5 סימנים לכך שנפלתם קורבן לרשלנות רפואית

5 סימנים לכך שנפלתם קורבן לרשלנות רפואית

freepik

רשלנות רפואית יכולה לגרום להידרדרות המצב הבריאותי ולעתים אף למותו של המטופל. במקרים בהם נגרם למטופל נזק ייתכן שביכולתו להגיש תביעת רשלנות רפואית.


להלן חמישה סימנים לכך שאולי הייתם קורבן לרשלנות רפואית:  


סימן ראשון: מצבכם הרפואי מחמיר או לא משתנה לטובה


בין אם אתם מקבלים טיפול רפואי בבית החולים ובין אם מדובר בטיפול של רופא המשפחה בקופת החולים, אם אתם מאובחנים ומטופלים כראוי, עליכם לראות שיפור (אלא אם כן אובחנתם עם מצב קטלני או מצבו שמטבעו קיימת הידרדרות במצב הבריאותי). אם מצבכם מחמיר ולא משתפר, יתכן שלא קיבלתם טיפול רפואי הולם או מדויק. אם אתם ממלאים אחר הוראותיו של הרופא ומצבכם לא משתפר, יתכן שהרופא שלכם טעה. אם הטעות פגעה בבריאותכם לצמיתות, גרמה לכם לכאבים או לנזקים קשים, בהחלט קיימת אפשרות שנגרמה לכם רשלנות רפואית.


סימן שני: הרופא מסרב לענות לשאלותיכם


הטיפול הרפואי צריך להיות אינטראקטיבי. אתם אומרים לרופאים שלכם את הסימפטומים שאתם חווים, הרופאים שואלים אתכם שאלות שיעזרו להם לאבחן ואז מתחילים במהלך הטיפול. אם אתם שואלים שאלות לגבי האבחנה שלכם, שואלים מדוע הטיפול לא עובד או גורם לכם להרגיש רע יותר או כל שאלה אחרת שהרופא שלכם מבטל או מסרב לענות עליה, הדבר מהווה סוג של דגל אדם. שלבו זאת עם כאב או אי נוחות מתמשכים וחוסר שיפור או החמרה מובהקת במצבכם הבריאותי וייתן שללא ידיעתכם נפלתם קורבן לחריגה מסטנדרט הזהירות הנדרש ובמילים אחרות, נגרמה לכם רשלנות רפואית.


סימן שלישי: הרופא שלכם מסרב לבצע בדיקות רפואיות


עליך להיות אקטיביים בטיפול הרפואי שלכם ואם אתם יודעים שאתם נמצאים בסיכון למחלה מסוימת בגלל גורמים גנטיים או תורשתיים כלשהם, תוכלו לבקש בדיקה אבחנתית כדי לגלות מחלה פוטנציאלית בזמן. כמו כן, אם אתם חולים ואתם יודעים מניסיון קודם, מחולים אחרים או ממחקר שעשיתם בעצמכם שבדיקות מסוימות הן סטנדרטיות לאבחון במחלה זו, תוכלו לבקש אותן. בשני המקרים, אם הרופא שלכם מסרב לבצע את הבדיקות הללו או להפנות אתכם לביצוען, זהו תמרור אזהרה. אם מאוחר יותר אתם מפתחים את המחלה שחשדתם שאתם סובלים ממנה ומצבכם הבריאותי מחמיר או שאתם סובלים מפגיעה כתוצאה מהאבחון המאוחר אשר נבע מסירוב הרופא לשלוח אתכם לבדיקות, ייתכן שביכולתכם להגיש תביעת רשלנות רפואית.


סימן רביעי: היעדר הסכמה מדעת


הליכים וטיפולים רפואיים רבים מגיעים עם מידה מסוימת של סיכון לסיבוכים אפשריים. מסיבה זו, לפני מתן טיפול כלשהו, ​​על הרופאים להסביר למטופלים את יתרונות ההליך ואת הסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בכך, כך שהמטופל יוכל לקבל החלטה מושכלת בשאלה האם ברצונו לעבור את הטיפול או לא. הדבר נכון במיוחד כאשר מדובר בניתוח שאינו דחוף כדוגמת ניתוח פלסטי בו בדרך כלל אין כל טעם למהר ויש חובה לתת למטופל שהות מספקת לשקול את הסיכונים מול הסיכויים של הצלחת הטיפול. כאשר מטופל סובל מסיבוכים שהוא לא עודכן לגבי היתכנותם קודם לביצוע ההליך, פירוש הדבר הוא שמדובר במקרה של היעדר הסכמה מדעת.  כדי שהיעדר הסכמה מדעת ייחשב לרשלנות רפואית, על חולה להיות מסוגל להוכיח כי לא הודיעו לו כראוי על הסיכונים המעורבים במלואם בהליך, וכי לו היה הרופא מסביר את הסיכונים למטופל היה המטופל מסרב לטיפול.


סימן חמישי: הרופא מודה שעשה טעות


אחד הסימנים הברורים ביותר לרשלנות רפואית יכול להיות רופא אשר מודה באשמה. אם רופא מודה שביצע טעות שגרמה לכם לנזק, למשל אם הרופא נתן טיפול שגוי אחרי שביצע אבחנה לא נכונה, סביר להניח שיש בידכם מקרה של רשלנות רפואית, וכדאי לשקול לבחון את האפשרות להגיש תביעה. מחקרים הוכיחו שמבחינה סטטיסטית מוגשות פחות תביעות רשלנות רפואית נגד רופאים אשר מתוודים בפני מטופלים ומתנצלים על הנזק שנגרם למטופל. למרות האמור, חשוב לזכור שאנשי מקצוע רפואיים רבים לא יודו באשמה, ולכן חשוב שכמטופלים תדעו את הסימנים האפשריים של רשלנות רפואית, ואת זכויותיכם במקרה שנפלתם קורבן לרשלנות.


אם אתם חושדים שנגרמה לכם רשלנות רפואית מומלץ לבחון את המקרה עם עו”ד לרשלנות רפואית לצורך קבלת עזרה ובחינת המקרה לעומק.


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר