בית החולים וללפסון // צילום: יהושע יוסף // בית החולים וללפסון // צילום: יהושע יוסף

"מנהלת וולפסון מונעת חקירת הטיפול בחולי קורונה"

במכתב תלונה למשרד הבריאות נטען: ד"ר אנגל מונעת ממבקר הפנים של בית החולים לערוך ביקורת על ההתמודדות עם הנגיף • "פוגעת באופן בלתי חוקי בעתידו"

מנהלת בית החולים הממשלתי וולפסון בעיר 
חולון, ד"ר ענת אנגל, "מונעת ממבקר הפנים של בית החולים, אסף גנץ, לערוך את הביקורת על היערכות בית החולים להתמודדות עם נגיף הקורונה".

כך נטען במכתב תלונה יוצא דופן, המתפרסם כאן בראשונה, שהועבר בשבוע שעבר לפרופ' דניאל הרשקוביץ, נציב שירות המדינה, למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, להנהלת משרד הבריאות ולהנהלת המשרד עצמו. 



עוד נכתב בתלונה כי ד"ר אנגל "מגבילה את יכולתו לבצע את תפקידו, תוך שימוש פסול וחמור בכלי של הערכת עובד שנתית נמוכה ביותר, וניצול לרעה של מצב החירום החל בשל מחלת הקורונה במטרה לפגוע באופן בלתי חוקי במבקר ובעתידו המקצועי", וזאת על ידי הוצאתו לחופשה של כחודש כחלק משעת החירום של הקורונה.



מנהלת בית החולים וולפסון, ד"ר ענת אנגל // צילום: דוברו תבי תהחולים
מנהלת בית החולים וולפסון, ד"ר ענת אנגל // צילום: דוברו תבי תהחולים

לפני שבוע נחשף ב"ישראל היום" כי בבית החולים וולפסון החלה החקירה הראשונה במערכת הבריאות בארץ על הטיפול בחולי הקורונה, וכי במסגרת החקירה תיבדק ההיערכות והמוכנות בוולפסון לטיפול בחולי קורונה, ההגנה על הצוות הרפואי מפני הידבקות בנגיף, הבינוי של המחלקות המיוחדות לקורונה וההצטיידות במכונות הנשמה ותרופות. 

ואולם, על פי התלונה שהועברה לפני שבוע לנציבות שירות המדינה על ידי עו"ד אילה הוניגמן המייצגת את מבקר בית החולים בעקבות פעולות ביקורת של גנץ בשנת 2019, התגלה "שינוי מקצה לקצה ביחסה של ד"ר אנגל אליו תוך שהיא עושה כל שלאל ידה לטרפד את עבודתו".

"מבקר פנים כושל"

במכתב מתריעה עו"ד הוניגמן כי "לא היתה הנהלת בית החולים פועלת על סמך הממצאים המפורטים בטיוטת הדו"ח על הזיהומים, הרי שניתן היה לשפר באופן משמעותי את יכולת בית החולים למנוע התפשטות של זיהומים, ובכך למנוע מקרים רבים של הדבקה או בידוד של חולים ועובדים".

מהנהלת בית החולים נמסר: "מדובר במבקר פנים כושל שמרכז עיסוקו בהשמצת בית החולים ועובדיו המסורים דרך סילוף מידע ועובדות שיטתי. אנו עסוקים לילות כימים בהתמודדות בהצלחה עם משבר הקורונה ואין לנו את הפנאי להגיב מעבר לכך לפנייה היומית של כתב 'ישראל היום' אשר רודף באופן אובססיבי ותמוה את בית החולים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו