איגרא במשק: גן עדן לאוהבי האורגני

השילוב בין הלול לבין השדה יצר את איגרא במשק, מסעדה המתמחה בירקות ובעופות במשק מלמד • המסעדה ממוקמת בחלל כפרי

המושג הטרנדי "פארם טו טייבל" מעולם לא היה כה מוחשי. ענר בן רפאל ותמיר מיכאלי, הצמד, שבתוך שנה אחת בלבד קטף כל תואר כבוד בקטגוריה, מזקק את המונח עם פתיחתה של איגרא במשק.

צילום: משה בן שמחון // עריכה: עמיר שוורץ

איגרא במשק היא מסעדה וחנות במשק מלמד שבכפר הנגיד. מרחק 20 קילומטרים בלבד מתל אביב וגן עדן של טבע מתפרץ נפרש אל מול עיניים משתאות. אל מול המבנה המתוק ומשובב הנפש פרושים השדות המוריקים של משק מלמד. חרוש תלמים וערוגות, מניב השדה יבולים עונתיים מעוררי קנאה. הכל גדל באדמה הטובה הזאת, עלי קייל מפוארים, חסות עדינות משלל סוגים, קולרבי מתקתק, תפרחות ברוקולי וכרובית, שומרים עדינים, עליי רוקט מרהיבים ועוד ועוד.

בסמוך מצוי לול התרנגולות האורגני היחיד בארץ. אריק מלמד מגדל כבר למעלה מ-11 שנה עופות חופש הניזונים מתערובת אורגנית בלבד.

סלט איגרא במשק // צילום: שלי בילו
סלט איגרא במשק // צילום: שלי בילו

השילוב בין הלול לבין השדה יצר את איגרא במשק, מסעדה המתמחה בירקות ובעופות. המסעדה פתוחה רק בשעות הצהריים, וממוקמת בחלל כפרי עם מרפסת נהדרת וכמה שולחנות הערוכים ממש אל מול השדה. בחלל הפנימי ורחב הידיים ממוקמת חנות המשק ובה כל מכל.

יבולי השדה של משק מלמד, תנובתם של חקלאים נוספים, מיני גרנולות, עוגות ומאפים. אגוזים מתובלים, יינות מקומיים, שמן זית, ריבות, תופינים ועוד. אי אפשר שלא למלא את סלי השוק המסורתיים במלוא הטנא.

כבד עוף צלוי // צילום: שלי בילו
כבד עוף צלוי // צילום: שלי בילו

תמיר מיכאלי, מנהל העל של המקום, הוא התגלמותו של הפרא המודרני. עם מראה של דותראקי אמיתי ומח חריף ומבריק הוא מעניק למקום את הקסם הכה ייחודי לו. זוהי מסעדת משק, אך יותר מזה, זהו מיזם תשוקה. ניכר בעבודת היומיום של ניהול המסעדה והחנות כי הפן העסקי מונע על ידי כח אדיר של אמונה, שליחות ואהבת האדמה ותנובתה.

כנפיים בטאבון. איגרא במשק // צילום: גל בן זאב
כנפיים בטאבון. איגרא במשק // צילום: גל בן זאב

את הכבוד העצום ליפי הארץ ויבוליה חולק עם תמיר שותפו לאיגרא, ענר בן רפאל. ענר יודע לעשות קסמים במטבח. כל ירק, עלה ונתח היוצא תחת ידיו מקבל טיפול יוצא מגדר הרגיל בפשטותו, ועל כן הוא כה מופלא. ענר מבשל מתוך ידיעת הארץ, עונותיה, תשורותיה ומתוך הבנה אדירה בחומרי גלם. הוא אינו מרבה במניפולציות אלא שר שיר הלל למטבח מקומי אמיתי.

בתפריט ניתן למצוא רטטוי ירקות החווה, ציר עוף, חמאת עליי כרובי וקייל  (48 שקלים), גבינת נינה צלויה בטאבון, מרק של עגבניות (42 שקלים), סלט קורקבנים קונפי, בצל טרי, כוסברה, בצל ירוק, סלרי, שמיר, רוקט, ליים, שמן צ'ילי ובצל קריספי חריף (45 שקלים), מסבחה של חמין עוף (66 שקלים), גזעי ברוקולי רכים צלויים, רוטב שקדים וטבחה עם שום ירוק סלסה של עגבניות (18 שקלים), סלק ויוגורט מעושן (18 שקלים).

משק מלמד, כפר הנגיד 56

החנות פתוחה בימים א'-ו' מ-9:00 עד 16:00

המסעדה פתוחה בימים ג'-ה' מ-12:00 עד 16:00 וביום ו' מ-11:00 עד 16:00

08-9123329

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר