סגמנט רכבי הפנאי הקטנים הוא בלי ספק הצומח והעמוס ביותר בשוק הישראלי ובכלל. ככזה, כל שחקן בקטגוריה הזו מנסה למשוך אליו תשומת לב בצורה אחרת. גם הקאמיק של סקודה רוצה את תשומת הלב שלו, והנוסחה שלו להשיג אותה, ברורה מאוד.
מה חדש?
הדגמים של סקודה, המותג האירופאי הנמכר ביותר בישראל, מתקבלים באהדה בישראל כבר לא מעט שנים. שם מקווים, מן הסתם שהקאמיק ימשיך את ההצלחה של אחיו הגדולים. הפלטפורמה עליה מתבסס הקאמיק מוכרת למדי, אפשר למצוא אותה באחות מבית סיאט. אבל להבדיל מאחיות לקונצקן, הקאמיק ארוך יותר, מהן ובכלל מהמקובל בסגמנט והדברים אמורים גם לגבי האורך הכללי וגם לגבי בסיס הגלגלים.
משאר הבחינות אפשר למצוא כאן את הטכנולוגיה העדכנית של קונצרן פולקסוואגן, אם אלו המנוע הקטנים והמוגדשים, מערכות הבטיחות המתקדמות או לוח השעונים הדיגיטלי. בגרסה הנבחנת מצוידת במנוע 1.0 ל’ המוגדש המוכר של הקונצרן ברמת גימור סטייל. המחיר של השילוב מתחיל ב-125,000 שקלים. בחלק היקר יותר של הסגמנט הזה.
על הכביש
פנים אל פנים הקאמיק נראה גדול, והוא אכן כזה, גם אם לא מסוקס שצו השעה. את הממדים האמורים מרגישים גם מבפנים, עם מרווח מצוין מלפנים ומאחור. התחושה בתא לא רק מרווחת, אלא גם איכותית וטכנולוגית. בגרפיקה במסך מכאן או תאורת האווירה משם, התוצאה מרשימה למדי.
לא אהבנו את תפעול בקרת האקלים ממסך המגע והיינו מעדיפים תפעול באמצעות מתגים קונבנציונאליים. התנהגותו של הקאמיק סולידית ומשרת ביטחון. רעשי כביש נרשמו בשיוט והנוחות מקבלת ציון טוב אבל לא מושלם. רעשי מתלים וספיגה לא מספקת של המתלה האחורי נרשמו לחיוב. יחידת ההנעה נמרצת למדי ולמרות הנפח הנמוך מתקבלים ביצועים טובים.
התיבה ממהרת להעביר להילוך גבוה יותר כהרגלן של תיבות כפולות-מצמד מרובות יחסי-העברה בעידן הנוכחי, אבל ההעברות כנדרשות, מתבצעות בצורה מהירה וחלקה. צריכת הדלק במבחן עמדה על 13.4 ק”מ/ל’, בנסיעה מתונה יותר אפשר יהיה לשפר את הנתון הזה בנקל.
שורה תחתונה
בין יתרונותיו של הקאמיק נמצאים לא רק ההגשה היעילה והממדים הברוכים, אלא גם אבזור בטיחותי מתקדם ועוד. התוצאה היא רכב פנאי קטן מרשים מאוד, שמציב את עצמו מעל למקובל בקטגוריה הזו, גם מבחינת המחיר.
סקודה קאמיק
מנוע: 999 סמ”ק, טורבו
הספק: 115 כ”ס ב-5,000 סל”ד
מומנט: 20.3 קג”מ ב-2,000 סל”ד
בסיס גלגלים: 265 ס”מ
מ-0 ל-100 קמ”ש: 10 ש’
מהירות מרבית: 193 קמ”ש
צריכת דלק (מבחן): 13.4 ק”מ/ל’
מחיר (בסיס): 125,000 שקלים
+ מידות, אבזור, יכולת כללית
– יקר ביחס לסגמנט
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו