העונש המשונה של ראש אכ"א

האלוף אלמוז זימן עתודאים לשיחת חתך • כשאמרו לו שהם חשים שאינם ממצים עצמם בתפקיד, הוא הכפיף אותם לרל"שית שלו ושלח אותם להתנדב בעמותות

אלוף מוטי אלמוז // צילום: נעם ריבקין פנטון

13 עתודאים, קצינים אקדמאים, המשרתים תחת פיקודו של ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז, נדהמו כשהאלוף החליט להוציאם לחופשה כפויה ולהכפיפם לרל"שית שלו, לאחר שציינו בפניו כי הם חשים חוסר מיצוי בתפקידם. 

עוד נודע ל"ישראל היום" כי האלוף החליט שבמקום שיעבדו על פרויקטים הקשורים למערכות המידע באכ"א, המהנדסים יבלו את זמנם בהתנדבות בעמותות ובארגונים מחוץ לצה"ל או בימי חופשה על חשבונם, עד להודעה חדשה. 

מפרטי האירוע, שכאמור הגיעו ל"ישראל היום", עולה כי ביום שלישי זומנו מהנדסי תוכנה וניהול באגף כוח האדם באכ"א לשיחת חתך שגרתית אצל ראש אכ"א. כמו בכל שיחת חתך, הזמין אלוף אלמוז את מהנדסי התוכנה והניהול לשתף אותו בתחושותיהם האמיתיות בנוגע לתפקידם. העתודאים, שחשבו כי אכן מדובר בשיחה פתוחה שמטרתה לשקף לאלוף את תחושותיהם בתפקיד, בלי שדבריהם ישמשו נגדם, ציינו בפניו כי הם חשים שהם אינם ממצים את יכולותיהם באגף כוח האדם. 

לדברי גורמים המצויים בפרטים, אלוף אלמוז זעם. הוא הודיע להם כבר באותו מעמד, ללא קיום עבודת מטה וללא התייעצות עם שום גורם, כי הם ייצאו לחופשה כפויה ומיידית. זמן קצר לאחר מכן הודיע אלוף אלמוז כי הרל"שית שלו תמצא להם תעסוקה זמנית אחרת, מחוץ לצה"ל.   

גורמים המעורים בפרטים הביעו זעזוע מהתנהלותו של אלוף אלמוז, שאמור להיות אחראי לכל כוח האדם בצה"ל. לדבריהם, מדובר בהתנהלות בעייתית ולא רציונלית. גורם אחר הגדיר את המהלך של ראש אכ"א כ"אקט פיקודי" שלא נועד לפגוע באותם עתודאים, אלא להראות למפקדיהם ש"בעל הבית השתגע", על מנת שאלו ימצאו דרך למצות את יכולותיהם של המהנדסים. 

כזכור, בפברואר פרסמנו ב"ישראל היום" תחקיר נרחב על אלוף אלמוז שבו עלו טענות קשות מצד פקודיו על יחס משפיל ומעליב, צרחות על פקודים וקבלת החלטות פזיזה. 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בעקבות השיחה שקיים עם העתודאים, הנחה ראש אכ"א להציבם תחת לשכתו ישירות, עד שתיבנה תוכנית סדורה למיצוים בתפקידיהם ועל מנת לוודא כי יבצעו שירות משמעותי.

"ראש אכ"א הדגיש כי עתודאים הינם משרתים איכותיים מאוד וכי לצה"ל חובה מוסרית וערכית להעסיק אותם במקצועות שלמדו". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר