ייתכן וזו האמונה שלהם שהם לא מועילים ומבזבזים זמן עבודה, ייתכן והם חושבים שהם דווקא פוגעים בקידום וייתכן והם פשוט לא מכירים בחשיבות שלהם ולכן זה נעלם מעיניהם ומרשימת הדברים החשובים לביצוע בעבודת קידום אורגני לאתר מסוים. ב5 הדקות הקרובות נסביר לכם מה נחשב לקישור פנימי, מדוע הוא חשוב ואיך לבנות קישורים פנימיים בצורה נכונה באתר שלכם.
למה צריך קישורים פנימיים?
קישורים פנימיים חיוניים מאוד למי שעושה קידום אתרים ובכלל לשיפור חווית השימוש באתר. קישור מתוך מאמר שלכם לדוגמה, המקשר למאמר אחר בנושא מסוים שהזכרתם באותו מאמר, יכול להוביל את הלקוח לקרוא מאמר נוסף באתר שלכם לאחר שיסיים לקרוא את המאמר הנוכחי. פעולה זו תגרום לגולש להישאר יותר זמן באתר (זמן שהייה ארוך יותר), לנווט בין עמודי האתר ולא לצאת ממנו מהעמוד הראשון/השני שהוא נכנס אליו (אחוזי נטישה) וסביר להניח שגם תגדיל את האמון בין הגולש לבית העסק עם כל מאמר בעל ערך שהוא קורא. מלבד כל אלה הקישורים הפנימיים עוזרים לגולש להתמצא יותר באתר, לזחלנים של גוגל לסרוק את העמודים הפנימיים יותר במהירות, הקישור מחזק את הסמכות של עמוד פנימי עבור נושא/תחום/ביטוי מסוים ממנו מקשרים לאותו עמוד ועוד.
2 סוגי קישורים פנימיים:
- הקישור אותו אנו מקשרים מעמוד אחד לעמוד אחר באתר. לדוגמה מתוך מאמר למאמר אחר באתר או לעמוד הבית.
- קישור מתוך אחד מתפריטי הניווט באתר: תפריט עליון, תפריט תחתון או תפריט צדדי.
בניית היררכיית תוכן:
כל נושא עיקרי או ביטוי עיקרי אם תרצו שבו תהיו מעוניינים שהאתר שלכם יקודם יקבל עמוד משלו מהתפריט הראשי מעמוד הבית. ככל שהקישורים קרובים יותר לעמוד הבית כך הערך שלהם עולה. באותו תפריט יהיה גם בלוג מאמרים ומשם תקשרו למאמרים או לקטגוריות מאמרים שמהם תקשרו למאמרים עצמם. מתפריט הפוטר תוכלו גם כן לקשר לעמודים ראשיים או לקטגוריות עם תכנים.
הוצאת קישורים פנימיים מתוך התכנים באתר:
הטכניקה היא די פשוטה למעשה. בשלב הראשון אנו בוחרים איזה עמוד אנו רוצים לקדם ולאיזה ביטוי. בשלב השני נבצע חיפוש בגוגל לאותו ביטוי עם כתובת הדומיין והפקודה :SITE וכך נוכל למצוא במהירות את העמודים באתר המקודמים לביטוי שחיפשתי. אני אכנס לעריכה של העמודים הללו ואוציא מהם קישור פנימי לעמוד שהחלטתי לקדם באותו נושא. כמובן שחשוב לגוון באנקורים ובסוגי הקישורים ולא לקשר כל הזמן מאותו ביטוי. לדוגמה, אם החלטתי שאני רוצה לקדם עמוד באתר של לאוס המקודם לביטוי “קישורים פנימיים” אני אכנס לגוגל וארשום :site https://leosem.co.il/ קישורים פנימיים ואראה את התוצאות. התוצאה הראשונה שם תהיה העמוד המקודם ביותר באתר לביטוי קישורים פנימיים. אם זה האתר שאני רוצה לקדם אז אני עובר על התוצאות האחרות שלאחריו ובודק אם יוצא מהם כבר קישור לעמוד וכמה קישורים פנימיים יש לאותו עמוד (2-3 קישורים פנימיים היוצאים מתוך התוכן במאמר של 500 מילה זה בהחלט מספיק). במידה ואפשר להוציא קישור מהעמוד אני מוציא.
מה קורה במידה ולא מצאתי עמודים באתר עבור אותו ביטוי שאני רוצה לקדם?
במידה ומדובר באתר שאין בו הרבה תוכן או אין בו תכנים העוסקים בביטוי שאני רוצה לקדם אז ניצור את התכנים הנוספים. נכוון שבמאמרים הבאים שעולים לאתר – נזכיר את הנושא שאנו רוצים לקדם ומאותם מאמרים נכלול קישורים פנימיים לאותו עמוד.
בניית קישורים פנימיים הנה אומנות בפני עצמה אולם אם תבנו אסטרטגיה נכונה תוכלו בהחלט לנצל את זה לטובתכם במקום שבו הרבה אתרים אחרים לא עושים זאת נכון.