כאשר לפני חודש הודיעה אמזון על כניסתה לישראל, היא הצטרפה לבשורה האמריקנית ברחבי העולם.
ארה"ב המציאה ופיתחה את הרשתות הקמעונאיות. מדובר בהמשך ישיר של המהפכה התעשייתית - סטנדרטיזציה של ניקיון, שירות ומקצועיות. הכל מדיד ומתכנס למחירים המתאימים לכל העולם. פיצה, המבורגר, קולה ועוף מטוגן התגייסו לשירות המעצמה הראשונה בעולם ופתחו שגרירויות בכל רחבי תבל. ארה"ב היתה גם הראשונה שזינקה על המהפכה הבאה - מהפכת האינטרנט - ורתמה אותה לשירות השיווק.
אמזון אפשרה לה להפיץ את הבשורה הצרכנית לעולם בדרכים חדשות, מהירות ומתוחכמות יותר, בלי מתווכים.
"הישראלים ביצעו באינטרנט בשנת 2018 קניות בחו"ל בשווי של כ־10 מיליארד שקלים", אומר חן הרצוג, כלכלן ראשי של BDO, "כעת הקניות באינטרנט צפויות לגדול ל־19 מיליארד שקלים בשל כניסת אמזון וצמצום הפער בין ישראל למדינות המערב". בארה"ב אמזון מחזיקה ברוב נתח השוק באינטרנט, וכך גם במדינות רבות בעולם - חוץ מאסיה, שם שולטת המתחרה הגדולה עליבאבא.
לדברי הרצוג, "עיקר הגידול של אמזון יהיה על חשבון קניות מאתרים בחו"ל, ולא על חשבון קניות מקומיות. כיום 90% מהקניות של ישראלים ברשת מתבצעים מספקים בחו"ל, לעומת כ־25% בלבד בחו"ל בארה"ב ובמדינות אירופה". לדברי מומחים, הכניסה של אמזון לישראל אמורה דווקא להועיל לנו, בכך שיהיה משתלם לספקים מקומיים להוריד מחירים ולהתחרות עם הספקים בחו"ל.
שלומי נידם, בעלי נידם תקשורת, המחזיקה 14 חנויות אונליין באמזון, הוסיף: "הכניסה של אמזון לישראל בשלב הזה היא דרך אמזון ארה"ב".
אחרי שיוקם המרכז הלוגיסטי של אמזון בישראל, לפי השמועות במודיעין, תחל תחרות של ממש.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו