החזר מס לשכירים – מי זכאי לקבל החזרי מס?
קיימים מקרים רבים ושונים שבהם תהיו זכאים להחזרי מס, אם אתם עובדים כשכירים. אלה כמה מן הבולטים שבהם:
- יצא לכם לעבוד באופן חלקי במהלך השנה מסיבות שונות דוגמת אבטלה, עבודות זמניות, מעבר בין עבודות או יציאה לחל”ת.
- אחד המקרים הנפוצים ביותר להחזר מס הוא עבודה בשתיים או יותר עבודות במקביל ללא ביצוע תיאום מס. במקרה זה, גם אם לקחו מכם מס נוסף ממה שהיה צריך, תוכלו לקבל החזר ברגע שתבצעו תיאום מס.
- שכיר או בני משפחתו הסובלים מבעיות רפואיות זכאים במקרים מסוימים להחזרי מס.
- הסטטוס האישי שלכם השתנה – התגרשתם, התחתנתם, נולד לכם ילד ועוד.
- שכיר שעבר לאזור בעל עדיפות לאומית כמו הנגב, הגולן או הגליל.
- החל משנת 2005, סטודנטים שסיימו תואר ראשון או לימודי תעודת הוראה רשאים להגיש בקשה להחזר מס.
- עולה חדש שנמצא בארץ עד שלוש שנים.
- חייל משוחרר זכאי להחזר מס במשך שנתיים החל מסיום השירות הצבאי שלו.
אלה, כמובן, המקרים הבולטים שבהם זכאים אזרחי ישראל להגיש בקשה להחזר מס. מטבע הדברים, קיימים מצבים נוספים שלא הוזכרו כאן. אם אתם חושדים כי מגיע לכם לקבל החזר מס, מומלץ לבדוק זאת לעומק.
מרוויחים מעל 8000 ש”ח בחודש? מגיע לכם החזר מס! בקרו באתר והשאירו פרטים עוד היום!
אילו טפסים צריך להגיש כדי לקבל החזר מס?
ניתן לקבל החזרי מס על ידי הגשת בקשה רלוונטית למס ההכנסה. דבר ראשון, יש למלא את טופס 135 ולציין בו את הסיבות לבקשה להחזר מס. בנוסף לכך, לא אחת תידרשו להמציא מסמכים נוספים. לדוגמה, אם אתם מעוניינים לקבל החזר מס מכיוון שאתם משלמים מזונות, חשוב לצרף לטופס 135 גם פסקי דין הדנים בתשלומי המזונות או מסמכים החתומים על ידי עורך דין. שנית, חשוב להגיש את טופס 106 שאתם מקבלים כשכירים מהמעסיק. בטופס זה מפורטות ההפרשות השנתיות לקופות הגמל וההכנסות של העובד. מעבר לכך, עליכם לצרף המחאה בנקאית או אסמכתא המעידה על כך שאתם מנהלים חשבון בנק (ולצורף אימות פרטי החשבון, כמובן).
מעבר לכך, חשוב לדעת שאת ההחזרים הכספיים ממס ההכנסה ניתן לקבל עד שש שנים רטרואקטיבית. כמו כן, בעבור כל שנת מס קלנדרית אתם נדרשים להגיש טפסים ומסמכים מצורפים בנפרד.
החזרי מס לעצמאיים
ישנם מקרים שבהם גם העצמאיים זכאים להחזרי מס. כך, בסיומה של כל שנה נדרשים העצמאיים להגיש למס ההכנסה דו”ח הכנסות והוצאות (דו”ח זה מוגש עד חודש מאי, בדרך כלל). פקיד השומה בוחן את הדו”ח הזה לעומק, ואם הוא מגלה שהעצמאי שילם מס עודף, מתבצע החזר מס. בנוסף, החזרי מס לעצמאיים מבוצעים עבור הוצאות שונות שעליהן הם מדווחים. מבין ההוצאות הנפוצות יותר ניתן להזכיר הפקדות לקרן הפנסיה, רכישת ביטוח בעקבות אובדן כושר עבודה, לימודים והשתלמויות, הוצאות משפטיות בעקבות תביעות, הוצאות על דמי שכירות בעבור תחזוקה של משרד, הוצאות על ריהוט משרדי, הוצאות שוטפות על דלק, חנייה, שיחות טלפון וכדומה.
מקרים נוספים שבהם זכאי העצמאי להחזר הם כאשר יש לו מספר מקורות הכנסה, וכשהעצמאי סגר את העסק שלו והחליט לעבוד כשכיר.
הכתבה בשיתוף חברת pronline המתמחה בפרסום כתבות באתרים מובילים קניית קישורים לקידום אתרים