ניקול ראידמן נגד כל העולם: "אני מזועזעת עד עומק לבי"

על סנוקל: לא היינו חברות • על "מעושרות": הייתי טיפשה, מתביישת שילדיי יראו את זה • על אתגר: הכל בשביל רייטינג • ניקול ראידמן כבר לא מאושרת

סנוקל, ראידמן ואתגר // צילומים: מתוך "חשיפה", גדעון מרקוביץ' // סנוקל, ראידמן ואתגר

לא מאושרת בכלל: אמש (חמישי) שודר בתוכנית "חשיפה" ריאיון של חיים אתגר עם המעושרת לשעבר ג'ניפר סנוקל, שכיכבה בעונה השנייה של הדוקו ריאליטי "מעושרות" בשנת 2012.

מי שהציגה אז חיי נהנתנות מוגזמים, נקלעה בשנים לאחר מכן לקשיים כלכליים ואישיים קשים, שהביאו אותה בשיאם לעזוב את הארץ לקנדה כמעט חסרת כל, כשהיא מותירה מאחור חובות כבדים ואת חמשת ילדיה משלוש מערכות נישואים.

ממעושרת לבורחת. סנוקל // צילום מסך, מתוך "חשיפה"
ממעושרת לבורחת. סנוקל // צילום מסך, מתוך "חשיפה"

לפני כשלוש שנים החליטה לשוב ארצה מקנדה, ואמש, כאמור, שודר ריאיון חושפני איתה בתוכנית "חשיפה" בהובלת חיים אתגר.

בין הגילויים שחשפה, סנוקל סיפרה כיצד נפגעה עד עמקי לבה מחברתה לשעבר לריאליטי ניקול ראידמן, אליה, כך סיפרה, פנתה כשהייתה במצוקה וזו, לטענתה, הפנתה לה גב.

ראידמן לא נשארה אדישה להאשמות שהוטחו נגדה בפריים טיים, ולאחר שידור התוכנית העלתה סדרה ארוכה של פוסטים לאינסטגרם שלה, בהם הגיבה להאשמות שהופנו נגדה ויצאה גם נגד אתגר עצמו על האופן בו בחר להציג את הדברים.

"האמת שאני לא נרגעת, אני פשוט מזועזעת עד עומק לבי", פתחה ראידמן הנסערת את הסטורי. "איך אפשר להגיד דברים על מישהו שאין לך בכלל קשר עם הבן אדם ולהאשים אותו בבעיות בחיים שלך?! איך? מי נותן את הזכות הזו? 2 אחוזי רייטינג נוספים? מי?".

ראידמן אף הוסיפה שההשתתפות בריאליטי היא אחת מחרטות החיים הגדולות שלה והיא מסבה לה נזק עד היום: "אם יש משהו שאני מצטערת עליו בחיים שלקחתי חלק בתכנית המטופשת הזו 'מעושרות'. זו הטעות הכי גדולה שעשיתי בחיי, הסטיגמה הזו של 'נובוריש' לצערי רודפת אותי עד היום. כשנכנסתי לפרויקט אמרו שזה על נשים חזקות, עוצמתיות כדי להעניק כוח לנשים להתקדם ולהצליח! הייתי טיפשה ונאיבית. אני מתביישת שהילדים שלי יגדלו ויפתחו את האינטרנט ויצפו בפרויקט ההוא".

"הטעות הכי גדולה שעשיתי בחיי". "מעושרות" // צילום: צאלכס ליפקין
"הטעות הכי גדולה שעשיתי בחיי". "מעושרות" // צילום: צאלכס ליפקין

עוד הוסיפה ראידמן כי התוכנית כולה היתה מבוימת מתחילתה ועד סופה, וכי למעשה היא ולאה שנירר היו היחידות שאחזו באמת בתואר "מעושרות" וכל השאר היה מניפולציות של ההפקה.

"מה הם יגידו?", המשיכה ראידמן לתאר את הסלידה שהיא חשה כיום מתקופתה בתוכנית וכיצד היא דואגת מהשפעתה על חיי ילדיה. "שאמא הייתה פעם חלק מחבורת נשים סתומות שמה שמעניין אותן זה תיק חדש? פח אשפה! שנים סתמתי! שנים! אבל יש גבול!".

ראידמן על סנוקל: "אני פשוט מזועזעת עד עומק לבי" // צילום מסך, מתוך "חשיפה"
ראידמן על סנוקל: "אני פשוט מזועזעת עד עומק לבי" // צילום מסך, מתוך "חשיפה"

"לא היינו חברות"

"על גברת ג'ניפר לא שמעתי שנים!", כתבה ראידמן בזעם. "מאז ההשקה של התכנית, זו הייתה הפעם האחרונה שראיתי אותה בחיי. גם כשהיה חוב ענק על הבגדים בחנות שלי שהיא לקחה ומעולם לא שילמה, לא ביקשתי ממנה מעולם תשלום.

"לא היינו חברות", חזרה והדגישה שוב את טיבה של מערכת היחסים בין השתיים. "חברות עבורי היא ערך עליון! לא דיברתי איתה ולא נפגשתי איתה מאז הצילומים. לא ידעתי מה מצבה והיא מעולם לא פנתה לבקש עזרה. הדמות של 'מעושרת' השתלטה לה על החיים, והיא לא יכלה לא לתחזק את זה בחיים האמיתיים. אלה לא החיים שלי ולא ההחלטות שלי, אבל להגיד שלא עזרתי? להגיד שהיינו חברות? זה כבר לחצות את גבולות ההיגיון הבריא", המשיכה וכתבה.

"העיקר הרייטינג" // צילום מסך, מתוך האינסטגרם של ניקול ראידמן
"העיקר הרייטינג" // צילום מסך, מתוך האינסטגרם של ניקול ראידמן

"אני מאחלת לה את הכי טוב שבעולם כמו שאני מאחלת לכל אדם, כולל לעצמי", כתבה ראידמן בסופו של הסטורי הטעון. "כסף בא וכסף הולך, אבל משפחה יש רק אחת וילדים זה הרבה יותר יקר מתיק של 'שאנל'. אני מקווה מאוד שתזכה לקבל את אהבתם בחזרה, כי זה הכל בחיים, אלה החיים".

ראידמן הוסיפה כי למרות הכל, היא כאן לעזור. "אם אני יכול לעזור, אני תמיד כאן, במה שאני יכולה. אני לא אלוהים ולא ביטוח לאומי. אני אמא חד הורית שאת כל חייה מקדישה לילדים שלה. בריאות ואושר לכולם, שבת שלום!".

ראידמן לא הסתפקה בדברים האלה, והעלתה גם סדרת צילומי מסך שתיעדו התכתבות עם אתגר עצמו בטרם עליית התוכנית אתמול. "אין לי מושג על מה מדובר!", השיבה ראידמן להודעה ששלח לה אתגר בבקשה לתגובה על דבריה של סנוקל על כך שביקשה את עזרתה ולא נענתה. "אני לא בקשר איתה מאז צילומי התכנית. בפעם האחרונה שראיתי אותה זה היה בהשקה של הפרק של 'מעושרות'. עברו יותר מ-7-8 שנים. אני תמיד עוזרת ולא משנה למי, אין לי אפילו את הטלפון שלה!".

"אין לי אפילו את הטלפון שלה!" // צילום מסך, ההתכתבות עם חיים אתגר
"אין לי אפילו את הטלפון שלה!" // צילום מסך, ההתכתבות עם חיים אתגר

ראידמן לא חסכה גם בביקורת אישית נגד אתגר על האופן בו בחר להציג את הדברים. "מה לא עושים בשביל רייטינג?", כתבה ותייגה את אתגר ולאחר מכן הוסיפה: "פייר... נפגעתי".

בסיום הסטורי כתבה: "העיקר רייטינג, חברות? פגיעה בשם הטוב של בן אדם? למי אכפת? חוקי הפריים טיים. חיים אתגר, אני חיה על ערכים אחרים, סורי. מאחלת לכל אחד לעזור 1% ממה שאני עוזרת לאנשים. העולם יהיה יותר טוב, אולי עם פחות רייטינג, אור ואהבה".

"נפגעתי" // צילום מסך, מתוך האינסטגרם של ניקול ראידמן
"נפגעתי" // צילום מסך, מתוך האינסטגרם של ניקול ראידמן

"מסכת המצאות ושקרים"

כצפוי, הסטורי הפגוע והזועם הצליח לייצר סערה ובאופן חריג למדי, הביא גם את מנהל יחסי הציבור של ראידמן, עופר מנחם, להגיב עליו בפוסט אינסטגרם ארוך משלו הבוקר (שישי). "אנשים יקרים", פתח את הפוסט. "אתמול שודרה בתכנית 'חשיפה' עם חיים אתגר תכנית על סיפורה של ג'ניפר סנוקל. אני לא נוהג להתייחס ולהגיב בדרך כלל, אך במקרה הזה אני חייב לשתף אתכם כי ניקול ואני נדהמנו לראות מסכת המצאות ושקרים שהובאו לשידור ללא בדיקה מעמיקה. ניקול הכירה את ג'ניפר בצילומי תוכנית משותפת לפני כעשור. הן מעולם לא היו חברות כפי שהוצג בתוכנית ומזה עשור לא היה ביניהן שום קשר, בטח לא הייתה שום פניה מצד ג'ניפר לעזרה או לכל עניין כזה או אחר.

"איננו מעוניינים להעליב אף אחד ובטח לא לפגוע באיש בשעת משבר או צער, אבל כן חשוב לי להעמיד דברים על דיוקם. ולסכם: לא היה ולא נברא !" ביקש מנחם להבהיר שוב את דבריה של ראידמן. "בפן האישי, כמנהל יחסי ציבור שמלווה את ניקול למעלה משנה באופן צמוד, אני יודע על מאות אם לא אלפי תרומות שהיא עושה בסתר, על מאות עסקים קטנים שנושמים אוויר בזכותה, על מאות אנשי תעשייה ואנשים נזקקים שהיא דואגת להם, ללא תמורה ללא פרסום וללא אינטרס. נטו מהיותה אישה עם לב ענק", כתב.

"אין לב טוב כמו שלה" // צילום: גדעון מרקוביץ'
"אין לב טוב כמו שלה" // צילום: גדעון מרקוביץ'

"תמיד אני רוצה להוציא אייטמים וידיעות על הדברים המדהימים שהיא עושה מאחורי הקלעים כדי שכולם יכירו את הנפש ואת הלב שלה, אבל היא מסרבת בתוקף לאשר לי ותמיד מדגישה שמה שהיא עושה, והתרומות שהיא נותנת, היא עושה מהלב ובסתר ולא מוכנה שאוציא שום ידיעה החוצה.

"טוקבקיסטים יקרים", פנה לסיום למאות אלפי האנשים שצפו בתוכנית. "לא הכל תמיד נראה לעין, ולא תמיד מה שכותבים, אומרים או מציגים בפניכם בתוכנית כזו או אחרת הוא הנכון. לפעמים הרייטינג יותר חשוב מהאמת. אז הנה אני כאן כדי להעמיד דברים על דיוקם. שבת שלום", סיים את הפוסט שזכה למאות לייקים ותגובות מחזקות ביניהן גם מהזמר דודו אהרון שכתב: "אין לב טוב כמו שלה".

"אישה טובה ונדיבה"

לאחר שתוייג בסטורי ונחשף לסערה שהתעוררה בעקבות שידור הריאיון, בחר גם אתגר עצמו להתייחס לטענות נגדו, וכתב בקצרה בסטורי שעלה לאינסטגרם שלו הבוקר (שישי):

"קראתי את תגובתה של ניקול ראידמן לדברים שנאמרו עליה אמש בתוכנית 'חשיפה'. מבלי להיכנס לתוכן הדברים, אני רק רוצה לומר בנימה אישית שאני מאוד מחבב את ניקול ומהיכרותי מדובר באישה טובה ונדיבה שאין ספק שעוזרת לרבים".

"מאוד מחבב" // צילום מסך, מתוך האינסטגרם של חיים אתגר
"מאוד מחבב" // צילום מסך, מתוך האינסטגרם של חיים אתגר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר