פורד אקספלורר במבחן

דור חדש לפנאי הענק של פורד, יצאנו לבדוקה

המותג פורד מנסה להתאושש משנים לא פשוטות בשוק הישראלי. האקספלורר שכאן הוא חלק מארסנל חדש שאמור לאפשר את זה. זהו דור שישי, חדש לחלוטין, כזה. שאמור לשפר את היכולת הכללית ואפילו לנסות ולקלוע לטעמם של כאלו שלא מתגוררים בארה”ב.


עוד מאוברדרייב >>>


מה חדש?


די הרבה, מעבר לעיצוב המוחצן ותא הנוסעים העדכני אפשר למצוא כאן מנוע מוגדש בנפח 2.3 ל’ המפיק 300 כ”ס. הכוח עובר אל תיבה אוטומטית בעלת לא פחות מ-10 יחסי-העברה ומשם אל ארבעת הגלגלים. מעבר להנעה כפולה קבועה כאמור מציע האקספלורר גם בורר מצבי נהיגה שונים, כאלו המיועדים גם לשטח כזה או אחר.


עוד אפשר למצוא כאן, רמת אבזור גבוהה מאוד, שימושיות  מצוינת עם 7 מושבים עצמאיים וחכמים, בקרת אקלים גם מאחור ועוד ועוד. חשובים יותר הם אביזרי הבטיחות המתקדמים המצויים כאן לרבות שמירה על נתיב, בקרת שיוט חכמה ויכולת לעצור ולהתחיל נסיעה לבד בפקקים. המחיר של כל הטוב הזה עומד על 355,000 שקלים.



על הכביש


האקספלורר מרשים למדי למראה ולא רק בגלל הממדים האדירים. מבפנים התחושה דומה. יש המון מקום, המון אבזור, זה מקום שנעים להיות בו. על רקע הממדים העצומים מסך המולטימדיה נראה קצת קטן. את המושבים לא אהבנו, הם חסרי תמיכה ולא היו נוחים לאורך זמן.


לעומתם את אלו מאחור אהבנו מאוד גם את אפשרות המשחק איתם. אפשר להגיע איתם לכל קונפיגורציה העולה ברוחך לשלב בין נוסעים ומטען בצורה אופטימלית. עוד צריך לציין את תחושת חוסר האחידות בתא, עם חומרים והרכבה לא אחידה.


השילוב בין מנוע גמיש לתיבה רבת יחסי-העברה מניב ביצועים טובים למדי. למרות הגדול והמשקל הלא מבוטל האקספלורר נושא את עצמו בצורה יעילה, זריזה והחלטית על הכביש. צריכת הדלק הממוצעת עמדה לאורך המבחן על 7.9 ק”מ/ל’ לא מעט אבל הגיוני בהתחשב בממדים ואופי הנהיגה.



 


נוחות הנסיעה לא משדרת את הווייב האמריקאי האופייני לרכבים מסוגו. תחושת הספיגה במהירות עירונית לא מושלמת. מצד שני, הריסון הזה מעניק מנהגי כביש טובים במהירות בינעירונית סבירה. מי שייבקש למהר באמת ייגלה את גבולות המשקל, הגובה ואת ההגה הלא מדויק. לגבי יכולת השטח, היא נסמכת יותר על ייצור משיכה ממערכת ההנעה ופחות על זוויות מרכב נכונות. מה שמציב גבולות ברורים מאוד כשנגמר האספלט.



שורה תחתונה


האקספלורר מציע סט יתרונות אמריקאי מסורתי. הדברים אמורים בעיקר לגבי האבזור והממדים. הוא מציג ביצועים טובים ומנהגי כביש סבירים בנוסף. לעומת זאת תא הנוסעים לא מחמיא יחסית לתג המחיר הזה. וחובבי אמריקאיות קלאסיות ילינו גם על הכיול ואולי גם על המנוע דל הבוכנות. לחובבי הז’אנר יש מועמד חדש להתלבטות.


פורד אקספלורר


מנוע:   2.3 ל’, טורבו


הספק: 300 כ”ס ב-5,500 סל”ד


מומנט: 42.8 קג”מ ב-3,500 סל”ד


בסיס גלגלים: 302.5 ס”מ


מהירות מירבית: 214 קמ”ש


0 ל-100 קמ”ש: 8.5 שניות


צריכת דלק (מבחן): 7.9 ק”מ/ל’


מחיר: 355,000 שקלים


V ממדים, תא נוסעים שימושי, אבזור


X צריכת דלק, נוחות עירונית


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו