חמאס: "לא חוששים ממערכה נוספת"; צה"ל מקיים הערכת מצב ונערך להסלמה

בחמאס זועמים על השבתת תחנת הכוח ברצועה בשל סגר הדלקים ועל צמצום מרחב הדיג • בארגון הטרור הדגישו כי הם לא שוללים סבב לחימה נוסף והתגרו בצה"ל: "ישראל לא מעוניינת במלחמה ומפחדת מאבדות בנפש" • תושבי העוטף הונחו שלא לבצע עבודות חקלאיות בסמוך לגבול

מחבלי חמאס ברצעות עזה // צילום: איי.אף.פי // מחבלי חמאס ברצעות עזה // צילום: איי.אף.פי

המתיחות הלילה באה בהתאם לקו של הנהגת חמאס בימים האחרונים: תקיפה תיענה בתקיפה, רקטה תיענה ברקטה והרג ייענה בהרג. אמש הבהיר אחד הפלגים של יחידות בלוני התבערה כי צפויה תגובה לתקיפה בדרום הרצועה.

במהלך הלילה נורו שני מטחי רקטות לעבר שטחי ישראל. מערכת "כיפת ברזל" יירטה את רוב הרקטות אך אחת פגעה בבית מגורים בשדרות. צה"ל תקף בתגובה כמה יעדים של ארגון הטרור חמאס בהם מפעל לייצור בטון ששימש את מערך המנהור של הארגון ומחסן טילים ואמצעי לחימה של הארגון. 

 

דובר חמאס פאוזי ברהום מסר הבוקר כי הוא "מצדיע להתנגדות האמיצה שלקחה אחריות להגן על העם הפלשתיני והאינטרס שלו. והתגובה הישירה להסלמת הכיבוש והמשך המצור". כמו כן אמר שחמאס לא חושש ממערכה וכי "הכיבוש הישראלי בהמשך התוקפנות, המצור ותקיפת אתרי ההתנגדות, יישא בתוצאות וישלם את המחיר".

בתוך כך, בצה"ל נערכים לקיום הערכת מצב לחזית הצפונית והדרומית לאחר לילה של הסלמה בדרום. הצבא הנחה את תושבי עוטף עזה שלא לצאת לעבודה חקלאית בשטחים הסמוכים לגבול עם רצועת עזה. 

בחמאס לא הביעו חשש מהאיומים של ישראל לחזור למדיניות החיסול. לדברי הבכיר מחמוד אזהאר, ישראל לא מעוניינת במלחמה וחוששת מאבידות. עוד ציין כי ארגון הטרור העביר דרישות ומחכה לתשובה מישראל. דובר חמאס חאזם קאסם אמר הלילה כי "ההתנגדות לעולם לא תישבר" וציין כי הימים הבאים יוכיחו עד כמה הניסיון של ישראל לקבוע משוואה חדשה (תגובה על בלוני תבערה) היה טיפשי. 



אנשי חמאס מתפארים ברקטה במצעד ברצועה // צילום: רויטרס
אנשי חמאס מתפארים ברקטה במצעד ברצועה // צילום: רויטרס




על פי דיווחים ערביים, בחמאס דורשים למלא את כל ההבנות מהסבב הקודם, לרבות הרחבת אזור הדיג ל-20 מייליים ימיים, הגדלת היתרי העבודה ובעיקר - להשיג עצמאות כלכלית. על רקע זה בחמאס לא מוכנים להסתפק בהארכת הזרמת המענקים מקטאר בלבד. לטענתם, השיטה של ישראל היא ליישם חלק מההבנות על מנת להתחמק ממילוי אחרות, במה שראש הלשכה המדינית הנייה תיאר בחודש שעבר כשמירת הראש של עזה מעל קו המים. 



 ברצועת עזה זועמים בינתיים על השבתת תחנת הכוח, מקור החשמל המרכזי שצמצם את שעות החשמל ל-4-3 שעות ביום, מה שמשפיע על כל תחומי החיים. גם באיגוד הדייגים הביעו תרעומת על סגירת מרחב הדיג לחלוטין, מה שמשפיע על למעלה מ-70 אלף משפחות. 



הבוקר דווח ב"ישראל היום" כי דרישה מרכזית אחרת היא להגדיל המענקים הקטאריים מ-30 מיליון דולר ל-40 מיליון דולר בחודש. טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר