שמחה גדולה

שמחה גואטה לא שוכחת מה ש"ס עשתה לאבא שלה, לא סולחת לאלכסה דול ובטוחה שלא לקחו אותה ל"הישרדות VIP" רק בגלל המשקל: "זאת מהפכה"

שמחה גואטה // צילום: פיני סילוק // שמחה גואטה // צילום: פיני סילוק

באיחור של כמעט חצי שעה, עם מכנסיים מנצנצים, נעלי פלטפורמה של עשרה ס"מ ותיק צד מרעיש, שמחה גואטה מתייצבת לראיון.

"מה זה משנה עכשיו למה איחרתי, כבר קרה, זה יעזור אם נתעכב על זה?" היא אומרת מייד, והתשובה הישירה והכנה הזאת מאפיינת את הלך הרוח שבו היא חיה ומתנהלת. עד שחוזרים למשבר הגדול הראשון בחייה, והדמעות זולגות מעצמן. 

בגיל 27, אחרי זוגיות של שלוש שנים וחצי, גואטה התחתנה בענק. אירוע רב־משתתפים שעלה מיליון שקלים וכלל שלוש שמלות, זמרים ואפילו מצלמות ריאליטי, שתיעדו כל רגע. חודשיים אחרי, כשהתוספות עדיין על הראש ולפני שהחליפה את הסטטוס בתעודת הזהות, החליטו גואטה ובעלה הטרי להתגרש. 

"זה פשוט לא הסתדר. איחלתי לו בהצלחה, וכל אחד הלך לדרכו", היא אומרת. "כל מה שאני עושה בחיים הוא מיידי. אני לא מציצה על דברים וניגשת אליהם באיטיות, אלא רואה אותם במלואם. ואם אני מחליטה שמשהו הוא לא, אז הוא לא. במקרה הזה ידעתי שאני צריכה לעצור את הכל, כי אין טעם להפוך למשפחה ולפגוע גם בילדים". 

הייתם יחד שלוש שנים ולא ראית את זה מגיע?

"לא, כי לא גרנו ביחד קודם. יש דברים שאתה לא רואה אם אתה לא ישן עם הבן אדם וחי איתו". 

את זוכרת את הרגע שבו הבנת את זה?

"אני זוכרת שישבתי בסלון, והוא היה בחדר, והיה שקט בבית. בנקודה הזאת הבנתי שילדים חייכנים לא יכולים להתרוצץ במקום שאין בו תקשורת. התקשרתי לאבא שלי, אמרתי לו שאני רוצה לדבר איתו, והוא הגיע אלי אחרי כמה שעות. נכנסתי לאוטו שלו ואמרתי לו: 'אבא, אני רוצה להתגרש'. הוא אמר לי: 'מזל טוב, בשעה טובה ומוצלחת'.

"כמה שאני מכירה את אבא שלי, הופתעתי מהתגובה. אבל זה בדיוק הוא, בכל דבר רואה את הטוב. הוא אמר לי שבן אדם לומד מטעויות רק כשהוא חווה אותן על בשרו".

איך הסביבה הגיבה?

"שם היה קשה יותר. לא כולם ידעו שהתגרשתי, ובגלל המשבר פיתחתי אכילה רגשית והתחלתי לעלות במשקל. בתוך כמה חודשים עליתי 50 ק"ג, ואנשים התחילו להגיד לי 'את בהיריון? מזל טוב!' כי הגיוני שאם התחתנתי עכשיו ועליתי במשקל, אני בהיריון". 

איך הגבת כשאיחלו לך מזל טוב?

"זה היה קשה מאוד, ולדעתי לא דיברתי על זה מעולם", היא פורצת בבכי, "תמיד ידעתי שאני טובה במה שאני עושה ולא נכשלת, ופתאום הרגשתי שזה סוג של כישלון, ולא משנה איך תסתכל על זה. לסיים נישואים אחרי חודשיים זה כישלון. אבל למדתי שאת הבחירות שלנו אנחנו עושים בעצמנו, והתמודדתי.

"הפרידה היתה קשה. היה הרבה כאב, כי התחתנתי מאהבה והתגרשתי מאהבה, ולימים הבנתי שהוא לא יכול להכיל את רכבת ההרים שנקראת שמחה גואטה. כי בוא נודה, אני לא אדם נורמלי. אבא שלי תמיד אומר, 'עדיף להיות לא נורמלי שמח מאשר נורמלי עצוב'".

התחתנה בענק. שמחה גואטה // צילום: פיני סילוק

התאוששת מהר?

"כן, אני לא יושבת שבעה על כל דבר. היה לי בסיס חזק של אבא, שהוא גב, אמא שמנהלת הכל בשקט, אחות תומכת ואח עם המון אהבה וידיים שלא נתנו לי ליפול. אמא שלי אמרה לי שיש משפט במרוקאית שצריך לעבור ים כדי שההרגשה הרעה תצא ממך. 

"אז הם סגרו לי טיסה לקריביים, והייתי שם במשך חודשיים. כשחזרתי, אמא שלי לא זיהתה אותי. היא אמרה: 'תסבירי לי מה אכלת'. אמרתי לה: 'אמא, משקל יכול לרדת. העדפתי לאכול מאשר להתרסק'".

*  *  *

הוריה של גואטה תופסים מקום מרכזי בחייה. אמה גילה מנהלת את חברת "המשקם", שמספקת מסגרת תעסוקתית לבעלי מוגבלויות. אבא יגאל הוא איש תקשורת, ובעבר הלא רחוק ח"כ של ש"ס. שמחה היא הבת הבכורה, יש לה אחות תאומה "שקטנה ממני בחמש דקות", רחלי, ואח צעיר, מושיקו (26), שמנהל את רשת חנויות הממתקים של המשפחה בבני ברק.

"אמנם אני תאומה, אבל אני עדיין הבכורה, ועלי נופל הכובד של הבית. ההורים הביאו לעולם שלושה ילדים, אבל הרעש בבית הוא של עשרה. זאת תחנה מרכזית, כל אחד עם אג'נדה משלו ודעה משלו וכל דעה נשמעת. אבא שלי תמיד אמר: 'גם אם אתה הולך נגד הזרם, תוביל'".

גם קיבלת שם מחייב.

"כשהייתי בת 15 באתי לאבא שלי ואמרתי לו שאני לא רוצה שיקראו לי יותר שמחה, אלא דניאל. הוא אמר לי: 'מה? את הנכדה היחידה שקרויה על שם אמא שלי'. ראיתי את העצב שהיה לו על הפרצוף. אמרתי לו: 'סתם, סתם, אני לא אשנה'. הלכתי לחדר ובכיתי.

"היום אני בת 31, ולעולם לא אשנה את השם הזה. שמחה זה הפנים והחיוך, וגואטה זה הכתר שלי. כש'הישרדות' עלתה לאוויר, אמרו לי: את המפורסמת היחידה בארץ שקוראים לה שמחה. אמנם רואים אותי בוכה בצילומים, אבל השם שלי הוא בדיוק מי שאני".

היית ילדה שמחה?

"הייתי ילדה חייכנית, מצחיקה וחולמת. היתה לי ילדות מחבקת. הורים שנמצאים כל הזמן, נוכחים, ויש בבית כל מה שצריך. ילדה בחוג בלט עם בטן קטנה שיוצאת, למרות שלא הייתי ילדה שמנה".



האב, יגאל גואטה // צילום: דודי ועקנין

היא למדה באולפנת צפירה, היתה בשבט "עמיצור" של בני עקיבא ועשתה שירות לאומי של שנתיים במחלקה פנימית א' בבית החולים תל השומר. "הגעתי מפונקת שלא נוגעת במזרק וסיימתי כשאני עוטפת מתים", היא מספרת. "סיימתי את השירות בהצטיינות".

מתי חזרת בשאלה?

"מעולם לא חזרתי בשאלה, כי באתי מבית פתוח. בתקופת התיכון התחלתי ללכת במכנסיים, וכשהוריי ראו שזאת הבחירה שלי, זה היה לגיטימי, הם אפילו לא שאלו. אין לי זיכרון דרמטי כזה, של 'היום אני הולכת לקנות מכנסיים וכולם בהלם'.

"האמונה שלי תמיד נשארה, ולכן זה אף פעם לא היה קריטי. אני מאמינה שאלוהים מנחה אותי, ויש לי שמירה גדולה מאוד".

איך את מגדירה את עצמך? 

"תמיד שואלים אותי אם אני דתייה או חילונית, שמנה או רזה, נשואה או גרושה. עזבו אתכם מהגדרות, אני שמחה גואטה. בכל מה שאתה שואל אותי כרגע, אתה מנסה להכניס אותי למשבצת. ואני מספיק שמנה כדי לא להיכנס לשום משבצת. וטוב שכך". 

היא כבר הספיקה לככב בכמה תוכניות ריאליטי די שוליות, אבל הפוקוס על המשפחה הגיע בספטמבר 2017, כשאביה, אז חבר כנסת, התראיין לגלי צה"ל כשהיא השתתפה בריאליטי מוזיקלי.

