שלום אסייג נפרד: "האנטי של המבקרים היה אוטומטי"

אחרי חמש עונות, הסדרה "שנות ה־80" יורדת מהמסך• אסייג לא מופתע מהצלחתה, לא מתרגש מהמבקרים, ומחכה לראות את עצמו בתפקיד הדרמטי שהוא עושה בסדרה חדשה בכאן 11

אסייג ואוולין הגואל ב"שנות ה-80"

אחרי חמש עונות מצליחות וכ־90 פרקים, הסדרה "שנות השמונים" שיצר הקומיקאי שלום אסייג, יורדת מהמסך. העונה החמישית והאחרונה עלתה לשידור, נקטעה בגלל הקורונה, והערב (חמישי, 21:30, רשת 13) חוזרת למסך לפרקים אחרונים בהחלט.

"האמנתי שהסדרה תהיה טובה ושיאהבו אותה, אבל לא ידעתי איך בני נוער יאכלו אותה כי היא מדברת על תקופה שהם לא הכירו", אומר אסייג. "הופתעתי שזה תפס גם בני נוער. בסופו של דבר הסדרה נולדה ממקום נוסטלגי. הדמויות של פרוספר וליליאן מבוססות על ההורים שלי, שאינם בחיים. לפעמים היינו משחזרים סצינות אמיתיות שקרו לי וזה נגע במקומות מאוד עמוקים ברמה הרגשית. כנראה בגלל שהדמויות כל כך חזקות - בני נוער התאהבו בסדרה.  ילדים התחפשו לדמויות והיא הפכה לתוכנית של צפייה משפחתית".

המבקרים, לעומת זאת, התקשו לפרגן.

"האנטי של המבקרים היה אוטומטי. פתאום לראות משהו מוגזם עם מבטא כבד - בא להם לא טוב. אבל אחרי שעוברים רגע, רואים שיש שחקנים מעולים ומסרים חשובים. כשרואים סרט כמו  'שעת הצוענים׳ - המבקרים אומרים 'איזה יופי' אבל כשאתה רואה משהו שקרוב אליך, שהוא לא תרבות זרה ורחוקה - זה לפעמים גורם לאי נוחות. מי שעקב אחרי הסדרה גילה בה הרבה רבדים. ובכל מקרה, אני כבר הרבה שנים לא מתרגש מביקורות". 

ואם אתה מקבל ביקורות טובות?

"אז אני נהנה (צוחק)".

היו מחשבות לייצר סדרת המשך ל"שנות השמונים"?

"כרגע אנחנו מסכמים את הסדרה. הגענו למיצוי של הסדרה כפי שהיא. יש מחשבות לייצר משהו חדש אבל אנחנו עוד לא סגורים על זה".

הרבה פרויקטים טלוויזיוניים שעוסקים ביוצאי מרוקו, כמו "זגורי אימפריה" למשל, מצליחים. איך אתה מסביר את זה?

"המרוקאים הם אחת העדות הגדולות בישראל, ואי אפשר להתעלם מזה. אם הדור הקודם היה עסוק בהישרדות, הדור הזה קם והגשים את עצמו והצליח להיכנס גם לתחום הטלוויזיה, שבעבר היו בו בודדים מהעדה שלנו. גם מרוקאים וגם אחרים מתחברים לתכנים האלה, כי יש לנו מה לספר. כשזה אותנטי וטוב - אין סיבה שזה לא יצליח".

• כוכבי "שנות השמונים": "הלכנו אחורה"

• סוף עידן: נפרדים מ"שנות השמונים"

• "צחוק מעבודה" חוזרת בגרסת הקורונה


בקרוב תוכלו לראות על המסך את אסייג כמו שלא הכרתם עד כה, בתפקיד דרמטי קשוח. זה יקרה בסדרה "מנאייכ" דרמת מתח משטרתית שתעלה בכאן 11 ב־2 באוגוסט בכיכובם של אסייג ועמוס תמם. אסייג מגלם בסדרה חוקר מח"ש בכיר, קצין משטרה לשעבר, שנאלץ לעזוב את הארגון אחרי שחשף פרשת שחיתות בתוך היחידה שלו. רגע לפני שהוא יוצא לפנסיה מוקדמת, נקלע איזי לתיק חקירה שבמרכזו עומד חברו הטוב ביותר מימיו במשטרה, ניצב משנה ברק הראל (תמם).

"זו היתה חוויה יוצאת מן הכלל", מספר אסייג על הצילומים לסדרה. "עשיתי תפקידים דרמטים במהלך השנים, אבל תמיד היה בהם גם משהו קומי, ופה התפקיד היה הארד קור. תפקיד של חוקר, עם קשיים בזוגיות ובעבודה, שמגלה שחבר שלו מעורב בהרבה בלאגן ומחליט ללכת עם המצפון ולא עם החברות". 

איך עוברת עליך תקופת הקורונה?

"יש צדדים חיובייים, אני נמצא הרבה יותר עם הילדים והמשפחה, אבל כמובן שיש דאגה כלכלית כי זה נמשך ולא רואים את האופק. אני משתדל לנצל את המצב לפיתוח דברים חדשים"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר