ויקטוריה'ס סיקרט לקראת שינוי?

המותג, שידוע בסגידה לנשים רזות במידות קטנות, העלה לחשבון האינסטגרם תמונה של אישה במידה שפויה והתגובות נלהבות

צילום: AFP // בשנה הבאה נראה נשים במידות רגילות?

באתר המכירה של המותג להלבשה תחתונה ויקטוריה'ס סיקרט הציגו דוגמנית בסט הלבשה תחתונה במימדי גוף שאינו מקדש את הרזון כמו שהם רגילים.

התגובות הנלהבות לתמונה באינסטגרם של המותג לא איחרו לבוא. "סוף סוף דוגמנית עם גוף נורמלי, כזה שאני יכולה להתחבר אליו", כתבה אחת הגולשות. "מעולם לא ראינו דוגמנית עם מידות שפויות בקמפיינים של המותג", כתבה אחרת. "זו הפעם הראשונה שאני רואה גוף אמיתי בקמפיין של ויקטוריה סיקרט ולא רק גוף מושלם", ועוד. 


View this post on Instagram

A post shared by Victoria's Secret (@victoriassecret) on

הפרסומת יכולה להעיד על שינוי אמיתי. בשנה האחרונה דווח כי המכירות של ויקטוריה'ס סיקרט נמצאות בירידה משמעותית, המותג סוגר חנויות ברחבי העולם. בחודש מאי האחרון אף דובר  באמצעי התקשורת כי יש סיכוי כי התצוגה השנתית של המותג שצפויה להיות בנובמבר 2019, כלל לא תצא לפועל מאחר ששידור הצפייה בתצוגה בשנים האחרונות רק הולך ופוחת, ובכן, נראה שהמותג מתחיל לחשב מסלול מחדש. 

בשנתיים האחרונות  הושלכו חיצים כלפי הנהלת החברה, שהתצוגה מכוונת כלפי נשים "לא אמיתיות", נשים במימדי גוף שלא מאפיין את מרבית הנשים, ובעידן הרשתות החברתיות דובר אם לא יתחולל שינוי התצוגה תאבד מהרלוונטיות שלה. 

הביקורת הוטחה גם כלפי המותג שאוהב נשים רזות ונמנע מלשלב דוגמניות בטווח מידות רחב יותר ואף מכוון לסוג מסוים של מראה, הדבר חילחל מעט ובתצוגה האחרונה על המסלול צעדה גם דוגמנית אפרו אמריקנית וגם הדוגמנית וויני הארלו שסובלת ממחלת עור, אבל זה לא המעיט את הרוחות כלפי המותג, שכן על המסלול היו רק דוגמניות במידות קטנות.


View this post on Instagram

A post shared by Kendall (@kendalljenner) on

דוגמנית הפלאס סייז אשלי גרהאם אף הביעה עמדה ברשתות החברתיות כלפי המותג שמדיר דוגמניות פלאס סייז בתצוגות ועל כך שאינו משכיל להבין שמודל היופי השתנה. זמן קצר בתום משדר התצוגה האחרון שהתקיים בנובמבר 2018 העלתה פוסט על כך שהיא לא קיבלה הזמנה לצעוד על המסלול כשהיא נחשבת לאחת הדוגמניות המצליחות בעולם, ואף הוסיפה שהיא לא צריכה את הכנפיים של ויקטוריה'ס  סיקרט ובחשבון שלה העלתה תמונה שלה עם איור כנפיים.

כשמסביב מותגי ההלבשה התחתונה קוראים את המפה המשתנה, כך למשל הזמרת ריהאנה העלה בתצוגות אופנה של מותג ההלבשה התחתונה שלה גם נשים מלאות לצד נשים רזות, מותגaerie  להלבשה תחתונה בוחר בשנים האחרונות להשתמש בנשים אמיתיות בקמפיינים ולא דוגמניות ומציג נשים ללא ריטושי פוטושופ. 

בהאלווין האחרון בנות הקרדשיאן התחפשו למלאכיות של ויקטוריה'ס סיקרט עם לנזרי תואם וכנפיים באדיבות המותג עצמו כשהן רחוקות ממימדי הגוף של דוגמניות המותג, להוציא את קנדל ג'נר שצעדה בתצוגה. 

נכון לעכשיו עוד לא ברור מה יהיה בחודש נובמבר הקרוב אבל בינתיים סנונית ראשונה באתר המכירות עם מודל נשי במימדים שיותר נשים יוכלו להתחבר אליו כבר עושה כותרות, האם זו סנונית ראשונה שמעידה על שינוי אצל בעלי המותג או שמדובר במשהו נקודתי בלבד? ימים יגידו.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר