זינוק של 36% באלימות נגד להט"ב

לפי נתוני האגודה למען הלהט"ב, אירעו 2,125 מקרי להט"בופוביה בשנה החולפת • יותר מ-50 אחוזים מהמקרים התרחשו ברשת

הפגנה למען קהילת הלהט"ב // צילום: יהושע יוסף

בשנה החולפת חלה עלייה של כ־36% במספר מקרי השנאה והאלימות כלפי הקהילה הגאה המדווחים לעומת השנה שלפניה. כך עולה מדו"ח הלהט"בופוביה של מרכז הדיווח על שם ניר כץ ז"ל באגודה למען הלהט"ב. על פי הדו"ח, 2,125 מקרי להט"בופוביה דווחו השנה.

מצעד הגאווה בירושלים 2019 // צילום: עמי שמיר

מנתוני הדו"ח עולה כי יותר מ-50% מהמקרים שדווחו התרחשו ברשתות החברתיות. לדברי האגודה, בחודש אוגוסט, לאחר התבטאות שר החינוך רפי פרץ, שאמר כי ניתן לבצע טיפולי המרה ללהט"בים, ועליית קמפיין מפלגת נעם, נרשמה עלייה של 58% במקרי הלהט"בופוביה ברשת, בהשוואה לחודש הקודם.

כ-29% מכלל הדיווחים למרכז השנה היו על רקע של להט"בופוביה במשפחה. הדיווחים כוללים, בין היתר, אמירות מעליבות, יחס משפיל ולעיתים גם סילוק מהבית והדרה מהקהילה.

כ-3% מכלל המקרים שדווחו למרכז השנה היו על להט"בופוביה בסביבת העבודה. בכמחצית מן המקרים המנהל/ת היו הגורם הלהט"בופובי, ובמחצית נוספת הקולגות התבטאו או התנהגו באופן להט"בופובי. 

לדברי יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר, ומנכ"ל האגודה אוהד חזקי: "הלהט"בופוביה הורגת ופוגעת באלפי קורבנות שמותקפים פיזית ומילולית, נזרקים החוצה מהבית ונדחפים לקצה - לעיתים עד כדי ייאוש ואובדנות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר