תוצאות סופיות: הליכוד עלה במנדט אחד ומקבל 32, יהדות התורה יורדת לשבעה

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה שאחרי ספירת הקולות הסופית, הליכוד עלה במנדט על חשבון יהדות התורה • הסיבה לשינוי: שש קלפיות ביישובים ערביים שבהן נמצאו ראיות לזיופים והקולות בהן נפסלו, ומאידך קלפיות שהקולות בהן הוכשרו • מפת הגושים לא השתנתה

נתניהו בליל הבחירות, אחרי ההכרזה על התוצאות הראשוניות // צילום: קוקו

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה הלילה (רביעי) על שינוי בתוצאות הבחירות. אחרי ספירת כל הקולות, התוצאות הסופיות מראות שהליכוד עלה במנדט אחד ומקבל 32 מנדטים, על חשבון יהדות התורה שיורדת לשבעה מנדטים. מפת הגושים לא השתנתה, וגוש השמאל-מרכז עומד על 57 מנדטים, גוש הימין על 55, וישראל ביתנו עם שמונה מנדטים. 

בראש המפלגות עדיין נמצאת כחול לבן, עם 33 מנדטים. מיד אחריה הליכוד, שעלתה כאמור ל-32 מנדטים. במקום השלישי נמצאת הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים, אחריה ש"ס עם תשעה מנדטים, ישראל ביתנו עם שמונה מנדטים, ויהדות התורה שכאמור ירדה לשבעה מנדטים, ביחד עם מפלגת ימינה. מפלגת העבודה-גשר קיבלה שישה מנדטים, ובמקום האחרון המחנה הדמוקרטי עם חמישה מנדטים. 

נתניהו אחרי פרסום תוצאות המדגמים // צילום: גיל קרמר

על פי הודעת הוועדה, בימים האחרונים נערכו הליכי בדיקה ובקרה מעמיקים של תוצאות הבחירות שבוצעו בהיבטים ובאופנים שונים. הוועדה ביצעה בדיקה השוואתית לצורכי בקרת הקלדת תוצאות הספירה הן בוועדות הקלפי הרגילות, והן בוועדות הספירה של המעטפות הכפולות בכנסת. כמו כן בוצעו גם בדיקות טוהר הבחירות במדגם קלפיות מכל הארץ. קלפיות נוספות נבדקו שוב בעקבות פניות מהציבור ומרשימות מועמדים, וקלפיות שנבדקו בעקבות אירועים במהלך יום הבחירות. 

השינויים במספר המנדטים נגרמו בגלל תיקוני הסטות ואנומליות, פסילה של שש קלפיות שבהן נמצאו ראיות מנהליות ממשיות למעשי זיוף לכאורה (שלוש קלפיות בירכא, קלפי בסח'נין, קלפי בשפרעם וקלפי בעראבה), וקלפיות שהקולות בהן הוכשרו. 

עוד בנושא: 

גורם בגוש הימין: "מדברים על רוטציה ועל חלוקת מספר השרים" | פרסום ראשון

"פגישה עניינית": נציגי הליכוד וכחול לבן נועדו לראשונה

ממשלת אחדות: כל האופציות פתוחות | דעה

אחדות, בחירות, או הפתעה בדקה ה-90? כל התרחישים | פרשנות

אתמול אחרי הצהריים נפגשו נציגי בלוק הימין עם יריב לוין, שמנהל את המשא ומתן מטעם הליכוד עם כחול לבן, לפגישת עדכון על המגעים. נציגי מפלגות הימין שמעו מלוין כי שני הצדדים עדיין מתבצרים בעמדתם. למרות המחלוקות, נראה כי הצדדים דיברו בפגישה גם על הצעדים האפשריים קדימה, ועל הרוטציה בין נתניהו וגנץ. עם זאת, גם בנקודה זו שני הצדדים מתעקשים להיות זה שיתחיל את כהונת ראש הממשלה ראשון בתור. נושא נוסף שעלה לדיון הוא חלוקת השרים: דובר על כך שבממשלת אחדות יהיו 32 שרים, שיחולקו 16 לכל צד, בין אם בסופו של דבר ידובר רק באנשי הליכוד או בכל שאר מפלגות הימין.

פגישת נציגי בלוק הימין עם השר לוין

גורם שהיה בפגישה אמר ל"ישראל היום" כי "בבוקר היה פרסומים על כך שבליכוד מתכוונים ללכת לבד, ויצאה הכחשה. לוין אמר לאנשי כחול לבן כי מדובר בבלאגן מיותר בתקשורת, וככה לא ניתן יהיה לעבוד. לוין מבהיר לצד השני שמדובר ב-55 מנדטים שלא ייפרדו, ושנתניהו יעמוד בראש. מבחינתם הם עדיין מדברים רק עם הליכוד - עדיין אין פתרון בעניין הזה".

לדבריו, יכול להיות שבסוגיית נתניהו יש תחילתה של "ירידה מהעץ" מצד כחול לבן. "לוין אמר לנציגי המפלגות כי הוא התעקש בפני כחול לבן על כך שנתניהו הוא המועמד היחיד, וסיפר שלא 'זרקו' אותו' -כלומר לא פוצצו את המו"מ". לדברי הנוכחים בשיחה, "נראה שאפשר לעשות משהו, אבל יהיה קשה מאוד".

עוד סיפר לוין לנציגי המפלגות כי כחול לבן העלו את חמשת הדרישות המוכרות של לפיד - תחבורה ציבורית בשבת, גיוס, נישואין אזרחיים, מרכולים, מתווה כותל. נציגי מפלגות הימין אומרים שזה נשמע  כמו מישהו נקודת פתיחה של מו"מ וכמו מישהו שלא רוצה להגיע להסכמות. למרות זאת אומר אחד מאנשים הנוכחים בפגישה "נשמע שהם כן רוצים לסגור".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר