לא רק עומר אדם: העבר הבעייתי של הזמר המצרי

קריעת דרכון, הופעה ארוטית ופיטורי טייס: "הפגנת חיבה יתרה לישראלי" היא קצה הקרחון של הרזומה הפלילי של מוחמד רמדאן, החבר המצרי של עומר אדם

התמונה שסיבכה // צילום: AFP // התמונה שסיבכה. עומר אדם והזמר המצרי מוחמד רמדאן

עד לפני שלושה ימים, אף אחד בישראל לא הכיר את מוחמד רמדאן, אחד הכוכבים הבולטים ומתוקשרים במצרים. תמונה "אסורה" אחת עם עומר אדם, ושמו של רמדאן לא יורד מהכותרות בישראל ובמצרים, כשהסערה סביבו, כך נראה, עוד רחוקה מלהירגע.

כזכור, רמדאן (32), זמר, שחקן וידוען במצרים המתחזק חשבונות חברתיים ברשת עם מיליוני עוקבים, תועד מחובק עם עומר אדם בתמונה שצולמה במועדון בדובאי והופצה ברשתות החברתיות בסוף השבוע האחרון.

על אף הסכם השלום בין המדינות, התמונה הצליחה לייצר סערה דיפלומטית של ממש, כשבמצרים התגובות היו קשות במיוחד, וכללו קריאות לחקירתו של רמדאן, החרמתו וסילוקו מאגודת השחקנים. עוד נודע, כי הכעס על רמדאן גלש מעבר לאזרח הממוצע ברחוב והגיע עד לרשויות החוק, כשלפי הדיווחים צו הסגרה ומעצר מידי הוצא נגדו על ידי בית המשפט בקהיר.

כדי לאפשר את חזרתו של רמדאן למצרים ללא מעצר בית, אחיו מחמוד, המשמש גם כאמרגנו, נאלץ לשלם עשרת אלפים לירות מצריות להשהיית הוראת המעצר המידית, אך קנס בגובה עשרים אלף לירות מצריות באשמת "הפגנת חיבה יתרה לישראלי", עומד בעינו.

• אוי וויי: עדי ביטי תגלם רבנית, כך הגיבו בעולם החרדי

עבור רמדאן, לא מדובר בפעם הראשונה בה הסתבך עם רשויות החוק במצרים. בשנת 2019, מצא את שמו בכותרות כשטייס הגיש נגדו תביעת מיליונים לאחר שתיעד עצמו בתא הטייס בדרך להופעה בריאד בירת סעודיה. הטייס, כך נחשף בתביעה, פוטר ממשרתו ונאסר עליו לעבוד בתחום למשך שארית חייו, לאחר שהואשם בסיכון חיי הנוסעים ובטיחותם בעצם כך שאפשר לרמדאן את הכניסה לתאו.

לדברי הטייס, רמדאן הונה אותו כשביקש להיכנס לתא הטייס למטרת צילום תמונה למזכרת לשימוש אישי, הבטחה שהתגלתה כשקרית לאחר שזה העלה תיעוד שלו מהתא לחשבונות החברתיים שלו. עוד נטען שהמעשה הלא אחראי של רמדאן גרם לפגיעה של ממש בתעשייה האווירית המצרית, כשהכתים את שמה בכל הנוגע לשמירה על התקנות ועל בטחון נוסעיה.

תחילה נשפט רמדאן לשנה מאחורי סורג ובריח, תשלום ערבות של עשרת אלפים לירות מצריות וקנס בגובה עשרים אלף לירות מצריות לטייס (שתביעתו המקורית, כך דווח, עמדה על סכום של כ-25 מיליון לירות מצריות, שהן כחמישה מיליון שקלים).

לאחר הגשת ערעור מצדו של רמדאן בוטל גזר הדין, אך נאסר עליו ליצור כל קשר עם הטייס או להזכיר את שמו עד שתיושב תביעת הפיצויים שהגיש נגדו.

"הופעה ארוטית" // צילום מסך, מתוך הקליפ "BUM BUM"
"הופעה ארוטית" // צילום מסך, מתוך הקליפ "BUM BUM"

• מייסד "אתגר דלי הקרח" הלך לעולמו

ההתנהלות של רמדאן בפרשת הטייס והתכנים הפרובוקטיביים שהציג שוב ושוב בתמונות, בסרטונים ובקליפים שלו, הביאו לפתיחתה של קבוצת פייסבוק בשם Kate’o Mohamed Ramadam, שמנתה יותר מ-265 אלף חברים וקראה להחרמתו של רמדאן בתקשורת אם לא ישנה את דרכיו.

באפריל 2019, שמו של רמדאן עלה לכותרות לאחר שמסמך משפטי בטרם תביעה נגדו הוגש נגדו לאיגוד המוזיקאים המצרי, בטענה להופעה לא מכבדת שלו בקונצרט שכללה לדברי התובעים לבוש מינימלי, היינו – בלי חולצה, ותנועות ריקוד "בעלות אופי מיני מובהק".

לדברי התובעים, המופע, אותו כינו "ארוטי", הוא בר ענישה בהתאם לחוק המשמעתי והפלילי במדינה (כולל עונש מאסר בפועל וקנס כספי גבוה). התובעים הוסיפו כי לא ברור אם קיבל אישור מהאיגוד לביצוע מופע שכזה. עוד טענו, כי רמדאן מהווה דוגמא שלילית לבני הנוער במדינה האמורים להוות את דור העתיד, וכי מדובר בדפוס התנהגותי החוזר על עצמו ברבים מסרטיו וסרטוני המוזיקה שלו, ועלול גם לעודד הטרדה מינית של נשים.

• דעה: תעזבו את ליהיא גרינר ברעש

בפברואר השנה, בעל מסעדה במצרים חשף כי רמדאן יחד עם צוות גדול, הגיע למסעדה שלו ללא תיאום מראש וללא רשות והחל לצלם במקום קליפ. כשהביע מורת רוח בפני המפיק של רמדאן על המעשה, חטף לדבריו צעקות ואף אוים לשמור על שתיקה ולא לחשוף את התקרית בפומבי.

באפריל הגיש עורך דין מצרי תביעה לתובע המחוזי במדינה, בה האשים את רמדאן בהעלבת ערכי התרבות המצריים, זאת לאחר שידור פרק בסדרה "הנסיך" בכיכובו, בו נצפה קורע דרכון מצרי.

בנוסף, ביוני השנה, גיסו של רמדאן מצא עצמו מובל למעצר וחקירה ביום חתונתו לאחותו של רמדאן, לאחר שלטענת המשטרה טקס החתונה הפר את תקנות הקורונה במדינה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר