צילום: shutterstock // יש לנו סוד קטן שיקל עליכם את קבלת ההחלטה

מהיום אפשר לדעת בקליק אחד את עברו הביטוחי של הרכב הבא שלך

שוקלים לקנות רכב משומש? יש לנו סוד קטן שיקל עליכם את קבלת ההחלטה: מאגר מידע שיספר לכם את היסטוריית תביעות הביטוח ששולמו עבור נזקים וירידת ערך

בואו נודה על האמת: בכל הקשור לענייני רכב, מרבית האנושות (אלא אם כן הם מכונאים מוסמכים כמובן) מפגינה ידע לוקה בחסר עד לא קיים. אנחנו נתונים לחלוטין לחסדי המכון לטיפול ברכב ולוקחים את מה שהם אומרים כתורה מהר סיני. הדבר נכון גם לגבי קנייה של רכב יד שנייה: אפשר לנסות להסתמך על האינטואיציה שלנו לגבי המוכר.

 

אפשר לקחת את הרכב למכון בדיקה (ולשלם על זה כמה מאות שקלים, שלא יוחזרו כמובן אם נחליט לא לרכוש את הרכב). אבל בשורה התחתונה, אם נעשתה עבודת פחחות יפה – אין לנו שום דרך לדעת, האם הרכב היה מעורב בתאונה, עד כמה הדבר השפיע על התפקוד שלו,  ואולי מוכרים לנו פה ערמת גרוטאות מקרטעת באריזה יפה, שתתפרק  לאחר השלמת הקנייה.

 יש עוד פתרון והוא מהיר  // צילום: shutterstock

 

לבדיקת העבר הביטוחי של הרכב שמעניין אתכם הקליקו >

 

אז מה עושים? לקחת קורסים במכונאות רכב זה לא ריאלי, ולרובנו אין באמת זמן ללמוד את הנושא באופן עצמאי. אבל יש עוד פתרון והוא מהיר, יעיל ולגמרי לא יקר: infocar - מאגר המידע להיסטוריית תביעות הביטוח. המאגר, שהוקם על ידי מרכז הסליקה של חברות הביטוח, נבנה בהשראת מאגרים דומים בעולם, דוגמת "קארפקס" האמריקאי.

מטרתו היא לאגד מידע כולל על היסטוריית התביעות ששולמו על ידי חברות ביטוח בגין נזקי רכוש שנגרמו לכלי רכב מבוטחים. המאגר פתוח, נגיש לציבור, והשימוש בו עולה סכום סמלי של 10 שקלים בלבד. בתמורה, תקבלו למייל, עוד באותו היום, את ההיסטוריה הביטוחית של הרכב אותו אתם שוקלים לקנות. הווה אומר:

  • סכומים ששולמו עבור הרכב מטעם חברות הביטוח.
  • סוג הנזק שנגרם לרכב (אובדן גמור, אובדן גמור להלכה, ירידת ערך, נזק תוצאתי, גניבה עם מציאת רכב, גניבה ללא מציאת רכב).
  • הכיסוי הביטוחי ותביעות ביטוח בגין נזקי הרכב, כולל ירידת ערך במידה והייתה.
  • מידע לגבי תביעות בגין הרכב, והסטטוס שלהן (פתוחות או סגורות).

מדובר בפתרון שמסלק את העמימות הנלווית בדרך כלל לרכישת רכב משומש. אם הרכב היה מבוטח בעבר בביטוח מקיף, או שהוגשה בגינו תביעה לחברת ביטוח כצד שלישי – הדבר יופיע במאגר. פירוש הדבר הוא שמעתה תוכלו לדעת באיזו חברה היה הרכב מבוטח, באיזה כיסוי ביטוחי, ולקבל מידע על כל נזק משמעותי שנגרם לרכב שדרש הפעלה של חברות הביטוח.

 

קבלת המידע, לפי פרשנות של משרד התחבורה, מורשית רק לבעל הרכב או למי שמורשה מטעמו – כלומר על המוכר לספק לקונה את הגישה למידע. ופה היתרון גם עבור מוכרי הרכב: בהנחה שאין להם מה להסתיר – המידע הזה הוא גושפנקא מבחינתם שנתוני הרכב טובים, ושהוא תקין וכשיר לנסיעה.

המוכר יכול בקלות לספק לקונה את הגישה למידע // צילום: shutterstock

 

מרכז הסליקה של חברות הביטוח מספק מידע עד שבע שנים אחורה. הוא מתעדכן באופן תדיר ונסמך על דיווחיהן של חברות הביטוח "איי.אי.ג'י", "איילון", "ביטוח חקלאי", "ביטוח ישיר", "הכשרה", "הפניקס", "הראל", "כלל", "ליברה", "מגדל" (כולל אליהו), "מנורה", "שומרה", "שירביט" ו"שלמה".

 

אז אם אתם שוקלים לקנות רכב, או נמצאים כבר בעיצומו של התהליך ושמתם עין על רכב שעונה על הדרישות שלכם – אל תהססו לבקש מהמוכר גישה למאגר. מדובר בפרוצדורה פשוטה מאוד – וזולה מאוד – שיכולה לחסוך לכם המון כסף, זמן במוסך ועוגמת נפש.

 אל תהססו לבקש מהמוכר גישה למאגר // צילום: shutterstock

 

לבדיקה פשוטה ומהירה של העבר הביטוחי של הרכב הקליקו >

<!-- //-->
src="https://www.facebook.com/tr?id=840637996331657&ev=PageView&noscript=1"
/> <!-- //--> <!-- //--> <!-- //-->
src="https://www.facebook.com/tr?id=840637996331657&ev=PageView&noscript=1"
/> טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו