צילום: מתוך העונה החדשה // גם אם לא ראיתם אף פרק, בטוח שמעתם עליהם. "משפחת קרדשיאן"

הטלוויזיה הפסידה את הקרדשיאנס

משפחת קרדשיאן מומחים ביצירת פרובוקציות שיתחזקו באזז תמידי - איך קרה שהסדרה המצליחה במיוחד עומדת לרדת מהמסך?

לא משנה מי אשם, הקורונה או קורטני המעצבנת, אבל בשנה הבאה צפויה לרדת מהמרקע "משפחת קרדשיאן", סדרת הדוקו-ריאליטי המצליחה בעולם, שתשלים 20 עונות מאז השקתה ב-2007 להזיז מלוח השידורים תרנגולת שמטילה כאלו ביצי זהב ענקיות, זאת החלטה לא פשוטה. גם אם לא ראיתם מעולם את הקרדשיאן, לא הגיוני שלא שמעתם עליה, וזה כוחה הגדול. הסדרה הפכה את הקרדשיאנים לאחת המשפחות הכי מוכרות ועשירות ביקום.

אבל הקרדשיאניות ידעו איך לתרגם את חשיפתן בריאליטי לרווחתן האישית, בדרכים שגרמו לכל צעירי העולם לחקות אותן. באמצעות סצנות מבוימות ושלל פרובוקציות, הן חיזקו את המותג המשפחתי: כל אחת מהבנות הקימה חברה מסחרית על שמה, מכרה מוצרי יופי וביגוד במאות מיליונים, ותיעדה את הכל לסדרה ולאינסטה.

כמות שיתופי הפעולה המסחריים שהוחדרו לריאליטי שלהן בלתי ניתנת לספירה. ממש כמו חשבונות הבנק של המשפחה. קים קרדשיאן, למשל, שווה היום בערך 900 מיליון דולר, שזה מעט מעל אומדן שוויה של אחותה הקטנה קיילי ג'נר, שהתבגרה על המסך עד שגדלה להיות (כמעט) המיליארדרית הכי צעירה בעולם.

בסוף השבוע עלתה בערוץ !E העונה ה-19 והלפני אחרונה, ופרק הבכורה נבנה כרגיל על בסיס שיתופי פעולה סמויים כגון רכישה אמוציונלית בחנות מוצרי תינוקות או ארגון מסיבה נוצצת לחברה של קלואי. התוכן הזה הוא כלום לעומת מיליון דולר שגובה קים על פוסט ממומן באינסטגרם שלה, שכולל 190 מיליון עוקבים. וזה רק אצל קים, ורק ברשת חברתית אחת. עכשיו, תחברו את כל המשפחה ותגיעו למספרים אסטרונומיים.

שיתופי פעולה סמויים ופחות סמויים. קלואי קרדשיאן // מתוך העונה החדשה
שיתופי פעולה סמויים ופחות סמויים. קלואי קרדשיאן // מתוך העונה החדשה

אולם בזמן שהן צמחו באינטרנט, הסדרה בטלוויזיה סבלה מצניחה מתמדת ברייטינג, ובעונה שעברה הוא צנח אל מתחת למיליון צופים בארה"ב. אבל הרייטינג לא היווה שיקול בהחלטה לחתוך את התוכנית. הרי קרדשיאן מומחים ביצירת פרובוקציות שיתחזקו באזז תמידי. הבעיה היא שהזמנים השתנו, התקציבים להפקות טלוויזיה הצטמצמו בשל משבר הקורונה, ותוכנית על משפחה ששופכת כספים כמו אלכוג'ל ומשוויצה בעושר ובהצלחה, יוצרת הרגשה של תוכן שתוקע לצופה אצבע בעין.

משפחת קרדשיאן כבר לא רלוונטית לטלוויזיה. הקרדשיאניות צמחו והתנפחו עד שהפכו גדולות מדי עבור הטלוויזיה של ימינו. הן יותר מתאימות לאינסטגרם ולפייסבוק. היום המותג "קרדשיאן" יותר גדול ומצליח אפילו מערוץ !E ולא, הן לא צריכות את פלטפורמת הטלוויזיה כדי להמשיך להצליח.

לכן כשהקרדשיאניות ניצחו את הטלוויזיה הממוסדת, אף אחד לא באמת התרגש. כשסדרה ותיקה ומצליחה יורדת מהמסך זו בדרך כלל אשמתה, כי לא הצליחה להמציא את עצמה מחדש. במקרה הנוכחי, נדמה כי דווקא הטלוויזיה היא זאת שלא עמדה בקצב ההתפתחות של הקרדשיאניות ולבסוף הפסידה אותן לרשתות החברתיות.

"משפחת קרדשיאן" - העונה החדשה, ערוץ ‭ ,!E‬שישי ‭ 16:00‬

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...