"בואו לאכול איתי": "גם אם הוא הרביץ לךְ, שימי אודם, הכל יסתדר"

אמירה מקוממת זו נאמרה בתוכנית ע"י אמו של אורן חזן, אביבה • ההפקה: "היה לנו חשוב להביא את הדברים למסך" • ארגון "בצלמו": "אסור בתכלית האיסור שדבר כזה ישודר"

יחיאל ואביבה חזן, מתוך "בואו לאכול איתי" // צילום מסך

שבועות ספורים לאחר שהח"כ לשעבר אורן חזן עורר סערה בבית "האח הגדול", מתברר שגם אמו אביבה הצליחה להרגיז רבים עם אמרה שנויה במחלוקת, במסגרת התוכנית "בואו לאכול איתי" בכאן 11.

אביבה השתתפה בתוכנית יחד עם בעלה יחיאל כאחד הזוגות בתחרות. פרט לבישולים ונתינת ציונים, המתמודדים גם משוחחים לא מעט, מתדיינים על נושאים שונים ולפעמים גם מתווכחים.

בפרק 5 אשר שודר בשבוע שעבר, אחד הנושאים בהם התדיינו הזוגות נגע ביחסים בין נשים לגברים. אביבה חזן הביעה דעתה בנושא באמצעות העצה הבאה: "אמא שלי לימדה אותנו דבר מאוד חכם בחיים: לא משנה מה יהיה לך בזוגיות, לא משנה מה קרה, גם אם הוא הרביץ לך, דפקו בדלת, תגידי 'רגע', שטפי את הפנים, שימי אודם אדום ותמרחי על השפתיים. מי שיכנס יגיד, היא חיה חיי מלך. כי אף אחד לא צריך לדעת את הצרות שלך. אחר כך במיטה הכל יסתדר. אף אחד לא צריך לדעת מזה".


כאמור, הדברים נאמרו בתוכנית ששודרה שבוע שעבר ועברו מתחת לרדאר, אך לא להרבה זמן. אמש (א') פנה ארגון "בצלמו" להנהלת התאגיד בנושא. "אסור בתכלית האיסור שדבר כזה ישודר", נכתב במכתב התלונה, "אישה ובעלה שצופים בקטע המשודר יכולים חלילה להמשיך באלימות, ואין קול ואין עונה".

מחברת ההפקה נמסר: "'בואו לאכול איתי' היא תכנית המאפשרת הצגת דעות וסגנונות חיים מנוגדים ואף מעוררות מחלוקת לעיתים. עמדת המערכת היא בדרך כלל להימנע מנקיטת עמדה בהצגה זו ולהביא דברים בשם אומרם. במקרה של האמירה של אביבה חזן, לא רק שהיה לנו חשוב להביא את הדברים למסך בשל ההתקוממות שהם מעוררים, אלא שבניגוד למקרים אחרים, העריכה הייתה מאוד חד משמעית ונקטנו עמדה ברורה המסתייגת מדבריה, הן בציטוט חד משמעי של הזוגות האחרים, שהסתייגו מדבריה וקראו לילד בשמו: 'זו אישה מוכה', 'לא מדובר בוויכוח אלא באלימות', והן באמירה של שי אביבי (קריין התוכנית, ע.ס.) שחזר שלוש פעמים על הצורך לחייג למשטרה כשקורה אירוע כגון זה. אפילו אביבה חזן הוכנסה בהמשך בעריכה כשהיא נסוגה מעמדתה הראשונה ותיקנה את עצמה באומרה שלא מדובר בנשים מוכות, אלא רק בוויכוחים בין בני זוג".

 

"הכוכב הבא": שמישהו יעצור את אסי ורותם

מהי הסדרה הכי נצפית בנטפליקס?

צפו: ההפתעה של נטע ברזילי

הכל על "האח הגדול" במקום אחד

2020 בסיפורים: פרויקט מיוחד

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר