אדידס וארסנל לא ציפו שהדרך המשותפת לחשוף את החוזה החדש ביניהם ואת המדים החדשים של התותחנים תסתיים בשערורייה גדולה. לאחר 25 שנים שבהם לבשו התותחנים את המדים של חברות הלבשה אחרות, השנה הם חוזרים ללבוש את מדי החברה הגרמנית.
אדידס החליטה להשיק את החולצה של האדומים בקמפיין מיוחד "DareToCreate#” ונתנה לאוהדים באמצעות הרשתות החברתיות ליצור תמונה רשמית של החולצה החדשה עם הטוויטר האישי שלהם במקום שם השחקן. מכאן ואילך החלה שערורייה גדולה שבה אוהדים רבים בחרו להשתמש בקמפיין כדי להפגין אנטישמיות ושנאה שחצתה את הגבול.
“כל היהודים לגז”, “היטלר חף מפשע” ו-”96 זה לא מספיק” (בדיחה על אסון הילסבורו, שבו נהרגו 96 אוהדי ליברפול) היו רק חלק מהכתובות הקשות שאוהדים בחרו לכתוב. במהירות חשבון הטוויטר של אדידס בבריטניה התמלא בכתובות קשות. אנשים רבים שהזדעזעו מהסיטואציה הפנו את תשומת הלב של אדידס בשביל שתטפל בנושא במהירות. דובר אדידס הגיב לאירועים ואמר לתקשורת: “כחלק מהשקת שיתוף הפעולה שלנו עם ארסנל, הובא לידיעתנו הניצול לרעה של הכלי האישי שנוצר כדי לאפשר לאוהדים נלהבים לקבל את שמם על גב החולצה החדשה. מכיוון שמיעוט קטן יצר גרסאות פוגעניות של זה, מיד ביטלנו את הפונקציה וצוות הטוויטר שלנו יחקור תא האירוע”.
גם ארסנל פרסמה הודעת גינוי קשה ואמרה: “אנחנו מגנים מכל וכל את השימוש בשפה כזו, לה אין כל מקום במשחק שלנו או בחברה. אנחנו עובדים קשה כמועדון כדי לקדם גיוון והכלה בתוכנית שלנו “ארסנל לכולם” שהושקה ב-2008 כדי לחגוג את הגיוון במשפחת ארסנל"
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו