הקרב על הבוטוקס: יו"ר איגוד הפלסטיקה נגד רופאי שיניים

יו"ר איגוד הפלסטיקאים טען שלרופאי שיניים אסור להזריק בוטוקס • משרד הבריאות קבע שמותר • "החלטת ועדת האתיקה מוטעת"

עו"ד בראון וד"ר כהן

רופאים, בוטוקס והכפשות: המאבק בין הכירורגים הפלסטיים לרופאי השיניים הגיע עד ללשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית (הר"י), שקבעה כי ד"ר מאיר כהן, יו"ר איגוד הפלסטיקאים, הכפיש עמיתים למקצוע ואף קרא לציבור להלשין על רופאי שיניים. הסיבה? משום שרופאי השיניים הזריקו בוטוקס. אבל הסיפור רחוק מלהסתיים. 

תחילתו של הסיפור בתחילת השנה, אז התלונן רופא שיניים כי חייו "הפכו לסיוט מתמשך" לאחר שהאיגוד לכירורגיה פלסטית שלח אליו עיתונאים מצוידים במצלמות נסתרות. עוד סיפר כי הוכפש באוזני ספקים שמכרו לו ציוד רפואי. "חיי הפכו למסע נקמה", מסר בתלונה. כמו כן התלונן רופא השיניים כי ד"ר כהן התראיין בטלוויזיה והציג קו חם לדיווח על רופאי שיניים "מתחזים", דבר שיצר, לטענתו, "אווירה שמכתימה את רופאי השיניים". 

חברי ועדת הבירור מטעם ההסתדרות הרפואית, ד"ר יוסי ולפיש, ד"ר חנוך מיודובניק ופרופ' מיכאל אהרנפלד, קבעו כי "נעברו עבירות אתיות מצידו של ד"ר מאיר כהן. קיומה של מחלוקת מקצועית היא עניין לגיטימי, ויש דרכים מקובלות וראויות להכריע בהן ולפתור אותן. הפעולות המיוחסות לד"ר כהן, פנייה לעמיתים, הפצת טענות ותלונות נגד רופא השיניים המתלונן, שטרם התבררו, באופן אשר פגע אישית במתלונן והילך עליו אימים, אינן ראויות". 

ד"ר כהן מסר בתגובה: "מדובר ברופא שיניים שהתחזה לרופא והוליך שולל את הציבור תוך שימוש בתואר שאינו קיים 'רופא דרמו־אסתטיקה'. הוא חילק טובות הנאה למטופלות כדי שיכתבו עליו חוות דעת חיוביות ברחבי הרשת וביצע הזרקות בוטוקס בתנאים לא סטריליים. החלטת לשכת האתיקה היא החלטה זמנית ומוטעית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר