מת שחקן "סיוט ברחוב אלם"

עצוב: כתוצאה מסיבוכים בדלקת ריאות, נפטר ג'ון סקסון, אחד הכוכבים המזוהים ביותר עם סרט האימה משנת 1984

צילום: מתוך הסרט // "סיוט ברחוב אלם"

אבדה לתעשיית הבידור: השחקן ג'ון סקסון מת אמש (שבת) בגיל 83 בטנסי ארה"ב, כתוצאה מסיבוכים בדלקת ריאות, כך אישרה רעייתו לאתר ההוליווד ריפורטר. 

ג'ון סקסון // צילום: Getty Images
ג'ון סקסון // צילום: Getty Images

סקסון נולד בברוקלין ניו יורק בשנת 1935 בשם קרמיין אוריקו. אחרי שסיים את לימודיו התיכוניים, למד משחק אצל מורת השחקנים הידועה סטלה אדלר. כשהפך לשחקן תחת חוזה של אולפני יוניברסל, ביקשו האולפנים לשנות את שמו וכך הפך לג'ון סקסון. 

• אשף סרטי האימה ווס קרייבן הלך לעולמו

במהלך קריירה שנפרשה על פני שישה עשורים, סקסון לקח חלק בכ-200 סרטים וסדרות טלוויזיה. הוא עבד עם במאים ידועים שכללו שמות כמו וינסנט מינלי, בלייק אדוארדס וג'ון יוסטון. 

בין הפרויקטים בהם לקח חלק במהלך השנים ניתן למצוא את הסרטים "The Happy Feeling" עליו זכה בגלובוס הזהב, "The Appaloosa" עליו היה מועמד לפרס גלובוס זהב נוסף, "הדרקון" לצד ברוס לי ו"סיוט ברחוב אלם", שבו גילם את דונלד תומפסון, לוטננט במשטרה ואביה של ננסי, בה הוא משתמש כ"פיתיון" למצוא את מי שלדעתו הוא הרוצח. הסרט הפך להיות המזוהה ביותר עם שמו. 

ג'ון סקסון ב"סיוט ברחוב אלם" // צילום: מתוך הסרט
ג'ון סקסון ב"סיוט ברחוב אלם" // צילום: מתוך הסרט

על המסך הקטן כיכב במספר פרקים בסדרה המצליחה של רשת ABC "האיש השווה מיליונים", בה גילם מספר דמויות שונות, ולאחר מכן המשיך להופיע בספין אוף שלה "האישה הביונית". סקסון הרבה לשחק גם בסרטים איטלקיים, בעיקר מסוג "מערבוני ספגטי" ובמותחני משטרה וסרטי אימה. 

בשנים האחרונות לקח חלק במספר סרטים עצמאיים והופיע בכמה סדרות טלוויזיה, ביניהן "CSI" ו -"Masters of Horror". 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר