משרד החינוך: כסף לקפסולות - אין, כסף לסלבס - יש

בזמן שבמשרד החינוך משדרים מצוקה תקציבית, עלות קמפיין החזרה ללימודים עם גיא זו-ארץ הגיעה לכ-4 מיליון שקלים • "דוגלים בהנגשת פעילות המשרד"

גיא זו-ארץ בפרסומת של משרד החינוך // גיא זו-ארץ בפרסומת של משרד החינוך

משרד החינוך יצא בשבוע שעבר בקמפיין הסברתי לקראת החזרה ללימודים של כיתות א'-ד' במסגרת מתווה הקפסולות וההתמודדות עם מגפת הקורונה. במסגרת הקמפיין עלה לאוויר סרטון הסברה ובמרכזו גיא זו-ארץ. עלות הקמפיין, כפי שאישרו במשרד החינוך - ארבעה מיליון שקלים.

בתקופה בה המשק כולו מצוי במשבר, תמהנו על הצורך לשכור את שירותיו של ידוען כמו זו-ארץ עבור פרסומת, וכן על הנחיצות בקמפיין כה יקר, כאשר את המידע עצמו אפשר היה להעביר בדרכים אחרות.

משרד החינוך בעצמו, כידוע, מטפל בליקויים שמחייבים תקציב רב. רק לאחרונה נטען כי למשרד החינוך אין תקציב לקפסולות בגנים. כמו כן הצהיר המשרד כי אין באפשרותו לממן עוד את תוכנית היל"ה, עבור כ-8,000 נערות ונערים בסיכון.

תחקיר שפורסם ב"ישראל היום" מעיד על שורת כשלים בדרך ללמידה מרחוק, כשהחמור שבהם הוא שרק מחצית מעובדי ההוראה הוכשרו ללמידה מרחוק עד אוגוסט 2020. "על סמך ממצאי התחקיר אשר הוגש לשר גלנט", נכתב, "בתי ספר לא רושתו במחשבים, מורים לא עברו הכשרה וכך הגענו לציון מספיק בקושי בלמידה מרחוק".

עוד נכתב כי "בדו"ח נמצא שבשנים האחרונות משרד החינוך לא רכש מחשבים וטאבלטים בהיקף משמעותי, לא היתה תוכנית מוסדרת ולא הוסב תקציב משמעותי לנושא. נוסף על כך, לא נערך מיפוי של אמצעי הקצה הקיימים - כמה נדרשים ומה הפערים הקיימים".

מירית גרינברג עברה כריתת שד

• "האח הגדול" 2021: מציאות בזמן קורונה

• אורנה דץ עברה על חוקי "הזמר במסכה" - ותיקנס

פנינו עם השאלות למשרד החינוך ולהלן תגובתו: "משרד החינוך מוביל בימים אלו את תוכנית הדגל שלו – 'הכיתה הדיגיטלית', לשדרוג התשתיות הטכנולוגיות ומערך הלמידה מרחוק. לטובת התוכנית, הושקעו 1.2 מיליארד שקלים לטובת רכישת 150 אלף מחשבים ניידים לתלמידים, רכישת 70 אלף טלפונים כשרים למגזר החרדי, הקמת ושדרוג תשתיות טכנולוגיות ב-4,000 בתי ספר, הכשרת מורים והנגשת תכנים חדשניים. משרד החינוך דוגל בשקיפות ובהנגשת פעילותו לציבור ועל כן תכנית 'הכיתה הדיגיטלית' מלווה בקמפיין הסברתי לציבור, אשר משקף את התכנית – ואת אופן חלוקת המחשבים לבתי הספר בהתאם למדדי הטיפוח, את תקשוב בתי הספר וכן את הכשרת המורים ורכש התכנים החדשניים. עלות הקמפיין היא כ-4 מיליון שקלים. משרד החינוך יוסיף לקדם ולהשלים את התכנית לשדרוג מערך הלמידה מרחוק, אשר תצמצם בשנת תשפ"א פערים של שנות דור ותוביל את מערכת החינוך למאה העשרים ואחת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר