שיווק דיגיטלי, שתי מילים ששומעים היום כמעט בכל מקום

הכל על שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

שימו בצד את כל מה ששמעתם על שיווק דיגיטלי – רוב המידע הזה לא רלוונטי לצורך שלכם • אז איך להשתמש בניסיון המקצועי שלכם כדי למשוך לקוחות באופן שוטף • הפרטים בפנים

מאת: עמית עומר, יועץ תוכן למותגים ועסקים ומרצה ב-Digitalent, בית הספר למקצועות הדיגיטל.

הניסיון המקצועי והידע כבר בידכם, מה שנשאר זה רק להכיר את הקווים המנחים שיאפשרו לכם להפוך אותם לתוכן שמביא לכם לקוחות באופן קבוע ומסייע לכם לגדול.

שיווק דיגיטלי, שתי מילים ששומעים היום כמעט בכל מקום. אם זה נשמע כמו משהו מורכב ומסובך, זה כי המרחב הדיגיטלי הוא באמת עולם ומלואו. אבל כמו כל דבר אחר שהוא גדול ומורכב, אתם לא צריכים להכיר את כולו כדי להפיק ממנו את התועלת העסקית שאתם צריכים.

תהליכים מורכבים מתאימים לחברות גדולות, אבל עסקים קטנים לגמרי יכולים לעשות את זה בכוחות עצמם. ואם פעם זה היה משהו שהוא בחזקת אולי יום יבוא, היום ברור לכל שזה ערוץ שיווקי הכרחי, שכל אחד צריך ורוצה להיות בו.

איך עושים את זה? כמו בעולם הפיזי, האתגר הוא להגיע לאנשים הנכונים – הלקוחות הפוטנציאליים, וליצור איתם את החיבור הנכון כדי להפוך אותם ללקוחות בפועל.

כדי לעשות את זה בכוחות עצמכם, אתם צריכים שיטה שתאפשר לכם להשתמש בניסיון המקצועי ובייחודיות שלכם בצורה מובנית ותהליכית, ובעזרתם להתגבר על התחרות ולבלוט מעל היתר.

צילום: Pexels

קבלו 5 עקרונות שצריך להבין כדי להשתמש בכלי המעולה הזה בצורה ישימה ויומיומית:

1. כל אחד יכול לכתוב

אין קשר בין כתיבה יצירתית לבין כתיבה שיווקית אפקטיבית. כדי להשיג מטרה שיווקית בכתיבה אתם פשוט צריכים לדעת מראש עם מי אתם מדברים, מה אתם רוצים שהוא יעשה ומה הדרך הנכונה להביא אותו ליעד שאתם רוצים.

ככל שתעשו את זה יותר התוצאה תהיה יעילה יותר, אבל היופי הוא שגם תוצאה פחות יעילה עדיין תייצר לכם ערך – כלומר אתם לא צריכים להיות אשפים בכתיבה כדי לקבל תוצאות.

ואם תבחרו להיעזר בשירותיו של איש מקצוע בעתיד – זה יעזור לכם מאד להבין עם מי נכון לכם לעבוד ומה תרצו שהוא ייצר לכם.

2. הכל מתחיל במטרה

כדי לא למצוא את עצמכם יושבים מול דף ריק ולא יודעים מאיפה להתחיל, או לחילופין כותבים טקסטים שלא תמיד מובילים לאיזושהי תוצאה קונקרטית, לפני שיושבים לכתוב חייבים לדעת מראש מה המטרה – מה אני רוצה להשיג בפיסת התוכן הזו. הגדרת המטרה עוזרת למקד את הכתיבה ולהפוך אותה לאפקטיבית וכזו שמשיגה תוצאה.

3. תמיד תחשבו עם מי אתם מדברים

יצירת תוכן דומה במהותה לזוגיות – יש לכם מטרה, אבל הדרך אליה עוברת בהשגת מטרה של האדם שמולכם. אם המטרה שלכם היא למשוך לקוח כזה או אחר – נקודת המוצא שלכם צריכה להיות תמיד "מה אני יכול לעשות עבורו או להגיד לו שיגרום לו להתעניין בי"?

המהות מאחורי יצירת תוכן אפקטיבי היא לא לעסוק רק בעצמך, אלא בנושאים שמעניינים את הקהל שאליו אתה פונה. אחת הדרכים להשיג את זה היא ממש לדמיין מול מי אתה יושב, ואיך אתה פונה אליו בצורה שמעניינת אותו.

צילום: Depositphotos

4. העולם מושתת על מערכות יחסים

שאלתם את עצמכם פעם למה אתם עובדים עם בעל מקצוע כזה או אחר? הסיבה לכך, לא פחות ממקצועיות – היא חיבור אישי. לרוב תבחרו במישהו שנעים לעבוד איתו, שאתם שמחים לכם להרים לו טלפון, שנחמד לכם לפגוש אותו ומהמקום הזה אתם גם יכולים לסמוך עליו.

אחד היתרונות הגדולים ביותר של עסקים קטנים הוא העובדה שיש אדם מסוים מאחורי העסק ולא ארגון גדול ומנוכר, מה שמקל עליכם מאד ליצור את החיבור האישי הזה, שיגרום ללקוחות שלכם לרצות לעבוד דווקא איתכם ולא עם כל אדם אחר שמספק שירות דומה.

5. העסק שלי הוא אני

בהמשך לסעיף הקודם, לא מעט עסקים כותבים בצורה כללית מדי או לוקחים מידע שקיים כבר באינטרנט, אולם המטרה שלכם היא להביא את הידע והייחודיות הספציפיים שלכם לידי ביטוי, כדי לייצר את החיבור האישי עם הקהל שלכם.

כדי לעשות את זה, אפשר לשתף אותם בדרך שלכם, בתובנות מקצועיות, בטיפים שיסייעו להם בבעיות שונות – והכל מתוך העולם האישי שלכם. תזכרו, הדרך שלכם היא רק שלכם, והיא שהופכת אתכם למעניינים.

רוצים ללמוד עוד מעמית על כתיבה שיווקית לעסק שלכם? לסדנת כתיבה שיווקית לדיגיטל ב-Digitalent בית הספר למקצועות הדיגיטל, לחצו כאן >

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...