תיירת ישראלית עברה אונס קבוצתי בדרום אפריקה; טרם נעצרו חשודים

אירוע מזעזע בחופשתה של התיירת במחוז מפולמלנגה שבמדינה • משרד החוץ: "האירוע מטופל" • זוג נוסף ששהה עם הבחורה נשדד • מצוד אחר החשודים

תיירת ישראלית נאנסה אונס קבוצתי בדרום אפריקה // צילום: אי.אף.פי

בדרום אפריקה פורסם כי תיירת ישראלית עברה אונס קבוצתי במהלך חופשתה במחוז מפולמלנגה בסוף השבוע האחרון. ארבעת החשודים במעשה טרם נעצרו והמשטרה עדיין עורכת אחריהם מצוד. 

עוד עולה מהדיווח, כי זוג נוסף שהיה עם הישראלית נשדד. האירוע התרחש במקום שבו שהו הנאנסת והזוג הנוסף בשם גרייסקופ. 

על פי העדות של אחד הקורבנות, השודדים דרש מכולם להוריד את בגדיהם. "הפושעים אנסו את הבחורה ושדדו את כל כל חפציהם של שלושת התיירים לפני שנמלטו מזירת האירוע", מסר דובר המשטרה לאונרד הלאטי. 

ממשרד החוץ נמסר: "האירוע מוכר וטופל על ידי משרד החוץ. הקונסולית בפרטוריה היתה בקשר עם הזוג והמחלקה לישראלים בחו"ל בקשר עם המשפחה. מפאת צנעת הפרט לא נוכל להתייחס מעבר לכך". 

לפני כארבעה חודשים יחסי ישראל-דרום אפריקה ספגו מכה כאשר ממשלת דרום אפריקה הודיעה על החזרתו של השגריר בישראל מהנציגות בתל אביב. על פי הדיווחים באפריקה הצעד היה ביטוי ל"שלב ראשון של שנמוך היחסים בין המדינה לבין ישראל" עליה הכריזה השרה ליחסים בינלאומיים ושיתוף פעולה אזורי של דרום אפריקה, לינדיווה סיסולו. מדובר בהחרפת הצעד שעליו הכריזה מפלגת השלטון הדרום אפריקנית (ANC) בדצמבר 2017, שבמסגרתו "הגדרת השגרירות בתל אביב תרד לדרגת 'לשכת קישור'". באותה ועידה לא הוחלט על החזרת השגריר מפרטוריה. סיסולו אמרה שלמפלגת השלטון כבר אין "כל יחסים עם ישראל" והיא מעוניינת שהממשלה תאמץ את העמדה הזו כמה שיותר מהר. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר