ראש השב"כ: "לרה"מ יש אבטחה מירבית"

לאחר שדרעי הביע דאגה מההסתה נגד נתניהו - ארגמן עונה • "התלהמות נבחרי הציבור עלולה להוביל למתן לגיטימציה לאלימות ואף לפגיעה בחיי אדם"

צילום: אורן בן חקון // ראש השב"כ נדב ארגמן

ראש השב"כ נדב ארגמן השיב למכתבו של השר אריה דרעי, שהביע דאגה על ההסתה המשתוללת נגד ראש הממשלה.

ארגמן אמר כי השב"כ עושה כל מה שהוא יכול בהגנה על ראש הממשלה ומוסיף מסר חשוב על האחריות של נבחרי הציבור להימנע משיח מתלהם, שלדבריו עלול להתפרש כמתן לגיטימציה לפעילות אלימה.

כפי שפורסם ב"ישראל היום", השר אריה דרעי פנה במכתב לראש השב"כ והביע את דאגתו מהאווירה הקשה ומהאיומים המפורשים לפגוע בראש הממשלה ובמשפחתו. דרעי אף ציין את הימים שלפני רצח רבין ואמר כי "לא נוכל לומר שוב, ידינו לא שפכו את הדם הזה".

ראש השב"כ הגיב למכתב של דרעי במכתב משלו וכתב "השירות (שירות הביטחון, השב"כ, י"ש) ער לדברים הנאמרים והנכתבים, שעל פניהם נושאים בחובם הסתה לאלימות כלפי סמלי שלטון המאובטחים על ידי השירות, תוך שאלה מטופלים בעיקרם על ידי משטרת ישראל ופרקליטות המדינה בהתאם להוראות החוק".

לדברי ארגמן, "שב"כ מקיים כל העת הערכות מצב שנועדו להעריך את רמת האיום והסיכון לסמלי השלטון המאובטחים על ידו, ובהתאם קובע את מעני האבטחה".

הוא כותב כי הוא מודה לדרעי על הפנייה ומדגיש כי הארגון "עושה כל שלאל־ידו על מנת לקיים את המשימה שהוטלה עליו בדין ולהעניק אבטחה מיטבית לראש הממשלה".

עוד בנושא:

• "מוכן להיות יגאל עמיר הבא"; פעיל שמאל נעצר

• "אינך לוקח ברצינות את האיומים הגוברים על רה"מ ומשפחתו"

• ההסתה נמשכת: "יש הכנות לפגיעה בנתניהו?"

• כתב אישום בגין איומים על רה"מ נתניהו

ארגמן מוסיף מסר ערכי מוסרי המתאים לימים אלה ופונה לנבחרי הציבור, לדבריו "לצד האחריות המוטלת על כתפי גורמי האבטחה והסיכול של השירות, סבור אני כי גם על כתפי נבחרי הציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מוטלת האחריות, גם בעיתות של פולמוס אידיאולוגי וחילוקי דעות פוליטיים, להימנע משיח מתלהם שעלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בודדים כמתן לגיטימציה לפעילות אלימה ובלתי חוקית שעשויה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש".

כזכור, במכתב ששלח דרעי לראש השב"כ כתב כי "כמי שהיה חבר בממשלתו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, איני יכול לעמוד מנגד מול המראות הקשים של ההסתה והקריאות לפגיעה פיזית בראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו".

לדברי דרעי, "לא נוכל לומר שוב, ידינו לא שפכו את הדם הזה. אני מודע למאמצים הגדולים שלך ושל השב"כ להגן על ראש הממשלה ובני משפחתו, אך מחובתי הציבורית להזהיר מפני העלול להתרחש, ולעשות הכל כדי שיינקטו צעדים שימנעו חלילה אסון שכזה. החברה הישראלית תתקשה לעמוד שוב מול אירוע כזה".

דרעי הוסיף ואמר: "חופש הביטוי והזכות להפגנה הם ערכי יסוד חשובים שחייבים לשמור עליהם בדמוקרטיה, וביקורת חריפה היא לגיטימית, אך הסתה לאלימות, שיסוי וביזוי ראש הממשלה ובני משפחתו היא חציית קו אדום".

כזכור, בשבוע שעבר פנה יאיר נתניהו, בנו של רה"מ, ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה שיורה למשטרה לחקור את האיומים על חייו ההולכים ומתגברים. במכתב שכתב עורך־דינו של יאיר נתניהו נכתב כי "מזה תקופה ארוכה מרשי סובל מבריונות רשת בצורה החריפה ביותר שיש", כתב עו"ד עמית חדד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר