מקסיקו: שר ההגנה לשעבר נחשף כסוחר סמים

סלבדור סיינפואגוס, שנחשב ל"לוחם" בקרטלים ואף זכה להוקרה מהפנטגון על כך, נעצר בלוס אנג'לס בחשד כי עבד עבור אחד מהם • הוא כיהן בתפקיד עד 2018

הלוחם בקרטלי הסמים חבר אליהם. סלבדור סיינפואגוס // צילום: רויטרס // הלוחם בקרטלי הסמים חבר אליהם. סלבדור סיינפואגוס

מקסיקו סוערת בימים האחרונים, ולא בגלל תחלואת הקורונה הגבוהה במדינה. שר ההגנה לשעבר, סלבדור סיינפואגוס, נעצר שלשום (חמישי) בשדה התעופה בלוס אנג'לס על ידי ה-DEA והוא חשוד בשיתוף פעולה והגנה על קרטל בלטרן לייווה.

על פי החשדות המיוחסים לסיינפואגוס בן ה-73, שנחשב לפוליטיקאי מוערך מאוד ואף כונה "הסנדק" בשל פועלו והתוצאות שהשיג במלחמתו בקרטלים, שיתוף הפעולה עם הקרטל כלל "ארגון" מבצעים נגד כנופיות יריבות, עזרה בהברחות סמים, קבלת שוחד ודיווח מראש לאנשי הארגון על חקירות אפשריות נגדם במקסיקו ובארצות הברית.

סיינפואגוס, ששימש כשר ההגנה בממשלתו של הנשיא אנריקה נייטו בין השנים 2012 ל-2018, צפוי להישאר במעצר בארה"ב עד להגשת האישומים נגדו, העתידים לכלול סחר בסמים והלבנת הון. בהנחה שיורשע, צפוי לקבל למעלה מ-30 שנות מאסר. בהודעת המעצר נחשף כי כתב האישום הוגש כבר באוגוסט.

סלבדור סיינפואגוס והנשיא לשעבר נייטו // צילום: רויטרס
סלבדור סיינפואגוס והנשיא לשעבר נייטו // צילום: רויטרס

כזכור, שר הביטחון באותה ממשלה, גרסיה לונה, נעצר בשנה שעברה גם כן בחשד לעבירות סמים. גם הוא וגם סיינפואגוס נחשבו לדמויות בכירות במלחמה הלא נגמרת של מקסיקו בקרטלי הסמים, מלחמה שגבתה עד כה מאות אלפי נרצחים. חברי מפלגה נוספים ומקורבים לנייטו נתפסו והואשמו עד כה בשחיתות ובקשר לקרטלים, כאשר גם שמו של הנשיא לשעבר הוזכר בעבר מספר פעמים בחשד לקבלת שוחד, אך הוא הכחיש.

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר