"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

היום
שיתוף כתבה
עובדי הרכבת נגד קבינט הקורונה: "מסוגלים לעמוד בכל הנחיות משרד הבריאות"
בוועד העובדים קוראים להחזיר את השירות לאלתר וטוענים כי דחיית פתיחת הרכבת פוגעת אנושות בציבור הנוסעים, בחזרה לשגרה של המשק ובציבור עובדי הרכבת • "אין בזה שום הגיון - במיוחד כשכל מערך התחב"צ כבר פועל" • מאות נוסעים חתמו על עצומה נגד החלטת קבינט הקורונה
צילום: אורן בן חקון // הרכבת לא חוזרת לפעילות

עובדי הרכבת נגד קבינט הקורונה: "מסוגלים לעמוד בכל הנחיות משרד הבריאות"

בוועד העובדים קוראים להחזיר את השירות לאלתר וטוענים כי דחיית פתיחת הרכבת פוגעת אנושות בציבור הנוסעים, בחזרה לשגרה של המשק ובציבור עובדי הרכבת • "אין בזה שום הגיון - במיוחד כשכל מערך התחב"צ כבר פועל" • מאות נוסעים חתמו על עצומה נגד החלטת קבינט הקורונה

שלומי דיאז
, עודכן

לאחר שאתמול החליטו בקבינט הקורונה לדחות שוב את מועד פתיחת הרכבת עקב נתוני התחלואה, יו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי טוענת היום (שני) כי יש לרכבת את היכולת לשמור על בריאות הציבור ובריאות העובדים על פי תוכנית מסודרת שהכינו. "אנחנו מבקשים מראש הממשלה ומשרד הבריאות: תנו לנו לחזור להפעיל את הרכבות!".

מהוועד מסרו כי הם מצרים על ההחלטה שלא להחזיר את תנועת הרכבות וקראו להפעלת הרכבת לאלתר. "הנהלת החברה וועד העובדים הכינו תוכנית מסודרת ומקיפה כדי לעמוד בכל הנחיות של משרד הבריאות לוויסות כמות הנוסעים ושמירה על בריאותם. ההחלטה שלא להחזיר את הרכבת פוגעת אנושות בציבור הנוסעים, בחזרה לשגרה של המשק ובציבור עובדי הרכבת. אין בזה שום הגיון ובמיוחד כאשר כל מערך התחבורה הציבורית כבר פועל באופן מלא והמשק כולו חזר לפעילות".

ברכבת הדגישו כי לאורך כל החודשים בהם הרכבת לא פעלה, שודרגו תוואי המסילות והתחנות ונעשו עבודות תחזוקה מקיפות בצי הרכבות כדי לתת לנוסעים את השירות הכי טוב. "יש לנו רצון לתת את השירות הטוב ביותר לנוסעים הרי ש-1000 עובדים ישבו 70 יום בבית וכבר נפגעו כלכלית בצורה משמעותית".

יו"ר וועד עובדי הרכבת אדרעי // צילום: קונטקט-יואב ארי דודקביץ
יו"ר וועד עובדי הרכבת אדרעי // צילום: קונטקט-יואב ארי דודקביץ

עצומה להחזרת שירות הרכבות

מאות נוסעי תחבורה ציבורית חתמו תוך שעות ספורות על עצומה אינטרנטית הקוראת לקבינט הקורונה להחזיר את שירות הרכבות מייד. בעצומה נכתב: "פעם אחר פעם מקבלים נוסעי הרכבת הודעה מתסכלת על דחיית החזרה של הרכבת. דחייה לה יש משמעויות קשות לגבי היכולת שלהם לשוב לעבודה, ללימודים או להגיע לקבלת טיפול רפואי".

החותמים הדגישו את הפגיעה בפריפריה והצורך הדחוף בהחזרת השירות. "נוסעים רבים, ובמיוחד מהפריפריה, נשענים על הרכבת כאופציה מרכזית (ולעיתים יחידה) לשוב לשיגרה. המעבר של חלק מהנוסעים לאוטובוסים החריף את העומס עליהם ומגדיל את סיכוי ההדבקה של הנוסעים. המעבר של חלק מנוסעי הרכבת לרכב הפרטי, החמיר את העומסים על הכבישים והמצב אך צפוי להחמיר".

עוד נכתב כי "ההתנהלות הבלתי שקופה והמבולבלת של הממשלה הובילה לכך שאנחנו לא מצליחים לחזור לשיגרה, וגם לא יודעים מתי וכיצד נוכל לעשות זאת".

הנוסעים מוחים על כך שהרכבת לא חוזרת // צילום: אורן בן חקון
הנוסעים מוחים על כך שהרכבת לא חוזרת // צילום: אורן בן חקון

עוד בנושא:

סופית: בשל נתוני התחלואה בקורונה - הרכבת לא תשוב לפעול מחר כפי שתוכנן

אם וכאשר תוחזר: איך תפעל הרכבת בעידן הקורונה?

"עד מתי נמשיך להיות שקופים?"

החותמים על העצומה קראו לקבינט הקורונה, למשרד הבריאות, למל״ל, למשרד התחבורה ולמשרד האוצר, להוציא הודעה ברורה וסופית לגבי מועד חזרת הרכבת ולעמוד מאחוריה. עוד לטענתם, "על המשרדים לפרסם תכנית מסודרת לתגבור שירות ישיר למוקדי תעסוקה, מהערים ומתחנות רכבת, עד לחזרתה של הרכבת ותכנית מסודרת לעידוד מעסיקים לעבודה מרחוק!".

מנכ"לית 15 דקות שמרית נוטמן אמרה: "מאות נוסעים חתמו תוך שעות ספורות על העצומה להחזרת הרכבת. הנוסעים חווים תסכול עצום מהצורה שבה מתנהלת המדינה עד כה במשבר הרכבת. אנחנו דורשים מהמדינה תשובות ברורות ושקיפות בתהליך קבלת ההחלטות. זה המעט שהמדינה יכולה לעשות עבורנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...