שיווק ברשתות חברתיות

במונחים היסטוריים, הרשתות החברתיות לא נמצאות בחיינו זמן רב. בקושי 15 שנה עברו מאז פרצה לחיינו הרשת החברתית הגדולה והמשפיעה ביותר בעולם – פייסבוק - ובכל זאת, כבר קשה לזכור איך נראו החיים לפניה ולפני ששאר הרשתות החברתיות שינו את הצורה בה האנושות מתקשרת, מעבירה מידע וכמובן, גם מפרסמת מסרים שיווקיים

freepik

חלק בלתי נפרד מהרשתות החברתיות הוא ההיבט של שיווק עסקים בכל הגדלים, מותגים, תאגידים ועוד. כל רשת חברתית – פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וכדומה, מקצה כלים טכנולוגיים מתוחכמים משלה על-מנת לאפשר פרסום מסחרי ושיווק ברשתות החברתיות נהיה תחום עיסוק לכל דבר. בין אם אתם מתכוונים לשווק את עצמכם בעצמכם ברשתות החברתיות ובין אם אתם בוחרים לשכור את שירותיו של איש מקצוע על-מנת שיעשה זאת עבורכם, כדאי להבין את הבסיס של השיווק ברשתות החברתיות – מיתוג עסקי – מה הוא כולל ומדוע.


וודאו כי יש לכם מיתוג עסקי חזק ומבוסס


אם האינטרנט הוא אוטוסטרדה של מידע, אזי הרשתות החברתיות הן מסלול טיסה. כמות התוכן שהמשתמשים בהן נחשפים אליה מדי דקה היא בלתי נתפסת והתחרות היא עצומה. אחת הדרכים לבלוט בתוך מאסת המידע ולוודא כי העסק שלכם בולט ומושך את תשומת לב הגולשים, היא מיתוג עסקי מוצלח – כזה שנבנה מתוך חשיבה לטווח ארוך והוא כולל את כל האלמנטים שמסייעים לכם כבעלי עסקים, ליצור סביבכם מעגל לקוחות נאמן, שגדל באופן תמידי.


מה כולל מיתוג עסקי?


הנושא של מיתוג עסקי כולל כמה היבטים, אך אחד החשובים ביותר הוא הנושא של עיצוב לוגו. לעבודה של עיצוב לוגו ניגשים רק אחרי הגדרה מדויקת של המטרות של העסק, החזון שלו, המסרים הערכיים המרכיבים אותו, קהל היעד ועוד. אחרי שעושים את האפיון הזה, ניתן לעבור הלאה לנושא של עיצוב לוגו, שצריך להביא לידי ביטוי בצורה ויזואלית את כל המסרים שהעסק שואף להעביר ללקוחותיו הפוטנציאליים והקיימים.


הנושא של עיצוב לוגו הוא חשוב במיוחד בתחום של מיתוג עסקי, משום שהוא מסייע לעסקים לבלוט מבין המתחרים שלהם והופך לזכיר ומזוהה עם המותג. אם תחשבו על לוגואים של חברות למזון מהיר או חברות משקאות קלים, תבינו שלוגו מוצלח ומושרש הוא כזה שהמוח מזהה תוך חלקיקי שניות והוא מזוהה עם המותג בצורה כל כך מובהקת, שלפעמים אפילו לא צריך לצרף לו מסרים מתוחכמים נוספים על-מנת לשווק אותו לצרכנים.  לכן, השאיפה שלכם צריכה להיות מיתוג עסקי שכולל עיצוב לוגו ישיר, מדויק וזכיר.


אל תתפשרו על עיצוב לוגו על-ידי איש מקצוע


האינטרנט מלא בתוכנות חינמיות או בתשלום סמלי, הנועדו לסייע בנושא של עיצוב לוגו עבור מי שעובר תהליך של מיתוג עסקי. כמו כן, ניתן למצוא כמה אתרי אינטרנט המקשרים בין בעלי עסקים למעצבים חובבניים, שעוסקים בתחום של עיצוב לוגו תמורת תשלום נמוך. אולם אם תבחרו באחת מהאפשרויות האלו, תגלו שלמרות ששילמתם פחות, זה עלול לעלות לכם ביוקר.


עיצוב לוגו יש לבצע רק אצל מומחה בתחום של מיתוג עסקי. מישהו שיש לו שילוב של יכולות טכניות ברמה גבוהה, לצד ראיה יצירתית ואסטרטגית שמאפשרת לו ליצוק לתוך הלוגו את המסר העיקרי של המותג ואת הערכים שהוא דוגל בהם. זכרו כי עיצוב לוגו מוצלח יכול ללוות את העסק שלכם במשך שנות פעילות רבות ואפילו לתמיד. לכן, עיצוב לוגו הוא השקעה לטווח ארוך ובכל מקרה שווה לראות אותו כחלק בלתי נפרד מהתהליך של מיתוג עסקי והוצאה הכרחית בדיוק כמו כל הוצאה אחרת שקשורה לתפעול של העסק.


שיווק ברשתות החברתיות עם מיתוג עסקי חזק


ברגע שיש לכם מיתוג עסקי חזק הכולל עיצוב לוגו מושלם, יהיה לכם הרבה יותר קל לכבוש את הרשתות החברתיות עם פרסומים מכוונים היטב. בסופו של דבר הלוגו שלכם יהיה מזוהה עם המותג והלקוחות יקשרו ביניהם מיד – מה שיוביל יותר אנשים לצרוך את התוכן והמסרים השיווקיים שתפרסמו. בנוסף, עיצוב לוגו הוא רק חלק אחד מהתהליך של מיתוג עסקי וברגע שכל השפה ויזואלית והטקסטואלית של הפרסומים שלכם תגלה אחידות בהתאם למיתוג עסקי שהחלטתם עליו, יהיה לכם יותר קל לבסס את עצמכם בתחומכם ולהעביר מסרים לקהל היעד בקלות ובמהירות.


למידע נוסף על מיתוג, עיצוב לוגו ושיווק ברשתות חברתיות.


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר