400 נשים נבחנו למותג פלאס סייז

נשים רבות הגיעו לאודישן עבור מותג רתמה לקראת שבוע האופנה • פאנל השופטים: "מחפשים כריזמה ולא מידה"

צילום: שוקה כהן // נשים בתור לאודישן

שבוע האופנה בשנה שעברה היה בסימן העצמת הנשיות, ובהתאם ראינו את הדוגמנית שמחה גואטה פותחת את תצוגת האופנה של המעצב דרור קונטנטו, ואת זוכת האירוויזיון נטע ברזילי צועדת בבגד ים לצד נטע אלחמיסטר ונועה בני. 
גם השנה ממשיכים מארגני שבוע האופנה באותו הקו, כאשר אתמול כ-400 נשים הגיעו לאודישנים עבור מותג הפלאס סייז  retema בקניון 'שרונים' בהוד השרון. 
הנשים הללו, שהיו נרגשות במיוחד הגיעו על מנת לקבל את ההזדמנות לצעוד בתצוגת האופנה של המותג, שיתקיים בחודש מרץ הקרוב. 

השופטים מימין לשמאל: ריי שגב, שמחה גואטה, מוטי רייף, קרין גורן // צילום: שוקה כהן 

פאנל השופטים שיבחר בסופו של דבר את דוגמניות הפלאס סייז כלל את המפיק של שבוע האופנה מוטי רייף, רתם לויתן בעלת מותג 'רתמה', השורדת והדוגמנית שמחה גואטה, הקונדיטורית קרין גורן, והדוגמנית ובעלת סוכנות לדוגמנות של נשים במידות גדולות, ריי שגב.  
רייף, שהיה על תקן השופט הראשי הנחה ונתן הוראות לכל אחת שנכנסה לאודישן ועודד את אלה שהיו מעט חסרות ביטחון, כאשר רגע לפני שכל אחת יצאה החמיא לה רייף בדרכו. 'את יפה' ...'את מיוחדת' ...' אני שמח שהגעת' ועוד. 
לשאלה מה הקריטריונים לבחירת 30 נשים מההמון שהגיעו ענתה לויתן: "אנחנו מחפשים בנות עם כריזמה שיכבשו את המסלול, ויעבירו מסר לכל אישה לחבק את הנשיות שלה ולאהוב את עצמה כמו שהיא". 
רייף הוסיף כי, "לדוגמנית יש תפקיד לשאת בגד. הקריטריונים לא קשורים לגובה, מידת גוף או גיל, אלא לנוכחות". לדבריו, אנחנו בפתחו של עשור שבו ההגדרה של דוגמנית השתנתה. "המהפכה שאנחנו נביא השנה בשבוע האופנה לא קשורה רק לפלאס סייז זה יבוא לידי ביטוי בלאפשר לנשים ללא הבדל צבע, דת, או גיל אלא בהצגת הנשיות שלהן, יהיו הרבה הפתעות" הוא מבטיח. 

משה בן שמחון | משה בן שמחון


ריי שגב שגם נמצאת כשופטת אבל גם בכובע של בעלת סוכנות דוגמנות למידות פלאס סייז נרגשת לא פחות מהנשים שבאו להיבחן. "זה מרגש כי יש פה בנות שמיוצגות אצלי בסוכנות ומעניין אם יעברו, יש בנות שהיו בשנה שעברה ובאו שוב עם בטחון וזה משמח, וגם אני סקרנית לראות פנים חדשות ואם יש פוטנציאל לכמה להחתים אותן אצלי בסוכנות".
לשאלה מה היא באופן אישי מחפש היא עונה: "אנחנו מחפשים את זו שיש לה ניצוץ. אם היא יודעת לצעוד עם ביטחון, שתשדר אנרגיה שהיא 'עפה על עצמה' , הליכה זקופה ופנים נאות".


שמחה גואטה מסתכלת על הבנות ומתמוגגת מאושר, "זה מזכיר לי שכשאני התחלתי לדגמן לפני שש שנים אני זוכרת שצעדנו על הבמה רק ריי שגב ואני. כיף לי לראות היום יותר ויותר בנות שמעיזות ובאות לאודישנים גם כאלה שבאו מנהריה ומהצפון".
יש יותר פתיחות לפלאס סייז
בין הנבחנות פגשנו את ניקול אדם בת 30 מבצרה שזו פעם ראשונה שלה באודישן. "יש כיום יותר יותר פתיחות לבחורה במידת פלאס סייז. באתי כי בוחנים מכלול שלם ולא רק מסתכלים על המידה, והרגשתי שיש סיכוי ויצאתי בהרגשה טובה".
אי אפשר היה להתעלם מבין ההמון מהפנים היפות ובעיקר מהחיוך הרחב והביטחון של ג'ין  אסימנג בת 22 מרמת גן כשהיא יוצאת מהאודישן מרוצה "היה כיף. התרשמו ממני לטובה אפילו שזה היה האודישן הראשון שלי ואני עדיין רועדת מהתרגשות". אסימנג ממוצא אפריקאי שנולדה בארץ ובת להורים מגאנה מספרת, "היו תקופות שהיו צוחקים עלי , על הצבע עור שלי,  על מימדי הגוף שלי וזה מאוד הפריע לי.  אני מאמינה בעצמי יותר ואני לא מתביישת במי שאני. כבר לא מתרגשת ממה שאומרים , יש לי בטחון וחולמת על דברים גדולים יותר לא רק לדגמן בשבוע האופנה. אבל זו בהחלט הזדמנות של פתיחת דלתות".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר