טויוטה CHR במבחן

טויוטה מחדשת את ה-CHR לכבוד שנת הדגם החדשה. מנוע ה-2.0 ל' החדש שהצטרף לדגם, יישאר מעבר לים

טויוטה CHR הפך ללהיט בין לילה בארץ. עוד לפני שגלגליו נגעו באולמות התצוגה, רכשו אותו מאות ישראלים. העיצוב המושך, יחידת ההנעה ההיברידית והמותג החזק, עשו את שלהם. גם מעבר לים, ה-CHR התקבל בצורה דומה. מאות אלפי יחידות מהדגם נמכרו, כשהן מביאות לטויוטה לקוחות חדשים, כאלו שלא רכשו טויוטה לפני כן מעולם.


מה חדש?


השינויים שמקבל הדגם נקודתיים. טויוטה לא שינו יותר מדי את העיצוב המוצלח והתרכזו בעיקר בנגיעות בפגושים וביחידות התאורה. גם מבפנים, בתא הנוסעים השינויים קלים למדי ומתרכזים במערכת מולטימדיה חדשה ושיפור החומרים בנקודות מסוימות. מתחת לעור, מסתתרים חומרי בידוד שנוספו וגם מערכות בטיחות מתקדמות חדשות. למערך הבטיחותי המוכר של ה-CHR נוספות כעת יחידות תאורה אדפטיביות ובלימה עצמאית גם בנסיעה לאחור.


עוד מאוברדרייב >>>


עם מתיחת הפנים האמורה, מקבל ה-CHR את יחידת ההנעה ההיברידית החדשה של טויוטה, המבוססת על מנוע 2.0 ל’. גרסת ה-1.8 ל’ ההיברידית המוכרת, מקבלת סוללה חדשה, כזו שאמורה להציג יכולת משופרת ומפחיתה את המשקל הכללי. טויוטה מספרים גם על כיול חדש וטבעי יותר למערכת ההיגוי. יחידת ההנעה החדשה והחזקה יותר, לא תעשה עלייה נכון לימים אלו. נוסחת המס הייחודית הנהוגה בישראל פשוט הופכת אותה ליקרה מדי ולא כדאית לייבוא.



 


על הכביש


במסגרת ההשקה העולמית לדגם החדש בפורטוגל, קל לראות שהשינויים בעיצוב החיצוני מעניקים עוד קצת רעננות לעיצוב המקורי של ה-CHR. בתא הנוסעים מגלים שמעבר למרקמים השונים, מערכת המולטימדיה מקבלת כפתורים שמקלים מאוד את השימוש בה. יציאה לדרך ומנוע ה-1.8 ל’ המשולב במנוע חשמלי מייצר את אותו הרושם המוכר. הביצועים טובים בסה”כ, אבל ניצול מלוא היכולת גורר איתו תחושה עסוקה מיחידת ההנעה.



 


זה אומר שהמנוע מטפס לסל”ד גבוה, גם בחסות התיבה הרציפה, ומייצר תחושה לא נעימה תחת עומס. התנהגות הכביש נותרה בוגרת עם כניסה מהירה לפנייה ואדישות לפרובוקציות. מה שהשתפר כאן באופן משמעותי הוא הבידוד. ה-CHR החדש שקט יותר מקודמו בעיקר הדברים אמורים לבידוד רעשי הכביש והרוח. התוצאה היא נסיעה נעימה יותר מהבחינה הזו.



 


שורה תחתונה


טויוטה CHR מקבל שורת עדכונים קלים אך מורגשים. אלו ישמרו עליו מושך מול המתחרים החדשים והמתחדשים בקטגוריה הזו. ואנחנו? נצטער שלא תגיע לכאן גם גרסת ה-2.0 ל’ שמציעה עליית מדרגה בכל הקשור לביצועים ויכולת.


טויוטה CHR 1.8 היבריד


מנוע: 1,798 סמ”ק, היבריד


הספק: 122 כ”ס ב-5,200 סל”ד


מומנט: 14.5 ב-3,600 סל”ד


גיר: רציף


בסיס גלגלים: 264 ס”מ


תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 11 ש’


מהירות מרבית: 170 קמ”ש


מחיר (משוער): 145,000 שקלים


+ עיצוב, בטיחות, היברידי


-יחידת הנעה רועשת תחת עומס


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר