Euro NCAP מעדכנת

כמדי שנתיים NCAP מעלה את רף הדרישות הבטיחותיות בהתאם לפיתוחים הטכנולוגיים. צפו לפחות כוכבים

Euro NCAP הודיעה ב- 20 למאי 2020  על העדכון הדו שנתי של אופן דירוג הכוכבים במבחני הריסוק והבטיחות שהיא מבצעת. השנה יתווספו מבחנים חדשים אשר נועדו לבחון את השרידות של נוסעי הרכב וגם שם הרכב הנפגע, שיפור ההגנה אחרי תאונה (חילוץ) והערכה של מערכות בטיחות אקטיביות חדשות ומעודכנות.


בנוסף, יהיה מבחן של פגיעה במחסום נע – אשר מחליף מבחן של פגיעה חלקית בגוף נייח ורך בו השתמשה NCAP מזה 23 שנים. המבחן החדש לא רק שיבחן את ההשפעה של התאונה על הנוסעים אלא גם כיצד מבנה הרכב עצמו עשוי לגרום לפגיעה בנוסעי הרכב הנפגע. במקביל התכנית מתחילה להשתמש בדור חדש של בובות ריסוק.


תעלה החשיבות של פגיעות צד – כולל האינטראקציה בין גוף הנהג לזה של הנוסע שלידו וכן את היעילות של כריות צד/אמצע חדשות.


בתחום מערכות הבטיחות האקטיביות, הוסיפו NCAP תרחישים חדשים כדי לאתגר את מערכות הבלימה האוטונומית – למשל בנסיעה לאחור ותוך כדי פניה. וכן בחינה ראשונה של מערכות ניטור עייפות נהג שונות שכבר מוצעות בדגמים רבים גם בישראל.


מימד חדש לדירוג הבטיחות פותח יחד עם כוחות חילוץ וכיבוי ונועד לדרג את הבטיחות לאחר תאונה. כך למשל ייבדק דיוק ונכונות המידע הנמסר למחלצים, קלות החילוץ ופונקציות מתקדמות של ECALL – חייגן החירום שעוד לא פעיל אצלנו.


ההשפעה של הפרמטרים החדשים האלה על דירוג הכוכבים עשוי להיות, במקרים מסוימים, דרמטי למדי. לפיכך רוכש הרכב החכם ישים לב לדירוגי הבטיחות הישנים יותר ביחס לנוכחי שעומד להיות ממש קשוח – לבריאות!


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו