משכיבים תינוקות בשיפוע? בארה"ב מזהירים

ועדה רשמית פרסמה אזהרה חמורה להורים, בעקבות מותם של 73 תינוקות • בין המוצרים המסוכנים, שמגבירים את הסיכוי לחנק: טרמפולינה וסלקל

תינוק שכוב בעריסה עם שיפוע // צילום: GettyImages

הוועדה האמריקנית לבטיחות הצרכן (CPSC) פרסמה אזהרה נגד שימוש בכל מוצרי השינה בשיפוע בעבור תינוקות. ההנחיה הגיעה לאחר שהתגלה קשר בין שימוש במוצרי שינה נטויים למותם של 73 פעוטות בארצות הברית במשך עשור.

רופאי ילדים ממליצים כי תינוקות צריכים לישון כשהם שכובים ישרים על גבם, בעוד שבדיקות, מחקרים ותביעות משפטיות גילו כי מספר לא סביר של פעוטות מתו בעריסותיהם שבשיפוע בזמן שישנו בזווית. 

באזהרה שפורסמה בשבוע שעבר, הוועדה האמריקנית לבטיחות הצרכן ייעצה להורים להפסיק את השימוש בכל עריסה או סלקל שמאפשרים לתינוקות לשכב בזווית העולה על 10 מעלות. באזהרה מתריעים כי שינה בזווית אצל פעוטות, מגבירה את הסיכון לחנק שעלול להוביל למוות.

בחודש אפריל האחרון, חברת הצעצועים האמריקנית "פישר פרייס", חברת הבת של "מאטל", הודיעה על ריקול לכמעט 5 מיליון עריסות טרמפולינה מדגם רוק אנד פליי, כיוון שנקשרה למותם של לפחות 32 תינוקות. מאז גם החברות "דיסני" ו-"אדי באואר" הצטרפו לאיסוף מוצריהם.

 

עוד בנושא:

• להתעייף רק מלהסתכל על הגננת והסייעות

• תנו לגדול ביחד: גן ילדים - בבית אבות

• לא ייאמן: מפתחות הוצאו מגוף התינוק

• תינוק בן שנה משחק באקדח טעון

בתחילה, הוועדה הזהירה מפני מוצרים מסוימים ואף קראה לבצע מבצעי החזרת מוצרים, אולם כעת היא מזהירה את כל האמריקנים מפני כל העריסות בשיפוע, אפילו אם היצרן לא ביצע מבצע להחזרת המוצר. 

כדי לישון בבטחה ולמזער את הסיכון למקרי מוות בעריסה, הוועדה ממליצה להשכיב תינוקות על משטחים ישרים כשהפעוטות מונחים על גבם, ללא שמיכות, כריות או פריטים אחרים שבהם הם עלולים להסתבך.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר