על ידי עו"ד כרמי בוסתנאי. 

"עקב ריבוי הפציעות שנגרמו מהמאוורר, בתחילת חודש אוקטובר לשנת 2020 הממונה על התקינה במשרד התעשייה והכלכלה, על מסוכנות המאוורר ואסר להמשיך ולשווקו בחנויות ובבתי כלבו ברחבי הארץ וכן אסר על המשך השימוש בו", הוסיף.

לאחר המקרים שפורסמו, מסר היבואן בתגובה: "מדובר במאוורר תעשייתי כשבחמישה מקומות בהוראות השימוש נכתב מפורשות שאין להכניס אצבעות או חפצים אחרים למוצר. כן כתוב: 'לעולם אין לאפשר לילדים או לאנשים מוגבלים להשתמש או להיות בקרבת המאוורר' נאסוף את הפריט מכל נקודות המכירה ונלמד את הנושא". מרשת המרכולים לא נמסרה תגובה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר