כפי שפורסם לראשונה אתמול באתר "ישראל היום", קבוצת ישראל סטארט-אפ ניישן תשלח שני רוכבים ישראלים לטור דה פראנס - גיא ניב וגיא שגיב, שניהם בוגרי מרוץ הג'ירו ד'איטליה היוקרתי.
על פי התוכנית המקצועית, גיא ניב (26) יהיה זה שיפתח בהרכב לטור הגדול והנחשב בעולם, וגיא שגיב יגיע גם הוא לניס - העיר שממנה יוזנק הטור - וישמש גיבוי למקרה שאחד הרוכבים לא יצליח להתייצב לקטע הראשון מכל סיבה שלא תהיה. על רקע נגיף הקורונה והתפשטותו, זו לא תהיה סיטואציה מופרכת לראות את ניב ושגיב יחד בטור היסטורי שעליו שום ישראלי לא חלם לפני כמה שנים. כניסתו של שגיב (25) להרכב יכולה לקרות רק לפני הזינוק לקטע הראשון.
"מובן שאני מחכה לשאנז אליזה, זו תמונה מדהימה ומרגשת שהפכה לחלום של כל רוכב, מקצוען וחובב", אמר אתמול ניב ל"ישראל היום", "אני לא אהיה בפריז רק בשביל התמונה - אני רוצה יותר מזה. אכוון להיכנס לבריחות ואולי גם לבריחה כזאת שתקבל אישור להמשיך עד לקו הסיום. לפני הכל אני רוכב קבוצתי, ויהיו לי המשימות מהמנג'ר".
על העובדה שבשבת הבאה הוא צפוי לרשום היסטוריה עצומה במדינה עם תרבות אופניים שעדיין נמצאת בחיתולים, אמר ניב: "זו זכות גדולה לייצג את המדינה שאותה אני כל כך אוהב על הבמה הגדולה ביותר בעולם. זה כבוד גדול שהקבוצה שלי ואני נעשה את ההיסטוריה יחד. זו הגשמת חלום אישי מאז שהייתי נער בר מצווה שביקש מהוריו את המתנה הזו - להיות נוכח כאוהד בטור".
ניב אולי טירון במונחי מרוצי הגרנד טור, אבל אחרי שכשל פעם אחת בג'ירו ד'איטליה ובשנה לאחר מכן סיים אותו בהצלחה, נראה שלמטפס מהיישוב עצמון בגליל המערבי יש ברגליים את מה שצריך כדי לצלוח את 21 הקטעים שיעברו בין פסגות הרי האלפים והפירנאים ויסתכמו ברכיבה של כ-3,500 ק"מ.

ניב. שגריר ישראל בטור דה פראנס // צילום: נועה ארנון
"מרוץ קריטריום דו דופינה, שהסתיים בשבוע שעבר, בהחלט עזר לי להוציא מהימים האלה את מה שרציתי", אמר אתמול ניב, "מצד אחד קיבלתי מראה טובה למרוץ שאני הולך לחוות בטור דה פראנס, מצד שני, עם כל יום שעבר הרגשתי טוב יותר, גם פיזית וגם מנטלית, לאחר שהצלחתי להכניס את עצמי לאחת הבריחות באחד הקטעים. יצאתי מודע מאוד לגודל האתגר שמחכה לי".
החל מאתמול הציפיות ממך עלו לדרגות גבוהות במיוחד.
"את הציפיות ואת הלחץ הכי גדולים אני שם על עצמי לבד, למרות שמובן שיש באזז תקשורתי עצום שאני כבר מרגיש אותו. אני יודע שיהיו המון עיניים עלי ועל הקבוצה, אבל מרגיש מוכן לאתגר הזה. יהיה בסדר, כל מה שיעבור מסביב יישאר מסביב".
בתקופת הסגר בישראל, כשהתאמנת בחרמון ובגולן, חשבת שזה ייגמר בהופעה בטור דה פראנס?
"חד-משמעית כן, זה מה שהניע אותי בכל תקופת חוסר הוודאות הזאת. כשטיפסתי לחרמון דמיינתי את עצמי באלפים ובפירנאים, ואני שמח שהיום הזה הגיע".
ומה התוכניות שלך עד לזינוק בשבת הבאה בניס?
"להתבודד, בערך. אני ובן הרמנס נמצאים במחנה גובה במרחק שעה וחצי מניס. אלה האימונים האחרונים ואנחנו משתדלים מאוד לשמור על עצמנו. כרגע אין הרבה מה לעשות, מלבד לדאוג להגיע חד ובכושר".
כמה שעות לפני ההכרזה על ניב כישראלי שירכב בטור דה פראנס, קבוצת אינאוס הבריטית פרסמה הודעה רשמית על כך שוויתרה על כריס פרום ועל גריינט תומאס להרכב הפותח של הטור. עבור הרוכב האגדי, שירכב בעונה הבאה עבור קבוצת סאן הישראלית, מדובר במכה קשה, אך יחסית צפויה. למרות רצונו להוסיף זכייה חמישית בטור, פרום נראה רחוק משיא כושרו בקריטריום דו דופינה והוא עדיין מתאושש מהפציעה הקשה שעבר בדיוק באותו מרוץ בשנה שעברה.

שגיב. חוזר לאיטליה // צילום: נועה ארנון
שגיב חוזר לג'ירו
במקביל לפרסום בחירתו של ניב להרכב בטור, הקבוצה אישרה כי גיא שגיב יהיה זה שירכב בג'ירו ד'איטליה השנה - בפעם השנייה בקריירה. עומר גולדשטיין ירכב לראשונה בקריירה שלו בגרנד טור - בוואלטה הספרדי, מרוץ קשה ויוקרתי לא פחות מהג'ירו.
"הבחירה בישראלים לטורים הגדולים משקפת את הביטחון ואת האמון שלנו בהם וחשיבותם עבורנו", אמר בעלי הקבוצה, סילבן אדמס, "הטור הוא כמובן הגדול מכולם. זה אירוע מכונן והיסטורי עבור מדינת ישראל והספורט הישראלי, וכמובן עבור הקבוצה וגיא ניב. לא היה כדבר הזה. ישראל על המפה ובגדול. אני גאה בגיא שעבד קשה מאוד כדי להגיע לרגע הזה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
