פורשה 911 היא הרבה יותר מעוד מכונית ספורט. לאורך עשרות שנים, היא השתנתה, הותאמה, התבגרה. הדורות האחרונים שלה, להבדיל מאלו של תחילת הדרך, משקפים את הדרישות, היכולות והסטנדרטים שנדרשים ממכוניות בז’אנר הזה.
היא זאת, כאמור, תוך שיפור עקבי של פלטפורמה לא קונבנציונלית, עם מנוע והנעה אחוריים. מכאן ש-911 היא גם עניין סבוך. היא צריכה להמשיך להשתייך למסורת שבנו קודמותיה מחד וגם לתת מענה ואולי להכתיב, את הצרכים של הלקוח המודרני.
מה חדש?
זהו הדור השמיני של ה-911 והוא חדש לחלוטין. הדבר הראשון שבולט כאן הוא העיצוב ופורשה ביצעו כאן עבודה מרשימה למדי. ברור לחלוטין שזו 911 עם המראה המוכר. מצד שני ההבדלים לעומת הדור הקודם ברורים. בעיקר בולטים האחוריים עם פתחי האוורור החדשים, התאורה האופקית והיציבה נהדרת תודות לגוף הרחב.

ה-911 מבצעת זינוק טכנולוגי עם תא נוסעים עמוס בצגים דיגיטליים, מערכות בטיחות מתקדמות וגם כמה הפתעות. בין השאר יש כאן גם מערכת לראיית לילה וחיישנים שמזהים כביש רטוב וגורמים למכונית הזו להגיב בהתאם. וכמובן שגם הבוקסר השטוח מאחור עודכן. סידור חדש למגדשי הטורבו, שינויים במערכת ההזרקה ועוד מתורגמים להספק של 443 כ”ס ולשיא מומנט של 53.9 קג”מ המושגים כבר ב-2,300 סל”ד.

איך זה מרגיש?
כניסה לתא הנוסעים מייצרת תחושה ברורה מאוד. זו 911, עם תנוחת הישיבה המושלמת, המושבים נהדרים ותומכים ותא הנוסעים עשוי מהחומרים הטובים ביותר עם איכות הרכבה תואמת. מאוד מזכירה את הדור הקודם מבחינת תנוחת הישיבה. השינויים, כמו לוח שעונים דיגיטלי, קונסולה מרכזית עם מסך ענק וידית הילוכים חדשה וקטנה, ברורים.
ולמרות כל אלו, אין לך ספק לרגע באיזו מכונית אתה יושב. הבוקסר מאחור מתעורר והתיבה כפולת המצמדים מוכנה. מה שקורה ברגע שאתה לוחץ על הדוושה יכול להיות מתואר רק כדחיפה חזקה ואחידה. אינסופית. התיבה עוברת להילוך הבא מהר וחלק ושוב הדחיפה האדירה הזו. הביצועים מצויינים, מיידים וברורים.

המנוע הזה גמיש ולמרות הגדישה ובגלל הסידור החדש של המגדשים תגובת הדוושה מהירה כברק. ה-911 מייצרת רמות אחיזה גבוהה, על הכביש ועל המסלול, נצמדת לקו הנבחר באדיקות ואתה מרגיש את הכוחות האדירים שפועלים כאן על כל ציר. ההגה מהיר ומדויק, כך גם הבלמים וה-911 הזו עושה הכל בכדי לאפשר לך לנהוג מהר מאוד בלי חשש.
כבר הרבה שנים, שאי-אפשר לקרוא ל-911 “מייצרת אלמנות” והדור הזה מרחיק אותה עוד יותר מהכינוי הזה. רמת האחיזה המכאנית פשוט אדירה. היא תוקפת את הפניות עם המון ריסון, אחיזה ובלי שמץ של סרבנות או מרדנות.

משחקי זנב אפשריים, אבל דורשים עומס ומחויבות. המכונית הזו נצמדת לכביש ושותה את האספלט מהר. גם הנוחות והספיגה סבירים לגמרי בהתחשב ברפרטואר הזה. וכך נוצרת מכונית נעימה יחסית. וכמו תמיד ב-911 יש עוד שני מקומות סמליים אך קיימים מאחור ותא מטען שימושי מלפנים.

שורה תחתונה
ה-911 החדשה עונה בדיוק לדרישה של הלקוח העדכני בעולם המודרני. הרבה כוח, טונות של אחיזה וכל זה במעטפת איכותית סופר-מודרנית. כל אלו משאירים את ה-911 בחזית הז’אנר הזה וממשיכים באופן ראוי את דרכה של המכונה האייקונית הזו. היינו שמחים אם היה קצת צליל יותר בשרני מהמנוע, ויותר דרמה מהשלדה. אלו, עושה רושם, שייכים לזמנים אחרים.
פורשה 911S
מנוע: 3,000 סמ”ק, טורבו
הספק: 443 כ”ס ב-6,500 סל”ד
מומנט: 53.9 החל מ-2,300 סל”ד
גיר: כפול-מצמדים, 8 היל’
תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 3.7 ש’
מהירות מרבית: 307 קמ”ש
מחיר: 1,120,000 שקלים
+ ביצועים, איכות, טכנולוגיה
-נחלתם של מתי מעט, קצת סטרילית