"אני זוכרת ששאלו אותו מה הוא חושב על הסינגל שלי, למרות האיסור של 'קול באישה ערווה', והוא אמר שמבחינתו, ערך המשפחה הוא לפני הכל, והוא מכבד את ההחלטה שלי. כדי להסביר עד כמה הערך הזה חשוב מבחינתו, הוא הרחיב וסיפר שלפני שנה, האחיין הגיי שלו התחתן וביקש ממנו לחתן אותו, ואבא שלי אמר לו שהוא לא רב, אבל הוא יבוא לחתונה לשמח אותו. והוא אכן הגיע כדי לשמח אותם ולכבד את אחותו, כי משפחה בשבילו זה ערך עליון.

"ואז באו הנשמות הטובות ודאגו להעלות את זה למעלה, ובמפלגה דרשו ממנו התנצלות. הוא אמר: 'על מה אני אתנצל, על זה שיש לי אחיין גיי? על זה ששימחתי את אחותי?' ביזו אותו, אבל הוא יצא מלך. אישית שמחתי שהוא עף מהמפלגה החשוכה הזאת".

את מתארת אבא שמלכתחילה לא תואם את ערכי המפלגה.

"המפלגה הזאת היתה פעם מטפלת בחלשים ובפריפריה, ומשם הגיע החיבור של אבא שלי אליה. כילד ספרדי שבא מבית שיש בו מחסור, עם עשרה ילדים שישנים במיטה, הוא הרגיש שזאת המפלגה שלו.

"אבל עם השנים המפלגה הזאת הלכה לכיוון אחר לגמרי, והיום, גם אם תשים עליהם פלורסצנט ענק, הם עדיין יהיו חשוכים. מהיום שהרב עובדיה נפטר, המפלגה הזאת איבדה את הדרך. תודה לאל שהסיפור הזה קרה, כדי שהוא לא יהיה שם, כי הוא שווה הרבה יותר מהם.

"בסופו של דבר, זה היה לתת לעצמם ירייה בלב, כי יגאל היה הלב של המפלגה הזאת. הוא הראה להם חלון אחר לעולם, אי של שפיות, אבל הם בחרו לקחת את הראש ולהוריד אותו, ולהישאר עם זנבות. הזנב הזה יתקצר בסוף, כי האמת והאהבה מנצחות הכל".

היום הם המפלגה השלישית בגודלה בכנסת, עם שמונה מנדטים.

"לצערי הרב. חשבתי שיהיה שינוי, אבל העם שלנו לא אוהב שינויים. הלוואי שיהיה ראש ממשלה שפוי כמו יגאל גואטה. אבא שלי הראה לאורך כל הקריירה שלו שאפשר לעשות הכל ביחד, וזה לא משנה אם אתה חובש כיפה או לא. זה משנה אם אתה אוהב אדם".

הצבעת להם בעבר?

"אין לי יחס לש"ס, ומעולם לא היה לי. אבל אבא שלי בא ואמר לי תצביעי ש"ס, ואמרתי לו שאני לא בוחרת ש"ס, והוא אמר: 'אני מבקש ממך, כי זה נופל על כיבוד הורים'. ועם זה הלכתי לקלפי".

הוא סלח להם?

"אתה צריך לשאול אותו. אבל אני לא סלחתי להם. המפלגה הזאת מחוקה מבחינתי. אני מתעבת אותה וכועסת מאוד על ההתנהגות שלהם. הם מדברים על דרך ארץ? לא היתה שם דרך ארץ. אבא שלי נשכב על הגדר בשביל התנועה הזאת ובשביל אריה דרעי, והם עשו לו מה שעשו וביקשו ממנו לבוא להתנצל. על מה להתנצל? הוא יצא מלך והוא סלחן, הוא לא כמוני". 

היית רוצה שהוא יחזור לפוליטיקה? 

"לא. אני מאוד אוהבת אותו ברדיו, יש בו משהו נינוח יותר. מאוד מעניין לראות חבר כנסת שהפך להיות איש תקשורת, כי בדרך כלל זה הפוך. אבל אבא שלי מצליח לחולל שינויים. מה שהוא יבחר, אני מאחוריו, אבל אני עם המפלגה הזאת סיימתי בהחלט". 

*  *  *

היא עשויה מחומר שמלהקים יכולים רק לחלום עליו: אינטליגנטית, כריזמטית ובלי הרבה פילטרים. בגיל 22 התחילה לדגמן למותג למידות גדולות "קווין סייז". משם התגלגלה לטלוויזיה. הריאליטי הראשון שעשתה היה "ארבע חתונות", ובפרק הסיום כבר היתה גרושה. אחר כך עשתה שני פרקים של "איט גירלז", "ריסטראט" בערוץ עשר, ולקינוח "להיות זמרת" בערוץ 24. בין לבין צעדה על המסלול בשבוע האופנה.

"בתוכנית הראשונה התחתנתי, לתוכנית השנייה הגעתי גרושה עם בעיית משקל, ובתוכנית השלישית הראיתי שאני יודעת לשיר והוצאתי סינגל", היא צוחקת. "עכשיו בואו קחו אותי בלי כלום, הכל נקי".



ב"הישרדות VIP". "עם כל הכבוד לילדה מבית דתי, יש בי צד חצוף וקיצוני" // צילום: אוהד קב

רגע לפני שעלתה למטוס לפיליפינים, היא עוד התלבטה. "קיבלתי טלפון מ'האח הגדול', 'הישרדות' ו'גולסטאר'. אמרתי לאבא: 'אלו ההצעות שיש לי, מה אתה אומר?' הוא שאל: 'לְמה לא היית הולכת בחיים?' אמרתי לו: 'הישרדות'. והוא אמר: 'ובדיוק לזה את הולכת. לא תהיי הפצצה של העונה ולא האסטרטגית, את תהיי שמחה, וזו משבצת חדשה'. לא הביאו אותי על תקן השמנה, אלא כדי להראות שהאחר הוא כמו כולם".

נו, באמת.

"אולי אני נאיבית, אבל יש מספיק שמנות בארץ שהן יותר VIP ממני, כמו אמירה בוזגלו". 

לא לקחו אותך רק בגלל זה, אבל אפשר לשער שזה היה שיקול.

"אתה יודע מה? אתם תשתמשו בי ואני אשתמש בכם. אתם תיקחו את השמנה שתסבול על האי, והמסר שלי יעבור ראס בן אַמו, ולא משנה מה. זה הזמן שלי לתת כוח לכמה שיותר אנשים, וזה מה שמניע אותי".

העלייה המשמעותית במשקל הגיעה מייד עם הפרידה מבעלה. בשיאה היא שקלה 122 ק"ג.

"במשבר הזה התפרעתי ולא עצרתי, כי אוכל זה נחמה. יש אנשים שמעדיפים סמים או אלכוהול, ואני העדפתי לאכול. זו היתה התמכרות לכל דבר. כל החיים שלי הייתי יפה מאוד ואמרו לי, 'איך את לא מדגמנת', אבל דווקא כשהייתי 122 ק"ג על 1.74 מטר, התחלתי לדגמן. התחלתי לדגמן פנים, בהמשך שיער, ואחר כך גוף. אמרו לי שאני שמנה, אבל היו לי פרופורציות טובות, ובנוסף התחיל אידיאל היופי החדש". 

איך את עם דיאטות?

"המילה דיאטה מגעילה אותי. אם תסתכל על אנשים במסעדה, תראה שהם אוכלים המבורגר וצ'יפס אבל שותים דיאט. נכנסתי ל'הישרדות' במשקל 110 ק"ג, ונכון שיותר קשה לי לרוץ מאשר לאחרים, אבל כל הבדיקות שלי פיקס. אני לא מעשנת, לא עושה סמים, אבל אני אוכלת. אני לא אוכלת הרבה, אבל אני אוכלת שטויות. אין שמן שהוא שמן מהאוויר". 

איך "הישרדות" השפיעה על המשקל שלך?

"כל הזמן אני נעה בין 104 ל־110 ק"ג, ומ'הישרדות' חזרתי במשקל 94 ק"ג. מאז שחזרנו לארץ, עליתי עשרה ק"ג, ועכשיו אני שוב חוזרת לכושר. אני כל הזמן במודעוּת על הבריאות שלי, אבל למשקל שלי אין משקל בחיים שלי. זה לא רלוונטי כמה אני שוקלת, אלא מה אני מרגישה". 

עשרה ק"ג יותר או פחות לא משפיעים עלייך?

"כלום. אין לי אישיו עם עצמי. לא הייתי ילדה שסבלה מזה, וכשאני הולכת ברחוב אני מרגישה פצצת על. אני יודעת שאני מאוד יפה, אני מאוד חכמה, ואני גם שמנה. מה שאנשים לא מבינים זה ששמנה זו לא קללה. ראית פעם מישהו שמקלל 'יא רזה'?

"אנחנו חברה שמנופובית לחלוטין, וחברי הטוב מוטי רייף (מפיק שבוע האופנה בת"א; ע"ס) עושה עבודת קודש בנושא הזה, כשהוא מביא אידיאל אחר של יופי. אני צועדת איתו יד ביד. בשבוע האופנה האחרון השתתפתי בשש תצוגות, וזה לא מובן מאליו. זאת מהפכה".

את לא מרגישה שזה קצת על תקן הגימיק?

"לא. לפני ארבע שנים, כשצעדתי, אמרו שזה גימיק. היום מציגים גם בגדי ים במידות גדולות וגם שמלות ערב, כי יש מודל יופי רחב". 

עם יד על הלב, לא היית רוצה להיות רזה?

"אני לא שואלת את השאלה הזאת. אמרו לי פעם, 'עכשיו תתפרסמי ופתאום תרזי, כמו מארינה מקסימיליאן ונינט'. אבל אנשים לא מבינים שזה לא קשור, כי אם יבוא לי לרדת מחר 20 ק"ג, אני אעשה את זה, ואם יבוא לי לעלות 10 ק"ג, אני אעשה גם את זה.

"אם נינט ומארינה רצו לרזות, זה מהמם וזו זכותן. טוב להן? זה הכל. זה לא עניין של אף אחד. הציבור בטוח שיש לו זכות להחליט אם זה טוב או רע. תסתמו".

מה בנוגע לטענה שזה לא בריא?

"נכון, אבל יש גם כאלה ששוקלים 50 ק"ג והם לא בריאים. כש'הישרדות' עלתה לאוויר, עניין אותי לראות מי יפנה אלי ראשון. ואתה יודע מי הראשונות שפנו אלי? דווקא הרזות, שסובלות מהפרעות אכילה. רק אחר כך הגיעו השמנות.

"אם הייתי ילדה בזמן הנוכחי, אולי לא הייתי מי שאני היום. אין ספק שהביטחון העצמי שיש לי הגיע מהבית, ואולי אם הייתי פחות יפה וחכמה, היה לי פחות מה להציע. אבל אני פאקינג שמחה גואטה, וזה הרבה". 

הטענות שלך נגד החברה הן רק על חוסר קבלה של שמנים, או בכלל של "האחר"?

"אנחנו חברה שלא מקבלת את השונה, ועם כל הכבוד לכל אלה שלא מקבלים אותם - שמן, נמוך, רזה, שחור, הומו - זאת כבר נורמה. אתה יודע מה הכי מטריף אותי? כל הנושא הזה של המידות. 'מה, את לא מידה 36? 34?'

"תופתע לשמוע שאפשר להיות מידה 46 ולהיות שמח. גם כששקלתי 110 ק"ג, הייתי סופר שלמה עם עצמי. לא תראה אותי עושה את התנועה הזאת (מסתירה את הבטן בחולצה; ע"ס). אם לא הייתי שלמה עם עצמי, לא הייתי הולכת ל'הישרדות' בפריים טיים בבגד ים כי שם רואים הכל, גם את הקושי והסבל.

"קיבלתי לפני חודש הודעה מילד, שאמר לי שעד שראה אותי ב'הישרדות' הוא לא העלה תמונות גוף, ומאז כן. פניתי לאמא שלו ונפגשנו. הילד חיבק אותי, בכה וסיפר לי אילו התעללויות הוא עובר כי הוא שמן.

"אתה שומע את זה? ילדים צריכים לעבור השפלות בגלל מבנה הגוף שלהם? 'הישרדות' היא עוד אבן דרך בשליחות שלי".

מיותר לציין שאת גם מתחברת לנטע ברזילי.

"נטע היא הרבה מעבר לאייקון. היא מדהימה. היא הצליחה לחולל פה מהפך, והיא השראה מבחינתי. מוכשרת ברמות. היופי הפנימי שלה מוקרן החוצה, ודברים שאנשים בעבר לא העזו לבלוע, רוצים היום ללעוס. היא עושה שליחות מדהימה".

מה חשבת על התצוגה בבגד ים? 

"הייתי בתצוגה, וזה מסר חשוב, וחאלס עם כל הציניות על איך שזה נראָה. מי שלא בא לו, שלא יסתכל.גם אני צעדתי אצל נטלי דדון בשבוע האופנה, ואמנם כיסיתי בפראות את כל החלק העליון, אבל מבחירה שלי, כי בתחילת הדרך הבטחתי לאבא שלי שאף פעם זה לא יהיה פרובוקטיבי. אני לא אבזה אותו, כי גם הוא עובר איתי תהליך, ואני לא רוצה לפגוע בו". 

ליהיא גרינר, לעומת זאת, רזתה הרבה, וגם טענה שנטע ברזילי זה לא יפה וגימיק.

"דיברתי איתה ואמרתי לה שזה לא יפה להגיד את הדברים האלה, ולא הכל צריך להגיד ולשלשל מהפה. כמובן שאני חולקת עליה, ולא הסתרתי את זה".

זכותה להתבטא, היו עוד אנשים שחשבו כמוה.

"למה לא לחשוב על זה שהבחורה אזרה אומץ ועשתה מה שטוב לה? אם תסתובב ברחוב, אתה תראה יותר נשים שנראות כמו נטע, ולא כמו אלכסה. זו המציאות. הנורמה היום היא מידות 44-42, אף אחת לא לובשת 36 או 34, ושאף אחד לא יחיה בסרט.

"למה כשבחורה כמו נטע עולה למסלול זה נראה חריג? כי היא ליד נטע אלחמיסטר? אם תשאל אנשים, הם בכלל לא ראו מי היה בצדדים. היא גנבה את כל הפוקוס, כי יש בה מג'יק. לא משנה איך הגוף שלה, היא פשוט קוסמת, ומה שהיא עשתה למדינה ישראל זה קסם גדול. כולנו צריכים להודות לה על זה". 

למה לא לבשת בגד ים בצילומי "הישרדות"?

"התייעצתי עם טילטיל מה ללבוש, והדבר הראשון שהוא אמר לי זה 'כמה שיותר בגדים'. נשענתי על זה שאני באה מבית דתי ובאתי עם בגד ים שרוול. זה הציל אותי, כי היה קר. אם הייתי יכולה לבוא עם חליפת צלילה, הייתי עושה את זה. בלי קשר, זה יותר סולידי, אבל לא השקעתי בזה מחשבה. רק פחדתי שיהיה קר".

למרות חילוקי הדעות, התחברת מאוד לליהיא, וגם לנעמה קסרי.

"בכל פעם שואלים אותי איך את חברה של נעמה קסרי וליהיא גרינר. התשובה היא שאני גם מלמדת אותן וגם לומדת מהן. שתיהן לא נשים רעות, להפך. אבל במקרה של ליהיא, אם אני יודעת לספור עד 10 לפני שאני מדברת, היא סופרת עד 2 ומשלשלת מהפה. לא תמיד היא מבינה מה היא אומרת ומה ההשלכות של הדברים, ודעותינו חלוקות כל הזמן". 

"רק אני ירדתי עם בגד ים". שמחה גואטה // צילום: פיני סילוק

היא מנסה לגרום לך לרדת במשקל?

"בכל יום. אם אתקשר אליה עכשיו ואגיד לה שיצאה לי הבטן, היא מייד תגיד לי לרדת. היינו באילת, וכשירדנו לבריכה, כולן קשרו משהו מסביב כדי להסתיר את הגוף שלהן, ורק אני ירדתי עם בגד ים נטו.

"ליהיא מייד אמרה לי: 'סירייסלי, אני לא מבינה מה את עושה, די'. אבל זאת ליהיא, ואני לוקחת אותה צ'יפס ולא נפגעת ממנה. יכול להיות שאחרות היו נפגעות ולא באות למחרת לארוחת בוקר".

למה בעצם חשוב לה כל כך שתרדי במשקל?

"כי היא לא שלמה עם המשקל שלה, ואני אומרת לה אז לא נוח לה עם עצמה. גם היום, כשהיא לא שמנה וכשהיא רגילה לחלוטין, היא לא שלמה עם עצמה.

"אני אומרת לה מהיום הראשון: 'אני מרגישה נוח ללכת ככה, זה שלי'. כשאני נכנסת לחדר עם ליהיא ועם נעמה, אני יכולה להבטיח לך שהראשונה שיסתכלו עליה זו אני. ואני לא אומרת את זה משחצנות.

"גם ליהיא בעצמה אומרת לי: 'אני מקנאה בך על שאת ככה אוהבת את עצמך'. היא גם אומרת שהמשענת שלי היא כי אני מאוד יפה, ואם הייתי מכוערת לא הייתי כל כך בטוחה בעצמי. אבל אז אנחנו שוב חוזרות להגדרות של מה זה יפה ומה זה מכוער. מי קבע שאני יפה? אולי אני מכוערת?"

מה הקווים האדומים שלך בדוגמנות?

"המשפחה שלי תכבד הכל, אבל אני לא רוצה לפגוע בהם. בכל פרויקט אני מתייעצת קודם עם אבא, ולפי הבעת פניו אני מבינה עד כמה אני יכולה למתוח את החבל. אם לא היה לי אותו, הייתי במחוזות הרבה יותר חצופים, כי עם כל הכבוד לילדה שמגיעה מבית דתי, יש בי צד חצוף וקיצוני.

"אבל החיים לימדו אותי להיות מיושבת יותר. אבא שלי הרגיש שגדלה בי מפלצת שרוצה לפרוץ גבולות, והוא לא עצר אותה". 

גברים מתחילים איתך?

"כל הזמן. ונשים רזות מופתעות מזה. כשאני יוצאת עם ליהיא ונעמה, הן משפשפות את העיניים, כי זה משהו שאני מקרינה החוצה. אני גורמת לך להקשיב לי לפני שאתה מסתכל עלי, וזה לא משנה אם אני רזה או שמנה או יפה או מכוערת. אתה הולך לישון עם בן אדם שבא לך לקום איתו בבוקר, ויש לי את היכולת לגרום לאנשים לחייך ולעשות להם מסאז' בלב".

"לא רוצה לפגוע במשפחה". שמחה גואטה // צילום: פיני סילוק

 

 

איך את מגיבה כשמתחילים איתך?

"תלוי. בהתחלה אני יכולה להיות קשה להשגה, אבל זה תלוי מאוד מה אני מרגישה קודם. בסופו של דבר, מתאהבים בנשמה". 

זה מה שקרה לך עם בן הזוג הנוכחי שלך?

"כן, אבל במקרה הוא חתיך מאוד ושרירי מאוד. כשליהיא ראתה אותו, היא אמרה לי: 'איך השגת אותו? הוא ממש חתיך'. סליחה, ומה איתי?"

את רוצה להתחתן שוב?

"ברור. אבל הפוך מהפעם שעברה. החתונה הבאה תהיה קטנה ושקטה, עם אנשים בודדים. ככה בא לי. הכי פשוט, והכי שמלה אחת". 

*  *  *

ב"הישרדות VIP", ריאליטי הדגל של רשת 13 (שבת, 21:00), קשה שלא לשים לב אליה. "כשהגעתי לאי, חלק ידעו שאני הבת של יגאל, חלק ידעו שאני זמרת, חלק חשבו שאני דוגמנית, וחלק חשבו שאני מההפקה. כשראו אותי צועדת עם כולם, התחילו להתלחשש 'כל הכבוד'. על מה כל הכבוד? זה הגוף שלי. מה אתם מופתעים? זה שאני שמנה אומר שאני לא מסוגלת ללכת?"

איך היה לך שם?

"המסע לשם הוא הישרדות בפני עצמה. 20 שעות טיסה, ומכסים לך את העיניים, ולהכיר אנשים חדשים. ראיתי את עינת ארליך ואסף אשתר, שגדלתי עליהם, ואני אומרת, מי אני בכלל לעומתם. זה לא יכול להיות שאני פה.

"הלילה הראשון היה קשה מאוד, לא ישנתי כל הלילה. לא אשכח את הלילה הזה בחיים. גם הייתי בטוחה שייתנו לנו להתקלח, שנישן כמו שצריך ושנאכל. כל הסיפור של ההיגיינה והניקיון זה חלק בלתי נפרד מהחיים שלי. אבל מהר מאוד הבנתי שלא.

"כל מה שדמיינתי שיהיה שם, בגלל שזו עונת VIP, לא קרה. לא שיערתי שתהיה לי דלקת בקיבה, שיהיו לי שלפוחיות ברגליים, שריפה בפנים, עקיצות יתוש, וכל מה שאתה רוצה. סבלתי בכל לילה. אבל אם אני אסבול, כולם יסבלו ביחד איתי". 

חשבת לפרוש?

"בכל בוקר. אבל השליחות שבשבילה הגעתי מנעה ממני, ולא בא לי לגדוע לעצמי את השליחות. באתי גם בשביל הילדה השמנה שצופה בי וכותבת לי היום. סימנתי על זה וי, כי לא היתה עוד אחת כמוני בטלוויזיה".

היו סטלה עמר ולירז אסייג ב"האח הגדול".

"אין מה להשוות בינינו. לא היתה אישה כמוני ב'הישרדות', שבאה בלי בכיינות ובלי 'אכלו לי, שתו לי'. לקחתי לימון ועשיתי ממנו לימונצ'לו. לא רוצים אותי? תתמודדו. השתדלתי גם להישאר נאמנה לעצמי, כי קל מאוד לאבד את זה על האי".

אבל בואי נודה, גם לא עשית יותר מדי.

"ממש לא נכון. אם לא הייתי במשחק, אולי גם ג'ובאני (רוסו) לא היה. הוא חזק פיזית, וגם הוא אמר: 'כולם חושבים שאני עוזר לשמחה, אבל היא זאת שעוזרת לי'. איך ג'וזי זירה אמר? 'אין לה שריר אחד בגוף, אבל יש לה מוח'.

"הייתי מספיק חכמה לדעת מי נכון ומי לא, והאינטליגנציה הרגשית עזרה לי מאוד. כל השורדים שהגיעו לסוף בעונות קודמות לא היו בהכרח חזקים פיזית. תראה את טילטיל. לא חזק, נמוך, ולקח דאבל. הדמות שלי בעונה הזו נבנית מגולם לפרפר, ועוד יראו את זה".

רזית במהלך הצילומים?

"18 ק"ג, ומאז עליתי כמעט 10. זה לא שחזרתי לאכול בטירוף, אבל כשאתה חוזר לאכול רגיל, אחרי שלא אכלת כלום, אתה כבר עולה. עדיין, זה לא העניין".

החברות עם ג'ובאני אמיתית לדעתך?

"הרבה נשמות טובות שאלו אותי על זה. מאז שחזרנו מהצילומים, הוא מתקשר בכל יום. הוא בן אדם טוב. מכל החוויה של 'הישרדות', בחרתי לקחת אותו, את ליהיא ואת נעמה איתי לחיים האמיתיים. הן היו איתי באי, בעיקר בלילות הקשים, והן הזכייה שלי. זה לא מובן מאליו, כי בסופו של דבר, המשחק נגמר".

עם אלכסה דול זה פחות עבד.

"באלכסה אין אמת. כשבאתי לשמור עליה, הדמעות שלה עבדו עלי. וכשהיא באה ואמרה שאני נטל על הקבוצה, אמרתי לה, מי את בכלל?

"במועצת שבט היא סיפרה שבילדותה קראו לה רוסייה מסריחה, ובעצם היא עשתה לי את מה שעשו לה. נתתי לה צ'אנס, ולא רק שהיא לא חזרה בה, אלא המשיכה לטנף וטענה שאני לא עושה כלום.

"כשהבנתי שהיא לא הולכת להשתנות, נתתי לה גז. הלב שלי נקי על כולם, אבל אלכסה בחורה פלקט. ועם זאת, אני לא שומרת טינה לאף אחד. אני אולי לא חזקה, אבל אני חכמה, וזה מספיק על האי".

מה הסיפור עם אירה דולפין?

"הכרתי אותה לפני 'הישרדות', היא היתה המאמנת שלי. להגיע לאותה תוכנית עם המאמנת שלך, בוא נגיד שזה לקחת סיכון. בחוץ קוראים לה פוטין, ואני לא ראיתי שום פוטין בתוכנית.

"היא אמרה שאני לא עושה כלום, אבל אני שומרת עליה שלב אחר שלב, ולמרות זאת היא בחרה לטנף עלי. לא חכם מצידה. ימים יגידו אם השרירים בבטן מנצחים, או השרירים בראש. התאכזבתי ממנה". 

גם אייל ברקובר לא ממש חבר שלך.

"קשה לי עם אנשים טיפשים, יהירים ושחצנים, אבל הכי קשה לי עם אלה שלא נותנים כבוד לאחר. הוא חסר ביטחון וחושב שהקוביות שלו ייתנו לו ביטחון. אייל מתוסבך ובסך הכל הוא מסכן.

"אייל בטוח שהעולם נברא על שרירים, וזה לא המצב. בעולם יש גם שכל, לב וחברות. מה לעשות, אלוהים דילג, וזה בסדר. אמנם יש לו שרירים בגוף, אבל פה (מצביעה על הראש; ע"ס) ריק. אמרתי לו בפרצוף: 'איזה קטע שאנחנו משלימים אחד את השני'". 



אייל ברקובר. "בלי כבוד" // צילום: אוהד קב

את לא יכולה להגיד שהוא לא חתיך.

"הוא לא חתיך בעיניי. ממש לא. לא היו שם חתיכים. אני מתחברת קודם כל לנשמות, ולא היה שם אחד שהייתי יוצאת איתו לדייט או לשייק". 

עובדה שהוא קיבל קמפיין בגדי ים.

"הוא יכול להיות דוגמן לחצילים". 

יחסית לאחת שלא שומרת טינה, את נשמעת די כועסת.

"אייל חושב שאני קקמייקה מבני ברק, אבל אני יכולה לסובב אותו על האצבע".

איך את עם מני נפתלי?

"הוא היה שחקן, אבל לא חכם במיוחד. העליתי לא מזמן תמונה שלי עם ג'ובאני, וסימונה, אשתו של מני, התקשרה לאשתו של ג'ובאני כדי להראות לה את הסטורי שג'ובאני אומר לי 'איזה יפה את'. לא הבנתי, את משוגעת? חסר לך יום בשבוע? זה אח שלי. מה את מנסה לעשות? מזל שג'ובאני בן אדם טוב ולא פראייר".

מה לגבי אסף אשתר?

"הוא הגבר הכי מקסים שהיה על האי. הוא משהו. אני מאוד אוהבת אותו". 

מה הדבר הבא?

"הרצאות. להפיץ את סיפור חיי".

erans@israelhayom.co.ilטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר