תינוקת שנולדה במיסיסיפי לאם נשאית איידס, נרפאה מנגיף ה־HIV הגורם למחלה.
היות שהאם לא קיבלה טיפול לפני הלידה, מיהרו הרופאים להעבירה למרכז רפואי במיסיסיפי, שם היא טופלה על ידי ד"ר חנה גיי, מומחית לתינוקות נשאי HIV. הטיפול שהוענק לה 30 שעות בלבד לאחר לידתה ריפא אותה, על פי מדענים אמריקניים, מנגיף האיידס.
עד כמה שידוע, מדובר במקרה חסר תקדים וראשון מסוגו, שעשוי לתרום להבנה כיצד נאבקים בווירוס אצל תינוקות.
התינוקת, שהיתה בקבוצת סיכון, טופלה בקוקטייל סטנדרטי של תרופות נגד HIV מייד עם היוולדה, עוד לפני תוצאות בדיקות הדם שאישרו שהיא חולה. "זוהי הוכחה לתפיסה כי אפשר לרפא תינוקות בני יומם מ־HIV", אמרה ד"ר דבורה פרסוד, וירולוגית באוניברסיטת ג'ונס הופקינס בבולטימור.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו