מנהל משאבי אנוש – כל מה שרציתם לדעת

עומדים על פרשת דרכים ומחפשים מקצוע לחיים? מעוניינים לבצע הסבה מקצועית? אחד התפקידים המעניינים והחשובים יותר הקיימים היום הוא מנהל משאבי אנוש. חברות וארגונים גדולים זקוקים לעזרתם של מנהלי משאבי אנוש מנוסים ומקצועיים כדי לנהל את מערך העובדים כראוי, ולדעת שהכול מתנהל כשורה. אז אם גם אתם רוצים להיות חלק מצוות מנצח ולעזור לארגון להתנהל כראוי, ואם תמיד חלמתם לנהל מערך שלם של עובדים, ישנם כמה דברים שחשוב לדעת על תחום נרחב כמו משאבי אנוש

freepik

נתחיל דווקא מהסוף, איך מגיעים להיות מנהלי משאבי אנוש?


לפעמים ניתן למצוא מודעות דרושים שבהם מחפשים מנהלי משאבי אנוש. העניין הוא שלא פעם קיימת דרישה לניסיון. על פי רוב, העובדים אינם הופכים להיות מנהלי משאבי אנוש ישירות. בתחילת דרכם הם מגויסים בתור מפתחי הדרכה ורכזי גיוס, צוברים כמה שנים בתחום ורק לאחר מכן מקודמים לתפקידים בכירים כמו מנהל משאבי אנוש.


מהם התפקידים העיקריים של מנהל משאבי אנוש?


מנהל משאבי אנוש אחראי על מערך העובדים בארגון. עליו להאציל סמכויות ולדעת מה קורה בכל מחלקה ומחלקה. מבין תפקידיו השונים של המנהל ניתן להזכיר ניהול ראיונות עומק לעובדים, פיתוח תרבות ארגונית, ייעוץ והדרכה, ארגון פעילויות הדרכה על ידי גורמים חיצוניים, איתור עובדים, ייעוץ למנהלים ועוד.


אילו תכונות נדרשות כדי להשתלב בתחום?


מנהל משאבי אנוש הוא תפקיד נרחב הדורש נכונות ללמידה מתמדת. גם לאחר הקורס, לומד המנהל את תפקידו לעומק, נחשף למקרים שונים וממשיך קורסים והשתלמויות. אך מלבד הידע התיאורטי והמעשי, על מנת לנהל מערך שלם של עובדים נדרשות תכונות ייחודיות:


יכולת ניהול זמנים ומשמעת עצמית


כשאתם כמנהלי משאבי אנוש נדרשים לנהל את הזמן הפרטי שלכם במהלך העבודה, אתם יכולים ללכת לאיבוד בקלות. כשאיש לא אומר לכם מה לעשות, תוכלו בטעות להתחיל ממשימות שטחיות ובלתי חשובות ואז להיזכר שיש דברים חשובים מאוד שהייתם צריכים לטפל בהם קודם. מנהל מנוסה ומקצועי יודע להפריד בין משימות כמו ניהול שכר או טיפול בפניות העובדים ולדעת לתעדף לפי מידת הדחיפות.


יכולות רגשיות גבוהות


מנהל משאבי האנוש נמצא בקשר עם העובדים שלו באופן תמידי. עליו לדאוג לכך שהם יעבדו נכון וכראוי, אך גם לוודא שהם מרוצים מתפקידם. אחרי הכול, עובד בלתי מרוצה שמרגיש שלא מתייחסים אליו בעבודה כראוי עלול לעזוב בסופו של דבר. על כן, אחד מתפקידי מנהל משאבי האנוש הוא לברר עם העובד אם קיימת בעיה מסוימת בעבודה או במישור האישי ולנסות לעזור לו ככל הניתן.


היכולת לרדת לפרטי פרטים


מנהלי משאבי אנוש בארגונים השונים צריכים להכיר את הארגונים שלהם לעומק, לפרטי פרטים. עליהם להבין כיצד פועלת כל מחלקה ומחלקה, מה מתרחש בה, מיהם העובדים הנוכחיים, אילו עובדים קיבלו קידום, מיהם העובדים החדשים וכדומה.


רצון ליזום פרויקטים חדשים


מנהל משאבי אנוש הוא אדם פעיל ויוזם. בכל רגע נתון הוא חושב כיצד יוכל לשפר את הארגון שבו הוא עובד ולענות על שאלות כמו אילו סדנאות לימודיות כדאי להביא לעובדים? כיצד ניתן לייעל את העבודה בארגון? איך אפשר למנוע לחץ ושחיקה בקרב העובדים? מהו הזמן הטוב ביותר לארגן ערב גיבוש? וכדומה.


לדעת לשמור על ראש פתוח


אחד הדברים החשובים ביותר המבדילים בין מנהל טוב לבין מנהל פחות טוב הוא היכולת לשמור על ראש פתוח בכל מצב. בארגונים דינמיים הדברים משתנים חדשות לבקרים, ולכן על המנהל לדעת למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות שונות של עובדים דוגמת גירושין, משמורת על הילדים, רילוקיישן של עובדים ועוד.


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר