סופ"ש בסילו: לא בופה? לא נורא

אנחנו אוהבים בראנצ'ים, ולא אכפת לנו שהקורונה לא מאפשרת הגשה בבופה • בדקנו את הבראנץ' החדש של סילו החולונית

הבראנץ החדש של סילו חולון// צילום: בן חסדאי // הבראנץ החדש של סילו חולון

מסעדת סילו בחולון התאימה את הבופה של סוף השבוע לתקופת הקורונה עם הגשת השפע הקולינרי של ימי שישי ושבת לשולחנות. יצאנו לבדוק אם זה עובד גם בהגשה לשולחן.

למי שלא מכיר, התפריט האיטלקי של מסעדת סילו מייחד את עצמו מהשאר עם טאבון עצים שהובא במיוחד מאיטליה. הברנאץ' של סילו, העמוס והמגוון מספיק על מנת שאף אחד לא ייצא רעב, מושך לשני כיוונים מנוגדים: שפע ועדינות. מצד אחד – המון ראשונות קטנות מוגשות לשולחן משל היתה זו מסעדת פועלים מזרחית. מצד שני – כל מנה עדינה יותר מהשנייה ואף טעם אינו משתלט.

הבראנץ' מורכב מכעשר מנות פתיחה, כולן טעימות מאוד ללא יוצא מן הכלל. ראויים לציון הכרובית המטוגנת על טחינה ובוטנים גרוסים שחוסלה וכמובן הפוקאצ'ות שהגיעו לשולחן היישר מטאבון העצים של המקום, מלוות בסלסה ביתית מצוינת.

לאחר מכן מגיעות לשולחן שלוש מנות ראשונות: סיגר פילו עם פטה ותרד, פיצה מרגריטה קטנה ופסטה פוזילי מקמח דורום ברוטב שמנת רוזה. זה המקום בו הארוחה משנה כליל את אופייה, מארוחת בוקר של גבינות (שמנת, בולגרית, גאודה, צזיקי), קונפיטורה, סלט ירקות וחצילים, לארוחת צהריים של פיצה ופסטה.

בידיעה שהביצים שלנו בדרך, לא ממש נגענו בפיצה ובפסטה. אמנם מדובר במנות קטנות לחלוקה, ובכל זאת, בקונספט המדובר לא מצאנו להן שום קשר. מה שכן, חיסלנו את הסיגר, שבכלל לא מגיע כסיגר, אלה בשכבות דקות של פטה, תרד ובצק פילו, יחד עם מטבל גבינה מלא עירית. זו מנה שאי אפשר לעמוד בפניה וגם מחברת יפה בין מנות הפתיחה למנה העיקרית – ביצים לבחירה.

הבראנץ החדש של סילו // צילום: בן חסדאי
הבראנץ החדש של סילו // צילום: בן חסדאי

גם קטגוריית הביצים לא משעממת. פרט לאופציות לקבל ביצת עין, מקושקשת או חביתה (את זה תכינו בבית, לכו על המיוחדים!), אפשר לבחור בין אומלט עם תוספות, סלט ביצים עשיר מאוד שמוגש על לחם מטוגן, שקשוקת עגבניות, לחם צרפתי או ביצים נוסח פלורנטין עם הרבה שמנת ותרד. בתוספת עשרה שקלים תוכלו לשדרג את מנת הביצים לאומלט איכרים עם גמבות, צ'יפס, בצלים מקורמלים ופטה, או לאומלט ציידים עם צ'וריסוס ופפרוני. אנחנו ניסינו את הביצים נוסח פלורנטין, את הפרנצ' טוסט ואת הסלט ביצים, ונהנינו מכל ביס. במיוחד הפתיע הסלט ביצים, שבתפריט אולי עושה רושם תמים, אך הוא למעשה אחת המנות המעניינות והמיוחדות שהוגשו לשולחן.

חשוב לציין לפני סיום שמדובר בארוחה משתלמת. מחיר הבראנץ' הוא 89 שקלים וכולל גם שתיה קרה וחמה וקינוח – עוגת גזר אישית מעוטרת בחתיכות עוגת שמרים וקציפה מתוקה. אם איכשהו בשלב הזה עדיין נשאר לכם מקום, ביס אחד מהקינוח הגדול הזה יסגור לכם את הפינה.

שישי ושבת 09:00-12:00 (שישי החל מ-08:00), מסעדת סילו, פארק פרס חולון

לתפריט הבראנץ' המלא: https://www.silo.co.il/Menu/breakfestbrunch


 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר