"מלגלג על השואה": יוצרי "בוראט 2" נתבעים

משפחתה של ניצולת שואה שנפטרה לאחרונה, הגישה תביעה נגד יוצרי הסרט בדרישה להוצאת הראיון שלה מתוכו • "הייתה בטוחה שמדובר בסרט תיעודי רציני. הזדעזעה כשגילתה את האמת"

"בוראט 2" // "סרט בעל אופי קומי שמלגלג על השואה". סשה ברון כהן ב"בוראט 2"

סרט רע: יורשיה של ניצולת שואה הגישו תביעה נגד יוצרי ומפיצי סרט ההמשך של "בוראט", בדרישה שלא לכלול את הראיון שנערך עמה בסרט.

מכתב התביעה שהוגש השבוע לבית המשפט עולה כי יוצרי הסרט פנו לג'ודית דים אוונס, שהלכה לעולמה בקיץ האחרון, וביקשו לראיינה לסרט. זו, לטענת משפחתה, הסכימה לבקשה מתוך מחשבה שמדובר בסרט תיעודי בעל אופי רציני.

"כשגילתה לאחר הראיון כי מדובר הלכה למעשה בסרט בעל אופי קומי שמלגלג על השואה והתרבות היהודית, גברת אוונס הייתה מזועזעת ונסערת", נטען בכתב התביעה. "לו הייתה יודעת מראש כי זה טיבו האמיתי של הסרט וזו מטרת הראיון, לא הייתה מסכימה להצטלם אליו", נכתב.

לא חשבה שמדובר בסרט כזה. "בוראט 2" // צילום: מתוך הטריילר
לא חשבה שמדובר בסרט כזה. "בוראט 2" // צילום: מתוך הטריילר
 ברון כהן ראיין את אוונס בינואר 2020 בדמותו של בוראט, העיתונאי הקזחי הפרובוקטיבי, תוך מצג שווא של כוונותיו האמיתיות כלפי אוונס, שלא הייתה מודעת לאופיו האמיתי של הסרט. "גברת אוונס לא נתנה בשום שלב את הסכמתה לשימוש מסחרי בה לקידום הסרט", נטען בכתב התביעה.

עורך דין מטעם משפחתה של אוונס אמר כי טרם צפה בסרט עצמו, שעדיין לא הופץ, אך הוא יודע בוודאות כי הראיון שלה נכלל בגרסה הסופית של הסרט, והיא דורשת להסירו. כשנשאל האם המנוחה חתמה על הסכם ויתור המאפשר למפיקים לעשות שימוש כראות עיניהם בחומרים המצולמים, כפי שכנהוג לרוב בפרויקטים מהסוג הזה, סירב להגיב.

בתביעה, שהוגשה על ידי בתה של אוונס, המשמשת כמנהלת העזבון של צוואתה מטעם המשפחה, מצויינות כנתבעות חברות אמזון פריים וחברת ההפקות "אוקס ספרינגס". התביעה עומדת על סכום של 75,000 דולר. בין סעיפיה: חדירה לפרטיות במסווה שקרי, רמאות ושימוש במנוחה ובסיפורה לצורך הפקת רווחים מסחריים.


"בוראט 2", הטריילר 

סרט ההמשך ל"בוראט" ("Borat: Subsequent Moviefilm") ממשיך את קו הסרט הראשון, שיצא ב-2006, ונחשב ללהיט קופתי עם הכנסות של מעל ל-262 מיליון דולר. כוכב הסרט הגזען וחובב השערוריות בוראט סאגדייב (בגילומו של השחקן סשה ברון כהן) מסתובב ברחבי ארצות הברית כדי למצוא שידוך לבתו, ועל הדרך חושף גזענות, בורות ודעות קדומות.

הסרט צפוי לעלות ב-23 באוקטובר באמזון פריים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר