יס השיקה טכנולוגיה חדשה: שידורי טלוויזיה ללא דיליי

ספקית התקשורת והתוכן הציגה פתרון לעיכובים בצפייה בשידורים על גבי רשת האינטרנט • תחילה, השירות יהיה זמין לכל הלקוחות שברשותם ממיר אנדרואיד • מנכ"ל החברה: "גאים להציג פתרון טכנולוגי מהותי, הנותן מענה לאתגר עולמי גדול"

צילום: ינון בן שושן

חברת יס (yes) השיקה הבוקר באירוע השקה בזום את yes+ Live, טכנולוגיה חדשה וראשונה בעולם של שידורי טלוויזיה ללא דיליי על גבי האינטרנט. "יש כדקה של דיליי בין השידורים של yes פלוס לייב לשידורי הטלוויזיה המתחרות", אמר אילן סיגל סמנכ״ל השיווק של החברה.

מדובר בזירת ההתגוששות הגדולה ביותר בין ספקיות הטלוויזיה גבי האינטרנט בישראל, ובאתגר עולמי שספקיות הטלוויזיה בכל מדינה מנסות למצוא עבורו פתרון, שכן בכל שירותי הטלוויזיה הפועלים על בסיס האינטרנט, קיים דיליי של עד 2 דקות שגורם לתוכן המשודר להופיע באיחור על גבי מסך הטלוויזיה בהשוואה לשירותי הטלוויזיה המסורתיים דוגמת הלוויין.

כך למשל, בתקופת מונדיאל 2018 התהדרו הספקיות הוותיקות כי אצלן אין דיליי (שיהוי) בשידור, ופרסמו ללא הפסקה כי דרכן לא תגלו מהשכנים שלכם איזו נבחרת הבקיעה שער. זה אומר שאצל חלק מהצופים הוקרן הרגע הכי מרגש - כמו רגע זכייה בתוכנית ריאליטי - עשרות שניות אחרי החברים שלכם למרות שכולם צפו לכאורה בשידור ישיר.

ב-yes סיפרו כי את הטכנולוגיה פיתחו במשך כשנה, בשיתוף חברת Synamedia הישראלית, וכי הדיליי נובע מההבדל בין טכנולוגיות השידור המסורתיות לבין שירותי ה-OTT, המבוססים על גבי רשת האינטרנט. בפלטפורמות מבוססות אינטרנט התוכן לא מוצג באופן מידי על המסך, אלא השידור מחולק למקטעי וידאו בני מספר שניות כאשר הממיר שקולט אותם מבצע ראשית תהליך של "אגירה" ורק לאחר קליטה של מספר מקטעי ווידאו התוכן משודר על גבי המסך.

"yes היא חברת הלוויין הראשונה בעולם שהודיעה לפני כשנה וחצי על מעבר לשידורים על גבי האינטרנט, וכך כבר במהלך השנה הבאה נהיה חברת הטלוויזיה הגדולה בישראל המשדרת על גבי רשת האינטרנט. היום אנו גאים להציג פתרון טכנולוגי מהותי, הנותן מענה לאתגר עולמי גדול עמו מתמודדים כל שירותי הטלוויזיה באינטרנט בארץ ובחו"ל, שיעצים את חווית הצפייה וישנה את פניה של הטלוויזיה על גבי האינטרנט", אמר רן גוראון, מנכ"ל yes.

משמאל: רן גוראון מנכ"ל yes. מימין: אילן סיגל סמנכ"ל שיווק yes
משמאל: רן גוראון מנכ"ל yes. מימין: אילן סיגל סמנכ"ל שיווק yes

"פיתוח yes+ Live נותן מענה לצורך שעולה שוב ושוב מצופי הטלוויזיה על גבי רשת האינטרנט בארץ ובעולם לצפות בשידורים ללא שיהוי. הפיתוח מעניק לנו בידול תחרותי מכל השירותים הקיימים היום. עם ההשקה, אנו מציעים את הצעת הערך הטובה והמתקדמת  ביותר לצרכן בשילוב תוכן ישראלי ובינלאומי מוביל וממשק מתקדם, במגוון מסלולים המתאימים לכל בית אב בישראל", הוסיף אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק של yes.

החל מחודש ספטמבר, yes+ Live יהיה זמין ב-11 ערוצים שונים לבעלי ממיר אנדרואיד בלבד, ביניהם ערוצי הספורט המובילים וערוצי ה- Broadcast של קשת ורשת, ובהמשך יורחב ל-16 ערוצים סה"כ, ביניהם כאן 11. הטכנולוגיה תוטמע בממיר yes+ מסוג אנדרואיד ללא עלות ותופעל באופן אוטומטי וללא צורך בפעולה יזומה מצד הלקוחות, ובהמשך תוטמע גם בממירים נוספים.

בשאלה ל"ישראל היום" באשר לשאר הערוצים בשירות, ענו השניים, כי "זה עניין של זמן. נבדוק ונראה באיזה ערוצים יהיה ביקוש. אנחנו חושבים ששאר הערוצים פחות רלוונטים והדיליי בהם פחות חשוב. בעולם של הספורט והברודקאסט זה חשוב מאוד, לכן התחלנו עם הערוצים האלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר