מטוס אל על // צילום: משה שי

סיעור מוחות בטיסה: כך תעשו צ'אט עם הדיילת

חברת התעופה אירחה 12 אנשי היי-טק מובילים מקליפורניה לסדנה בגובה 36,000 רגל • המטרה: לייצר רעיונות חדשים לטובת הלקוח • התוצאה: שבעה רעיונות מחוץ לקופסה שנבחנים כעת

בטיסת הבכורה של אל על מסן פרנסיסקו לישראל נערך "פלייאתון" - האקאתון שכלל 12 אנשי היי טק מקהילת intro בקליפורניה שהגיעו בהתנדבות לטיסה, במטרה להציע לחברת התעופה הישראלית רעיונות לשיפור חוויית הטיסה ללקוחותיה. לאחר כ-14 שעות טיסה וסיעור מוחות, נבחרו כמה הצעות שאת חלקם יישמו בחברה - כך על פי גורמים רשמיים באל על. הרעיונות הוצגו בסוף השבוע האחרון בישראל, במסגרת כנס של "קוקפיט", הזרוע הטכנולוגיה של אל על.

 

מטרת ההאקאתון הייתה להציע רעיונות שישפרו את החוויה הכללית של הנוסעים בחברה. אחד הרעיונות המעניינים שהוצעו היה צ'ט עם דיילת. כיום, השימוש בכפתור הקריאה לדיילת הוא מסורבל, כיוון שלוקח לה כמה דקות להגיע לנוסע, ורק לאחר שהיא מגיעה – היא יכולה לשמוע את בקשתו ולטפל בה. "נטע", היא תוכנת צ'טבוט שמטרתה לקצר את ההליך. דרך "נטע"  ליצור קשר עם הדיילת ולבקש ממנה כל דבר, באמצעות מערכת הבידור של הטיסה. כך לדוגמה, לקוח שירצה מנה מיוחדת, יוכל להיכנס לצ'טבוט, לשלוח את בקשתו לצוות הדיילים והדיילות - והם ידאגו לטפל בבקשתו.

 

הצעה מעניינת נוספת שעלתה במהלך סיעור המוחות היא בניית תא מבודד, שימוקם בפינות ישיבה ייעודיות במטוס. בתא האטום מרעש ניתן יהיה לדבר עם המשפחה בישראל או בכל מקום אחר בעולם, באמצעות שיחות קוליות או שיחות ווידאו באיכות גבוהה.

 

רעיון נוסף שעלה בהאקאתון הוא ליצור קשר בין נוסעי המטוס. כל נוסע שמעוניין ליצור קשר עם נוסעים אחרים יוכל להזין את תחומי העניין שלו, ובאמצעות רשת חברתית של נוסעי המטוס, יוכלו הנוסעים ליצור קשר אחד עם השני ולהנעים את הטיסה.

 

רעיון נוסף שנשקל בימים אלה הוא שמירת מקום בתאי האחסון במטוס. לפי ההצעה, הלקוחות יוכלו לשמור מקום למזוודה בתאי הקבינה, ובכך לחסוך ויכוחים וחיפושים אחר מקומות ריקים למטען.

 

נכון לעכשיו בוחנים בחברה את כל שבע ההצעות שהוגשו, ומי שאחראי כאמור על יישומן תהיה מחלקת הטכנולוגיה והדיגיטל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...